Archief - Personen vervoer licenties nodig?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Alexis

Legacy Member
Hey,

Ik had een vraagje ik zou willen beginnen met het vervoer van personen ( zelfstandig taxi ), zijn hiervoor bepaalde attesten of licenties voor nodig of kan jan en alleman dit doen? Ofc. in het bezig van identiteitskaart, rijbewijs, bewijs van goed gedrag en zeden. Vind niet meteen info eromtrend, ofwel kom ik op taxi licenties terecht ofwel bij het rijden met bussen, trams enzo. maar het gaat dus om het rijden met een gewone personenwagen die dienst doet om personen te vervoeren maar niet met zo een taxi bordje erop.

thx.

zjatkop

Legacy Member
als ge nu gewoon de straat op gaat en begint taxi te spelen, zijde imo gewoon zwart werk in z'n zuiverste vorm bezig?
ge zult wel vanal nodig hebbe, dno wat :p

SilentSpring

Legacy Member
min. 21j oud zijn in ieder geval.
Licenties enzo moet je ook hebben.

Meer weet ik niet, maar er zal wel ne hoop regelgeving rond zijn.

SoliD

Legacy Member
ge hebt ook een medisch attest nodig, dit wordt bij op uw rijbewijs geplaatst.

Tha_nOn

Legacy Member
kweet alleen dat ge sowieso een aantal personen moogt meenemen in uw auto en meer dan da wordt ge aanzien als nen bus (dus andere reglementering enzo)

maar als ge er uw werk van maakt zal da wel helemaal anders zitten
(carpoolen zit al helemaal anders)

Preske

Legacy Member
Tha_nOn zei:
kweet alleen dat ge sowieso een aantal personen moogt meenemen in uw auto en meer dan da wordt ge aanzien als nen bus (dus andere reglementering enzo)

maar als ge er uw werk van maakt zal da wel helemaal anders zitten
(carpoolen zit al helemaal anders)

daarvoor hebt ge ook een aparte regeling.

Als het in opdracht van uw werk is, en ge moet collega's rondrijden, dan hebt ge een rijbewijs B+ nodig, plus nog nen hoop attesten, en das maar 4 jaar geldig.

SoliD

Legacy Member
da's enkel als je carpoolt met de firmawagen, met je eigen vervoer hebt ge geen medisch attest nodig (raar maar waar :))

russian

Legacy Member
Nummerplaten van een taxi beginnen met txl ofzoiets, dus je zal wel degelijk in orde moeten zijn met iets :D.

denkimi

Legacy Member
ge moet aan alle reglementen voldoen waaraan alle zelfstandigen moeten voldoen + ge moet een rijbewijs hebben en medisch gekeurd zijn

Preske

Legacy Member
SoliD zei:
da's enkel als je carpoolt met de firmawagen, met je eigen vervoer hebt ge geen medisch attest nodig (raar maar waar :))

das waar. Maar ik veronderstel dat als je een auto koopt om personen te vervoeren, het sowieso een bedrijfsauto is :)

russian zei:
Nummerplaten van een taxi beginnen met txl ofzoiets, dus je zal wel degelijk in orde moeten zijn met iets :D.

lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
dan zou ge maar 1000 taxis hebben in gans belgië

Hell$pawn

Legacy Member
txc is een veelvoorkomende combinatie in O-VL.
On-topic:een (snel)cursus bedrijfsbeheer, kennis van sociale wetgeving,verzekering voor alle voertuigen, een dispatch-locatie, enz. Komt veel bij kijken.Medisch attest is van doen als je collega's meeneemt op de baan, dit omdat je op die moment onder de verzekering van de werkgever valt, en deze wilt natuurlijk de je fysiek in orde bent.Buiten de werkuren vallen je passagiers onder je familiale verzekering me dunkt.

Alexis

Legacy Member
Is niet echt taxi zoals ik zei, dus medish attest en voorwaarden van zelfstandigen zouden dan volstaan?

bedankt voor de reacties alvast! :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan