Archief - Fuifzaal gezocht in Antwerpen stad

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Hallo,

Vorige week ben ik (samen met een paar andere Antwerpse studenten) op het idee gekomen om een fuif te organiseren. Aangezien we alle vijf nogal verspreid zijn over de provincie Antwerpen leek het ons het beste om Antwerpen stad als locatie te kiezen. Vier van de vijf (waaronder ikzelf) hebben al ervaring met het organiseren van (kleine tot middelgrote) fuiven maar dat was steeds op den 'boerenbuiten' en nu zouden we graag het stad zelf in trekken.

Vrijdag zijn we al langs de stadsinfo (ik kan momenteel niet op de juiste naam komen :p ) gegaan en die (vriendelijke) mensen hebben ons een lijst meegegeven van zalen die we van het stad kunnen huren. Maar nu is mijn vraag of jullie nog geschikte zalen kennen in het Antwerpse (ik zal straks even die lijst die ik al heb overtypen). Ik vraag niet dat jullie opzoekwerk voor mij verrichten maar hier zitten heus wel wat mensen uit de regio en zij weten vaak beter dan wie dan ook waar je goed kan feesten.

Het moet een zaal zijn die plaats biedt aan om en bij de 750 man. We hebben nog een paar andere voorwaarden ook maar die geef ik later wel. Dus als je een locatie weet waar zoiets mogelijk is. Let me know!

Oh ja, jullie mening over het idee van een fuif in 't stad te organiseren is ook altijd welkom. Kan je als fuiforganisator concurreren met de grotere clubs/discotheken? Het is niet alleen om praktische redenen dat we voor Antwerpen stad kiezen maar ook omwille van het feit dat we het een beetje gehad hebben met die boerenfuiven. We zouden de lat graag een keertje hoger leggen.

Alvast bedankt,
Vince

ComputerVISTA

Legacy Member
De geluidsnormen gaan 9/10 strenger zijn en als dat niet zo is gaan ze in elk geval streng moeten worden nageleeft of ze komen de handel stil leggen. ('t is maar dat ge het weet)

VinceFeet

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
De geluidsnormen gaan 9/10 strenger zijn en als dat niet zo is gaan ze in elk geval streng moeten worden nageleeft of ze komen de handel stil leggen. ('t is maar dat ge het weet)

Ja ok, maar als het gaat om een zaal waar regelmatig fuiven gegeven worden zal dat wel te doen zijn zeker? Allé ik bedoel, dan zal het toch geen probleem zijn om daar een fuif te kunnen geven met een acceptabel volume in de zaal zelf (en zonder daarbij de buren te storen). Het is nu niet dat we één of ander duister lokaal van den boerenbond willen omtoveren tot een halve discotheek ofzo.

Vista, jij hebt toch verstand van geluid(sinstallaties) hé? Ken jij de goede verhuurfirma's in provincie Antwerpen? Wij hebben altijd zaken gedaan met PFL (Lille) en we waren daar altijd zeer tevreden van. MAAR het was wel érg duur (zeker als we vergeleken met andere fuiven) maar het geluid/licht was altijd top. Vergelijken kan nooit geen kwaad dus daarom stel ik u die vraag.

ComputerVISTA

Legacy Member
En wat is voor u acceptabel vollume? Als de flikken afkomen in't midden van nergens dan zal de DB meter niet van toepassing zijn, in't midden van een grootstad ... zijt maar zeker dat ge u heel strikt zult mogen houden aan de wettelijk toegestane Db's. Ik mag enkel voor u hopen dat het een goed geïsoleerde zaal is, dan speelt dat zo geen enorme rol.

Flipkikker

Legacy Member
Café D'Anvers afhuren?

(als da mogelijk is tenminste)


Als je in een club iets organiseert, neem dan 1 die nog goe volk trekt...

In DeCinema moet je het bvb niet doen, op donderdag zie je daar niemand (denk zelfs dat ze dermee gestopt zijn op donderdag)

VinceFeet

Legacy Member
Flipkikker zei:
Café D'Anvers afhuren?

(als da mogelijk is tenminste)


Als je in een club iets organiseert, neem dan 1 die nog goe volk trekt...

In DeCinema moet je het bvb niet doen, op donderdag zie je daar niemand (denk zelfs dat ze dermee gestopt zijn op donderdag)

Idd, op donderdag kon je daar een misviering houden. Zo stil was het daar! Maar ze zijn slimmer geworden en donderdag inderdaad gesloten voortaan. En ik heb al een mailtje gestuurd naar café d'Anvers (maar nog geen reply gehad) maar volgens mij gaan die prijzen niet mals zijn... En kan je dan je eigen 'toets' aan die fuif geven? Of ben je dan bijvoorbeeld verplicht de residents in te huren?

@ Vista: Als dat een zaal is waar op regelmatige basis gefuifd wordt zal dat wel in orde zijn zeker. Als ze week na week problemen zouden hebben met die zaal, die zou ook niet lang bestaan denk ik...

ComputerVISTA

Legacy Member
Aja dan wel natuurlijk, ze zouden het systeem van zwitserland moeten invoeren :D

Daar zitten dbmeters ingebouwd in de zekeringkasten, ga je boven de 90 toegelaten db's (van bepaalde afstand gemeten) dan gaat alle electriciteit ... weg :p

Noodlichten aan en alles heropstarten :p

VinceFeet

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Aja dan wel natuurlijk, ze zouden het systeem van zwitserland moeten invoeren :D

Daar zitten dbmeters ingebouwd in de zekeringkasten, ga je boven de 90 toegelaten db's (van bepaalde afstand gemeten) dan gaat alle electriciteit ... weg :p

Noodlichten aan en alles heropstarten :p

Hier in België is dat ook ergens. Een gast (één van de vijf waarmee ik die fuif organiseer) had het daar vorige week ook al over. Een zaal waar de DJ een 'warning' krijgt via een lampje wanneer hij boven x aantal DB's gaat. Indien u het lampje drie keer doet branden staat er u een onaangename verrassing te wachten... Ik zal wel is navragen waar dat juist was. Dacht in de buurt van Mechelen.

[TFT]Poky

Legacy Member
hier in leuven heb ik gehoord dat prijzen meevallen voor de "grote" zalen, dus ik denk dat het in Antwerpen ook wel zal meevallen. Prijzen vallen mee omdat de opbrengst van de drank naar de zaal uitbater gaat (heb ik mij laten vertellen).

Ik heb zelf hier in Overijse een fuif gegeven met een aantal vrienden en voor een mooie zaal waar toch zeker 1000 man in kon was het 300 €. Nu ik weet het het is niet echt vergelijkbaar met een fuifzaal in een stad maar zo super veel gaat dat nu ook weer niet schelen denk ik.
Hier moeten we ook werken met zo een DB systeem, 3 x derover = installatie valt uit + 125 € boete

VinceFeet

Legacy Member
[TFT]Poky;8336672 zei:
hier in leuven heb ik gehoord dat prijzen meevallen voor de "grote" zalen, dus ik denk dat het in Antwerpen ook wel zal meevallen. Prijzen vallen mee omdat de opbrengst van de drank naar de zaal uitbater gaat (heb ik mij laten vertellen).

Ik heb zelf hier in Overijse een fuif gegeven met een aantal vrienden en voor een mooie zaal waar toch zeker 1000 man in kon was het 300 €. Nu ik weet het het is niet echt vergelijkbaar met een fuifzaal in een stad maar zo super veel gaat dat nu ook weer niet schelen denk ik.

DAT is dus een grote probleem hé. Eén van die voorwaarden (die de keuze een pak beperkter gaat maken) is dat we niet al onze opbrengst van de drank aan de zaaluitbater gaan geven. Natuurlijk krijgt die altijd een (grote) procent maar 100% is no go voor ons. Iedereen die fuiven organiseert weet dat den drank dé grote opbrengst is. Als je dat dan moet afgeven... tjah.

ComputerVISTA

Legacy Member
VinceFeet zei:
Hier in België is dat ook ergens. Een gast (één van de vijf waarmee ik die fuif organiseer) had het daar vorige week ook al over. Een zaal waar de DJ een 'warning' krijgt via een lampje wanneer hij boven x aantal DB's gaat. Indien u het lampje drie keer doet branden staat er u een onaangename verrassing te wachten... Ik zal wel is navragen waar dat juist was. Dacht in de buurt van Mechelen.

