Archief - wil nieuwe pc advies aub :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ma$ter-Chief

Legacy Member
Hoi ik wil graag een nieuwe pc kopen redelijk hoog voor games .
met case en sli moederbord . Graphics card mag nvidia zijn !

stel me een pc voor met een budget van 1700 euro thx

Yank

Legacy Member
Antec Sonata II 450 W € 118,00 € 118,00 [Wissen]
AMD box Athlon64 4200+ X2 Dual Core socket 939 € 388,00 € 388,00 [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 42,00 € 42,00 [Wissen]
Gskill Dual Channel Kit 2 x 1 Gb PC3200 CL 2.5-3-3-6(F1-3200PHU2-2GBNS) € 189,00 € 189,00 [Wissen]
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 98,00 € 196,00 [Wissen] => 2x 250GB
Gigabyte K8N PRO-SLI nForce4 socket 939 € 119,00 € 119,00 [Wissen]
MSI NX7900GTX-VT2D512E 512Mb PCI-express € 548,00 € 548,00 [Wissen]
Totaal: € 1.600,00

- als je toch goedkoper zou willen: X2 3800+ en 7900GT ipv 4200+ en 7900GTX
- als je van plan bent later nog grafische kaart bij te steken, zou ik case en voeding veranderen naar: case naar keuze (zonder voeding) + Seasonic 600W/Silverstone 650W/Enermax Liberty 620W. Beter nu wat meer aan uitgeven dan later helemaal te moeten vernieuwen.

RealFlub

Legacy Member
waarom perse een SLI moederbord? geef eens deftige reden ;)

Antec Plusview 1000AMG NO PSU
Tagan Easy Con 530Watt (Modstream OCZ) Tagan Easy Con 430Wa
AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core Boxed
ASUS A8N SLI
2* Corsair 1024MB DDR400 Value Series CAS3
Sapphire X1900XTX 512MB ATI
NEC 4550 16X Black OEM DVD-RW
Western Digital 320GB SATA

Totaal: €1 673.94 @hofline.com

Yank

Legacy Member
RealRoot: natuurlijk geen SLI met ATI he, maar 'k denk dat hij later 2e kaart wil bijsteken, niet meteen mijn persoonlijke keuze, maar een slechte upgrade is het niet.

RealFlub

Legacy Member
ik weet het wel dat je geen sli kunt met ATI ;) dat heeft Crossfire.
maar ik zou wachten op de 7900GT(X).. schijnt dat die niet meer dan 400€ gaan kosten..

vinnieman

Legacy Member
de 7900 GT (X) is al uit, dus ge moet niet wachten;)

Ik zou alles van yankee nemen, en dan met name de AMD X2 3800
e de 7900 GT
Ook zou ik beginnen met 1x 250 gig HD

Je zal alles zowiezo op High kunnen spelen met die 7900GT hoor!

Zo spaar je toch 350 euro's uit:applause:
(geen 7900gtx, 1 HD, geen AMD 4200X2)

JackF

Legacy Member
Lian Li alu case PC7 Special Edition zwart
AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket 939
Thermaltake Big Typhoon 120 mm CPU koeler
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart
Gskill Dual Channel Kit 2 x 1 Gb PC3200 CL 2.5-3-3-6(F1-3200PHU2-2GBNS)
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb
MSI K8N Neo4 FI Nforce4 Ultra socket 939 moederbord
MSI NX7900GT-VT2D256E 256mb DDR PCI-express
Cooltek 600W Real Plug Power voeding ( met 4 12V lijnen van 20 A ! )

Prijs : 1375 ( zonder assemblage en software)

Fighting Hobbit

Legacy Member
RealRoot zei:
waarom perse een SLI moederbord? geef eens deftige reden ;)
Misschien is hij van plan naar de toekomst toe nog een graka bij te steken. Ik koop mij binnen enkele dagen ook een config met een SLI mobo en één 7900GT, maar binnen enkele maanden steek ik me waarschijnlijk nog zo'n kaartje bij. Lijkt me toch een goede reden...

Davion

Legacy Member
Kzou dit pakken:

Kast naar keuze
Enermax 620 Liberty
MSI K8N SLI Diamond
AMD A64 X2 4400+
2x1Gb PC3200
GeForce 7900GT
WD HDD 250GB SATA
BenQ DW-1650.

Ma$ter-Chief

Legacy Member
bedankt voor de vlugge reply's ik heb me pc al in zicht thx guys :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan