G@rfield
Legacy Member
Hoi,
Ik ben volop bezig met het plannen van mijn verbouwingswerken aan mijn huis. Overal kom ik op sites met welke premies er gegeven worden, door wie en voor welke werken. Eén ding is me echter niet echt duidelijk, voor een aantal premies is er sprake van 'fiskaal voordeel'. Bevoorbeeld in deze:
Wat bedoeld men dan eigenlijk met 'belastingvermindering'? Is dat het bedrag dat afgetrokken wordt van het belastbaar inkomen? Of wordt er een percentage van dan bedrag afgetrokken?
En met het 'belastingsvoordeel van max .... euro', wordt daar mee bedoeld dat ik effectief dat (max)bedrag minder belasting ga betalen?
Als voorbeeld: ik betaal dit aanslagjaar 1000 euro belasting, ga ik dan volgend jaar (max) 1650 euro terug trekken? Of hoe moet ik dat zien?
Hopelijk kan er hier iemand wat klaarheid scheppen.
Dank bij voorbaat
G@rfield
Ik ben volop bezig met het plannen van mijn verbouwingswerken aan mijn huis. Overal kom ik op sites met welke premies er gegeven worden, door wie en voor welke werken. Eén ding is me echter niet echt duidelijk, voor een aantal premies is er sprake van 'fiskaal voordeel'. Bevoorbeeld in deze:
Maatregel: Fiscaal voordeel bij de plaatsing van hoogrendementsbeglazing
Beschrijving: Voor inkomstenjaar 2008 (=aanslagjaar 2009) komt 40% van de investering in aanmerking voor belastingvermindering met een belastingvoordeel van maximum 2650 euro per jaar per woning.
Wat bedoeld men dan eigenlijk met 'belastingvermindering'? Is dat het bedrag dat afgetrokken wordt van het belastbaar inkomen? Of wordt er een percentage van dan bedrag afgetrokken?
En met het 'belastingsvoordeel van max .... euro', wordt daar mee bedoeld dat ik effectief dat (max)bedrag minder belasting ga betalen?
Als voorbeeld: ik betaal dit aanslagjaar 1000 euro belasting, ga ik dan volgend jaar (max) 1650 euro terug trekken? Of hoe moet ik dat zien?
Hopelijk kan er hier iemand wat klaarheid scheppen.
Dank bij voorbaat
G@rfield