Dat is gelukkig nog geen standaard maar idd het gebeurd, maar wel amper. Ik ken ook 1 zaal in het Antwerpse waar het zo is (naam ontgaat me nu even)

Maar in Zwitserland krijg je zelf geen waarschuwing, knal, alles af :p En meestal is de politie direkt verwittigt en mag je je boeltje sluiten ;)

Waar is den tijd dat ik aan het FOH nog 120 Db zag verschijnen op de meters :p

[TFT]Poky

Legacy Member
drank is niet alleen de grote winst hoor. Tis vooral inkom, eventuele vestiaire etc

Cartek

Legacy Member
VinceFeet zei:
Hallo,

Vorige week ben ik (samen met een paar andere Antwerpse studenten) op het idee gekomen om een fuif te organiseren. Aangezien we alle vijf nogal verspreid zijn over de provincie Antwerpen leek het ons het beste om Antwerpen stad als locatie te kiezen. Vier van de vijf (waaronder ikzelf) hebben al ervaring met het organiseren van (kleine tot middelgrote) fuiven maar dat was steeds op den 'boerenbuiten' en nu zouden we graag het stad zelf in trekken.

Vrijdag zijn we al langs de stadsinfo (ik kan momenteel niet op de juiste naam komen :p ) gegaan en die (vriendelijke) mensen hebben ons een lijst meegegeven van zalen die we van het stad kunnen huren. Maar nu is mijn vraag of jullie nog geschikte zalen kennen in het Antwerpse (ik zal straks even die lijst die ik al heb overtypen). Ik vraag niet dat jullie opzoekwerk voor mij verrichten maar hier zitten heus wel wat mensen uit de regio en zij weten vaak beter dan wie dan ook waar je goed kan feesten.

Het moet een zaal zijn die plaats biedt aan om en bij de 750 man. We hebben nog een paar andere voorwaarden ook maar die geef ik later wel. Dus als je een locatie weet waar zoiets mogelijk is. Let me know!

Oh ja, jullie mening over het idee van een fuif in 't stad te organiseren is ook altijd welkom. Kan je als fuiforganisator concurreren met de grotere clubs/discotheken? Het is niet alleen om praktische redenen dat we voor Antwerpen stad kiezen maar ook omwille van het feit dat we het een beetje gehad hebben met die boerenfuiven. We zouden de lat graag een keertje hoger leggen.

Alvast bedankt,
Vince


effkes iets anders, mag dit wel zomaar ne fuif organiseren als ge geen vereniging zijt. en is het de bedoeling om winst te maken?

Tapijt

Legacy Member
VinceFeet zei:
Hier in België is dat ook ergens. Een gast (één van de vijf waarmee ik die fuif organiseer) had het daar vorige week ook al over. Een zaal waar de DJ een 'warning' krijgt via een lampje wanneer hij boven x aantal DB's gaat. Indien u het lampje drie keer doet branden staat er u een onaangename verrassing te wachten... Ik zal wel is navragen waar dat juist was. Dacht in de buurt van Mechelen.

da hebbek ook al paar keer tegegekome :doh:
das ambetant ! :p

Cazzz

Legacy Member
Ik zou anders eens horen in zaal Jacob, makkelijk bereikbaar met de tram en niet al te door. Worden geregeld schoolfuiven georganiseerd en is toch redelijk bekend.

conquerpoy_123 zei:
mm, komt me bekend voor, maar is dat geen holibi cafe of ?

Nee das Red&Blue :p

VinceFeet

Legacy Member
Cartek zei:
effkes iets anders, mag dit wel zomaar ne fuif organiseren als ge geen vereniging zijt. en is het de bedoeling om winst te maken?

Ja dat mag. Maar feit is wel dat veel gemeentes je niet graag zien komen en bijgevolg hun zalen ook niet beschikbaar stellen voor particulieren. Eigenlijk ziet bijna niemand (burgemeester, brandweer, politie,...) ons graag komen. Maar vanuit hun standpunt is dat wel te begrijpen denk ik. Maar zij moeten ons ook maar begrijpen vind ik. Wij zijn een stel jonge gasten en willen iets ondernemen maar spijtig genoegd wordt dat door weinig anderen aangemoedigd.

SweetEmmaRose

Legacy Member
gewoon is zien wleke discotheken zoveel mensen aankunnen.
De meeste kleine zalen (aalmoezenier enzo) die zijn wel ok, maar kunne geen 750mensen. Dus ge zoekt echt wel een discotheek om af te huren :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan