Archief - Bankrekeningen en meerderjarigheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Matt.

Legacy Member
Eey

'k Ben dus onlangs meerderjarig geworden en m'n ouders zeggen dat 'k nu zelf moet kijken voor al m'n rekeningen enzo.

Krijg hier nu dus twee brieven van Dexia:
- Iets van een effectendossier: "Betreft: Terugbetaling op eindvervaldag." Dan nog iets met uitgifte en "nominaal". Dan een lijst met bedragen. Dan vanonder nog iets da m'n kapitaal en intresten geblokkeerd zijn omdat 'k nog moet gaan tekenen dat 'k meerderjarig ben ofzo. En dan nog iets dat 'k moet gaan praten met m'n beleggingsspecialist. Iemand enig idee waarover dit gaat?
- Brief twee dat 'k meerderjarig ben en dat 'k moet gaan tekenen zodat 'k m'n rekeningen volledig zelf kan beheren. Das geen probleem... :p

't Is ook zo dat m'n "main" rekening bij Argenta zit, dus zou graag alles centraliseren bij Argenta, dus niets meer bij Dexia. Kom nu niet af van en waarom en das niet goed of weet ik veel wat, ik wil het zo. Moet ik dan gewoon naar de bank gaan en dat zeggen of kan 'k niet zomaar m'n rekeningen laten afsluiten en al mn geld storten op m'n Argenta-rekening?

Edit: ff in detail:

Terugbetaling op eindvervaldag
Uitgifte: BE00000000000000000 KAB GEMEENTEKREDIET 12 jaar 6,50 011207
Nominaal: xxx,xx BEF

Voornoemde waarde is terugbetaalbaar vanaf 01/12/2007

Brutobedrag kaptiaal € xxx,xx
Nettobedrag € xxx,xx
Brutobedrag inkomsten € xxx,xx
Roerende voorheffing op inkomsten (15%) € xxx,xx
Nettobedrag € xxx,xx

Onderstaande voorwaarden voor het beheer van uw effectenrekening zouden een wederbelegging vereisen van de terugbetalingswaarde van de vervallen effecten.

Geblokkeerde tegoeden: Geblokkeerd kapitaal en intresten
Redenen voor blokkering: ONB.: Minderj meerderj gew

Gelieve daarvoor en ook voor alle aanvullende inlichtingen contact op te nemen met uw Dexia-beleggingsspecialist.

Skoebiedoe

Legacy Member
Zijn waarschijnlijk kasbons of dergelijke die nu vrijkomen en je kan inderdaad dat geld vanaf 1/12/07 laten uitbetalen of op rekening storten.

SMa

Legacy Member
matthi_182 zei:
't Is ook zo dat m'n "main" rekening bij Argenta zit, dus zou graag alles centraliseren bij Argenta, dus niets meer bij Dexia. Kom nu niet af van en waarom en das niet goed of weet ik veel wat, ik wil het zo. Moet ik dan gewoon naar de bank gaan en dat zeggen of kan 'k niet zomaar m'n rekeningen laten afsluiten en al mn geld storten op m'n Argenta-rekening?
Eerst een rekening openen bij Argenta en alles overzetten naar die rekening. Daarna pas Dexia laten weten dat je de rekening wilt sluiten.

Matt.

Legacy Member
Ja maar ik heb al een zichtrekening en spaarrekening bij Argenta. Dus gewoon m'n saldo overzetten naar een van die twee rekeningen bij Argenta en als da geld overgezet is laten weten dat 'k die rekening wil sluiten?

Niemand een idee wat die bedragen juist voorstellen? Want kan pas volgende zaterdag naar de bank.

Firestyler

Legacy Member
ne tip; bij argenta krijg je VISA gratis als je je loon daar toekomen bij argenta

Pierlo

Legacy Member
matthi_182 zei:
Ja maar ik heb al een zichtrekening en spaarrekening bij Argenta. Dus gewoon m'n saldo overzetten naar een van die twee rekeningen bij Argenta en als da geld overgezet is laten weten dat 'k die rekening wil sluiten?

Ja eerst je geld overzetten naar andere rekening en dan pas rekening laten afsluiten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan