Archief - Alleen op reis gaan: aanrader?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Apocalypticah_

Legacy Member
Hi,

ik ben aan het overwegen om eens op mijn eentje in september erop uit te trekken. Heb een zware en lange tweede zit achter de rug en gezien mijn vrienden niet kunnen (nog herexamens, of vakantiejob) of niet naar de bestemmingen willen gaan waar ik naartoe wil, zou ik het dus op mijn eentje doen.
Zijn er mensen die het al eens gedaan hebben? Het zou dus wel eerder om een soor van citytrip zijn. Na mijn studies zou ik rondreizen in Scandinavie ook wel zien zitten, maar laat ons maar beginnen met enkele dagen..

Tips ? Ervaringen ? ...


Groeten.

TheCrow7

Legacy Member
Als je sociaal bent is er geen reden waarom je het niet zou doen.

robbert-jan

Legacy Member
Ik zou het zeker eens overwegen. Is altijd een nieuwe avontuur.

zipke

Legacy Member
Je moet sociaal en taalvaardig genoeg zijn volgens mij als je elke avond gratis slaapplaats en eten wilt. (als je het goedkoop wilt houden en jezelf niet wilt opsluiten in een hotelletje). En dan kunnen je "vrienden" je meenemen naar plaatselijke activiteiten en zo je dagen vullen. Want enkel rondlopen en elke minuut van de dag enkel het culturele gedeeltje van de steden opdoen lijkt me ook wat saai na een tijd. Maar ik denk dat je met het couchsurfin wel goed zit. Ik denk dat vooral jonge mensen dit doet en dat je op de site kan kiezen bij wie je terechtkomt, dan kan je zorgen dat het jonge mensen zijn met dezelfde interesses en feestjes. :p

Typhon`

Legacy Member
scandinavie = wildkamperen en citytrips, daar kunde jeugdherbergen gebruiken en dan slaapte ook wel met anderen waar je contact mee kunt hebben...

zipke

Legacy Member
Ah, ik dacht dat hij pas na zijn studies naar Scandinavië wou gaan. Verkeerd gelezen, sorry.

Avondland

Legacy Member
Scandinavië is dan ook een uitstekende keuze. Veel natuur, soms kilometers lang geen kat te bekennen en met wat geluk een prachtige sterrenhemel, de aurora borealis en nog meer van dat liefs. Het enige nadeel van Scandinavië is dat het nogal duur is.

Spliffsnatcher

Legacy Member
Zeker aan te raden, heb het zelf ook gedaan op een manier die wat wegheeft van couchsurfing.

Ben +- 1 jaar onderweg geweest met rugzak, heb indochina, australie en zuid-amerika gedaan. Als je vragen hebt stuur een PM.

alvast 1 tip: voor een jaar weg heb ik 1 jaar voorbereiding genomen. Geen idee wat je nu juist wil doen en hoe lang, maar het is wel leuk als je ietwat zekerheid hebt van slaapplaats en visum enz...

zoals eerder gezegd, jeugdherbergen en gastverblijven zijn ideaal om een land te leren kennen en zeker de goeie feestjes te vinden. ik heb verschillende dingen gecombineerd: sites zoals lonelyplanet,hotornot,verschillende forums over techno/house/electro, hiking sites, forums van clubs in allerhande grote steden, nightlife gidsen en hun forums enz enz....

uiteindelijk heb je een hele waslijst msn adressen waar ongeveer 30 procent van afvalt wegens te louche,onervaren,niet interesant enz.

Met als gevolg ondertussen heb ik over heel de wereld wel een kennis zitten waar ik van 3 dagen tot 1.5 maand heb gelogeerd. En wees maar zeker dat je op die manier veel meer van een gebied/land te weten komt dan eender welke reisgids.

En al is het maar voor een weekje, zelfs met gewoon op de trein even aan iemand te vragen van hey ik ben toerist zou je mij even kunnen verder helpen enz....Ik garandeer u dat je na 3 keer aanspreken iemand hebt die je uitnodigt voor avondje stappen.

Nu vermoed ik wel dat wanneer je eruit ziet als een hobbit of stinkt uit je bek als een alcohol verslaafde zwerver je iets minder succes gaat hebben.
En als je hier al succes hebt bij vrouwen, wees maar gerust dat iemand uit europa nog eens zoveel succes heeft. Is logisch want iemand die hier op bezoek is heeft meestal ook wel meer interessante dingen te vertellen


Anyway zeeeer zeker aan te raden, je bent bijna verplicht om contact te maken en anders blijf je toch maar in je eigen wereldje tussen je vrienden.


