Archief - Beauty and the beast ( the survival guide )

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheAntropoid

Legacy Member
Gisterenavond naar beauty and de nurd euhm beast gaan zien.

Musical in de stadsschouwburg te Antwerpen.

Toch wel redelijk onder de indruk van het spektakel. Zeker de eerste tien minuten.
De decors, costuums, etc .. De film wordt echt tot leven gebracht.
Hoewel hij nogal aan de lange kant was ( ze zingen wat te veel naar mijn oordeel )

Hoe dan ook; voor mensen die nog willen gaan heb ik toch een aantal tips.

Tip 1
Als je ticketten besteld doe dit dan via de website van sherpa. Wanneer je naar de hotline belt wordt je geconfronteerd met een acteur in training.
Iemand die dus constant fouten maakt en lange praatjes doet.
Het heeft me 10 minuten geduurd eer ik alles heb kunnen reserveren.
Gewoon omdat die onnozelaar constant fouten maakte etc.
Voor 50 cent per minuut even bellen ..

tip 2
Laat je jas in de wagen liggen en neem zelf van thuis een drankje mee ( toegelaten in de zaal )
- Ik zak op categorie 2 ( ticketten van 50 E de kop dus ); Maar de stoelruimte was belachlijk klein.
( op de weekend betaald je 5 E extra; kweet ook niet voor wat maar kom )
Ik ben redelijk athletisch gebouwd en vond gewoon geen plaats om mijn stoer lijf neer te zitten ;)
Voor de benen hetzelfde.
2 uur en half heb ik me in de meest onmogelijk posities moeten wringen om toch de anderen niet teveel te storen.
Als je dan nog een jas hebt meegenomen kan de pret helemaal niet op.
Daarom neem je misschien beter cat 1 want hier heb je meer luxe en minder zweet -en paniekaanvallen door de beperkte ruimte

- Een flesje coco cola 0.5 l kostte er 3 euro. In de winkels koop je dit voor de helft. Dus de gewilligen neem van thuis een drankje mee ( in flesje ) voor de besparingen ;)

- toilet was wel gratis; ik verwachte hier toch de gewoonlijke ripperij van 50 cent de pis.

nog een extra tipje
De parking is 5.60 E. Ze hebben er blijkbaar een systeem ingewerkt waar dat je van 7 u savonds tot 1 uur 5.60E betaald.
Een mooie prijs voor mensen die zich houden aan dit schema.
De mensen ( die meeste dus ) die echter direct na de voorstelling het afbollen betalen dus dubbele parkingkosten.
Maar jah melkkoeierij zie je overal dezer dag.

My final verdict ;)

Als je een fan bent van de disney tekenfilm is het zeker de moeite waard om te gaan kijken.
Soms lijkt hij nogal aan de lange kant maar jah dat is meer genot voor je geld é ;)


Koen crucke sucks btw ;) ...

Gavin

Legacy Member
Je bedoelt het ongetwijfeld goed,
maar wat een rimboe van foute verbuigingen, vervoegingen en interpunctie en, last but not least, de spelling zelve.

Babs

Legacy Member
ff posten met lief haar account ma wij hebbe cat 2 plaatsen genomen, die van 50€ fzo ook ja omdat die van 54€ ni meer nast mekaar waren :(

mag ik u plaats ff weten waar gij juist zat? wij zitten op het einde van het balkon dus eerst een rij van cat2, dan ne hoop cat1 weer en dan weer een rijtje cat2 kaarten (daar zitten wij) en dan zo het allerhoogste stuk op het balkon

indien ge het begrijpt, zou ge dan een mening kunne geve over het zicht

imo zal het wel ni slecht zin. tis nog altijd ne theater zaal en die zijn toch most of time gemakt om iedereen een deftig zicht te geven right?

ManhunteR

Legacy Member
ze zingen wat teveel naar uw oordeel?
wat had gij verwacht in ne musical? stoere auto-achtervolgingen en shoot-outs van 20 minuten?

kga ook eens tips geven : gewoon gaan en ervan genieten, het is prachtig in elkaar gestoken en de acteurs verdienen nen dikke proficiat (ja ook koen crucke,het is niet omdat het meneer spaghetti is dat hij automatisch 'suckt')

Gromme

Legacy Member
Wel, ik ben geweest en zat in de zogenaamde gold seats. Mooie show, knappe decors die me toch af & toe deden afvragen waar men alles stak en hoe alles nu eigenlijk in elkaar zit qua mechaniek. Brengt toch wel heel veel timing met zich mee denk ik.
De play zelf zat volgens mij goed en had een evenwichtige verdeling qua humor & 'drama' als ik het woord mag noemen. De humor was zelfs heel goed op sommige momenten. Het straalde allemaal proffessioneel uit en ook een 'serieuze' fout met de belichting werd heel goed opgevangen met applaus van het publiek als gevolg. Ik ben dus afgelopen donderdag (15/02) geweest.
Het is er wel warm & inderdaad is goed opgemerkt dat de zitruimtes wel erg krap zijn. Er valt dus wat op te merken op de 'infrastructuur' van de zaal maar op de show zelf kan ik niet zoveel zeggen.

TheAntropoid

Legacy Member
bwa..
mensen denken dat ze alleen maar de liedjes van de film zingen.
Maar ze zingen ongeveer 10 zelf gefabriceerde liedjes..
Die feitelijk soms nogal slecht klinken.
Ook zingen ze soms zo door elkaar dat je het bijna nietmeer kunt verstaan.

ik zat links van de zaal juist onder het begin vant balkon.

Idd mooie show en zeer goed ineen gestoken.
Maar uw persoonlijk comfort was beneden alle peil. Dat beinvloed ook het genot van de performance vindek
Dikkere mensen kunnen btw niet in die stoelen plaatsnemen...

Je kunt btw duidelijk zien dat het van engeland of de states komt.
Sommige grappen zijn bedoeld voor een engelstalig publiek. Bijvoorbeeld die klok die met een wit vlagje door het kasteel loopt te gidsen. Ik vond dat grappig omdat ik die toestanden kende van amerikaanse museums en pretparken. Blijkbaar was ik der den enigsten die de link legde ;)

De finale vondek btw zeer slecht ineengestoken.. Was in een flits voorbij. In de disney film is dit een zeer emo moment

en jah... Waarom zingen die nu "meisje en het beest?" ?
Dat klonk zo belachlijk ..

of ipv "komt erbij" "kom erin" ;)

Tah_b00nz0r

Legacy Member
gisteren gaan zien... zeer schone musical vond ik :)

de zitruimte was belachelijk weinig ja :x ook spijtig dat ze sommige liedjes verneukt hebben ja mja da nam ik er dan wel bij :) microfoon van mevrouw pot begaf het zelfs net tijdens da liedje vna meisje en het beest :p wel klote

wij zaten op het balkon en twas er bakkes heet ook, bijna zweettemperatuur :x

DGEN

Legacy Member
ManhunteR zei:
ze zingen wat teveel naar uw oordeel?
wat had gij verwacht in ne musical? stoere auto-achtervolgingen en shoot-outs van 20 minuten?
hilariteit alom jonge :D
kga ook eens tips geven : gewoon gaan en ervan genieten, het is prachtig in elkaar gestoken en de acteurs verdienen nen dikke proficiat (ja ook koen crucke,het is niet omdat het meneer spaghetti is dat hij automatisch 'suckt')[/QUOTE]
2nd that..tis wel een prestatie om zoiets neer te zetten...

oxS

Legacy Member
euh wat zeggen jullie over weinig zitruimte? Ik ben geen mager mannetje maar zou graag gaan kijken ..

Ik ben bv al in de stadsschouwburg naar Najib Amhali gaan kijken en zat toen op de eerste rij, zijn dat andere stoeltjes dan die van categorie 2/3 ?

Tah_b00nz0r

Legacy Member
als het van die stoeletjes zijn zonder houten achterkant dan zijn het dezelfde als overal... dus gewoon die knalrode stoffen zeteltjes

die goldenseats (zijn er niet zoveel van) hebben zo een houten achterkant dat het idd lijkt op "golden seats" ;)

beagle008

Legacy Member
Niet dat je meer plaats krijgt in die golden seats hoor, ik paste er net in :x
En van zo dicht op elkaar te zitten krijg je 't zo warm he :p

Altijd handig is een zaalplan met de rij- en stoelnummers op. Als je dan bestelt via sherpa kan je al nakijken of je goede plaatsen zou krijgen binnen je categorie :)

Tah_b00nz0r

Legacy Member
het plannetje stond gelukkig op sherpa dus ge kon ongeveer een beetje zien waar ge ging zitten :)

beagle008

Legacy Member
Ik bedoel een plannetje waarop je exact je stoel kan zien, niet enkel van die gekleurde vlakken.

Zelfs in cat 1 of 2 kan je nog vrij slechte plaatsen krijgen vind ik.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
beagle008 zei:
Ik bedoel een plannetje waarop je exact je stoel kan zien, niet enkel van die gekleurde vlakken.

Zelfs in cat 1 of 2 kan je nog vrij slechte plaatsen krijgen vind ik.

idd ja da vind ik ook...

wij zagen wel schoon, we zaten op goede hoogte voor rustig naar het podium te zien ma we zaten veraf ja :s en da voor 50€/ticket :x

da vond ik wel het spijtige eraan mja

XR3I

Legacy Member
kga gewoon wachten op de kuifje musical in oostende om mijnen musical-doop te krijgen.

Babs

Legacy Member
Ik heb indertijd naar die kuifje en de zonnetempel musical geweest. Da was feitlijk mijne eerste musical waar ik verliefd op geworden was.
Toen ik hoorde dat er opnieuw een ging zijn was ik zo blij, ma da was rap over toendak hoorde da kuifje door diene jelle van ketnet gespeeld gaat worden :sop:

Tom van landuyt was tenminste nog iets sexy om naar te zien :love:
En da was oa ook me chris van den durpel.

XR3I

Legacy Member
BaBsie zei:
Tom van landuyt was tenminste nog iets sexy om naar te zien :love:
En da was oa ook me chris van den durpel.

Nogal een chance dak nie op jongens val alle ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan