Matt.
Legacy Member
Eey
'k Ben dus onlangs meerderjarig geworden en m'n ouders zeggen dat 'k nu zelf moet kijken voor al m'n rekeningen enzo.
Krijg hier nu dus twee brieven van Dexia:
- Iets van een effectendossier: "Betreft: Terugbetaling op eindvervaldag." Dan nog iets met uitgifte en "nominaal". Dan een lijst met bedragen. Dan vanonder nog iets da m'n kapitaal en intresten geblokkeerd zijn omdat 'k nog moet gaan tekenen dat 'k meerderjarig ben ofzo. En dan nog iets dat 'k moet gaan praten met m'n beleggingsspecialist. Iemand enig idee waarover dit gaat?
- Brief twee dat 'k meerderjarig ben en dat 'k moet gaan tekenen zodat 'k m'n rekeningen volledig zelf kan beheren. Das geen probleem...
't Is ook zo dat m'n "main" rekening bij Argenta zit, dus zou graag alles centraliseren bij Argenta, dus niets meer bij Dexia. Kom nu niet af van en waarom en das niet goed of weet ik veel wat, ik wil het zo. Moet ik dan gewoon naar de bank gaan en dat zeggen of kan 'k niet zomaar m'n rekeningen laten afsluiten en al mn geld storten op m'n Argenta-rekening?
Edit: ff in detail:
Terugbetaling op eindvervaldag
Uitgifte: BE00000000000000000 KAB GEMEENTEKREDIET 12 jaar 6,50 011207
Nominaal: xxx,xx BEF
Voornoemde waarde is terugbetaalbaar vanaf 01/12/2007
Brutobedrag kaptiaal € xxx,xx
Nettobedrag € xxx,xx
Brutobedrag inkomsten € xxx,xx
Roerende voorheffing op inkomsten (15%) € xxx,xx
Nettobedrag € xxx,xx
Onderstaande voorwaarden voor het beheer van uw effectenrekening zouden een wederbelegging vereisen van de terugbetalingswaarde van de vervallen effecten.
Geblokkeerde tegoeden: Geblokkeerd kapitaal en intresten
Redenen voor blokkering: ONB.: Minderj meerderj gew
Gelieve daarvoor en ook voor alle aanvullende inlichtingen contact op te nemen met uw Dexia-beleggingsspecialist.
'k Ben dus onlangs meerderjarig geworden en m'n ouders zeggen dat 'k nu zelf moet kijken voor al m'n rekeningen enzo.
Krijg hier nu dus twee brieven van Dexia:
- Iets van een effectendossier: "Betreft: Terugbetaling op eindvervaldag." Dan nog iets met uitgifte en "nominaal". Dan een lijst met bedragen. Dan vanonder nog iets da m'n kapitaal en intresten geblokkeerd zijn omdat 'k nog moet gaan tekenen dat 'k meerderjarig ben ofzo. En dan nog iets dat 'k moet gaan praten met m'n beleggingsspecialist. Iemand enig idee waarover dit gaat?
- Brief twee dat 'k meerderjarig ben en dat 'k moet gaan tekenen zodat 'k m'n rekeningen volledig zelf kan beheren. Das geen probleem...

't Is ook zo dat m'n "main" rekening bij Argenta zit, dus zou graag alles centraliseren bij Argenta, dus niets meer bij Dexia. Kom nu niet af van en waarom en das niet goed of weet ik veel wat, ik wil het zo. Moet ik dan gewoon naar de bank gaan en dat zeggen of kan 'k niet zomaar m'n rekeningen laten afsluiten en al mn geld storten op m'n Argenta-rekening?
Edit: ff in detail:
Terugbetaling op eindvervaldag
Uitgifte: BE00000000000000000 KAB GEMEENTEKREDIET 12 jaar 6,50 011207
Nominaal: xxx,xx BEF
Voornoemde waarde is terugbetaalbaar vanaf 01/12/2007
Brutobedrag kaptiaal € xxx,xx
Nettobedrag € xxx,xx
Brutobedrag inkomsten € xxx,xx
Roerende voorheffing op inkomsten (15%) € xxx,xx
Nettobedrag € xxx,xx
Onderstaande voorwaarden voor het beheer van uw effectenrekening zouden een wederbelegging vereisen van de terugbetalingswaarde van de vervallen effecten.
Geblokkeerde tegoeden: Geblokkeerd kapitaal en intresten
Redenen voor blokkering: ONB.: Minderj meerderj gew
Gelieve daarvoor en ook voor alle aanvullende inlichtingen contact op te nemen met uw Dexia-beleggingsspecialist.