BTW: scandinavie is 100.000en superknappe mensen die dan nog is supersociaal zijn en kunnen drinken als russen :) fijne locatie dus

Typhon`

Legacy Member
zipke zei:
Ah, ik dacht dat hij pas na zijn studies naar Scandinavië wou gaan. Verkeerd gelezen, sorry.
en het is daarom verboden om er nu al iets over te vermelden?

ferre

Legacy Member
Op je eentje naar scandinavie lijkt mij zeer tof, ik ben er ondertussen nu al 4x met een groep naartoe geweest (kano'en in zweden over al die meren, rondtrekken in noorwegen (2x verschillende route), en denemarken) In Scandinavie heb je tal van prachtige jeugdherbergen (nadeel is wel dat ze niet altijd even goedkoop zijn) en er lopen prachtige meisjes rond daar. Nog een nadeel : Scandinavie is heel duur, voor alles betaal je daar soms het dubbele,soms het driedubbele van hier. Maar als je dat wat incalculeert dan zo dat wel moeten lukken. In Scandinavie (vooral Noorwegen en Zweden dan voor zover ik weet) mag jij bijna overal gewoon wildkamperen, gewoon ergens je tentje neerzetten en slapen maar, meestal geen mens die er naar kraait. Er zijn tal van prachtige steden,dorpjes,... Voor watervallen moet je in Noorwegen zijn (HET land van de waterval, in het Noors Foss genoemd) ook wel leuke uitgaansbuurten denk ik (in de grote steden dan, want in de dorpjes heb je soms zelfs geen bakker,slager of supermarkt) Ook voor de prachtige fjorden moet je in noorwegen zijn, heerlijk gewoon. Zweden heeft dan zijn vele meren enzovoorts, je kan een kano huren en bijvoorbeeld 2 weken (of langer) gewoon van meer naar meer kano'en, en savonds aan de rand v/h meer je tentje opzetten. Als er nog vragen zijn, ik heb hier 2 routes van Noorwegen liggen, verschillende documentatie enzovoorts

groetjes

FuLcRuM

Legacy Member
sparco zei:
Mischien is 'couchsurfing' wel iets voor je? :p

stond deze week een artikel over couchsurfing in GvA, lijkt me nog wel leuk om te doen enzo.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gv3kht82

grappig dat ze in dat artikel de site verkeerd linken ;)

De Dendermondse Sofie Luyten (21) laat nog even via mail weten dat ze momenteel aan het couchsurfen is in Portugal. Ze overnacht er op de bank van een Portugese fotograaf. ,,Hier voel ik me veilig, maar soms heb ik last van alleenstaande mannen. Ze hopen stiekem dat je niet in de sofa slaapt maar met hen het bed in duikt. Dat is dan jammer voor hen."

Zij heeft mij ook overtuigd om dit volgend jaar ook te doen!

sneax

Legacy Member
tja das een keuze eh, als ge denkt dat ge u gaat amuseren zo op u eentje op vakantie dan is dat iets voor u en anders niet :p

als ge in hoofdzaak mensen wilt leren kennen dan moede echt zien dat ge een taal kent die ze daar spreken of die minstens een taal is die iedereen op school geleerd heeft OF dat ge naar iets toeristisch gaat waar ge andere toeristen tegenkomt!

maxdevis

Legacy Member
ben in juli een dikke week alleen naar Madeira geweest.
zalig
niet te veel toeristen en tamelijk goed weer.

hospitalityclub.org is ook altijd een tip

Lacuna

Legacy Member
Hier is het meestal dezelfde situatie. Als ik vrij ben, moeten mijn maten werken, blokken,... dus er komt eigelijk nooit iets van in huis als we mee een paar maten op reis willen gaan. In Spanje en in Duitsland heb ik es voor een paar dagen alleen gereisd. Ik spreek zowel Spaans als Duits, dus dat bevordert toch wel de sociale contacten enzo. Het was tof, maar persoonlijk, verkies ik toch om met een paar man te reizen.

feral

Legacy Member
doe mss mee aan groep reizen ? www.joker.be is een beetje duur ma is het zeker waard :d ik vertrek dees zondag voor 25 dagen naar thailand met joker :sweet:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan