Archief - Stierengevechten (omgeving Barcelona)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tommaay

Legacy Member
Beste,

Eind juli ga ik met vrienden naar Lorret de Mar op vakantie. Nu stierengevechten zien lijkt ons wel vet. Is er iemand die weet of er daar in de buurt zoiets is?
Mag gerust binnen de 100km zijn ofzo, voor zulke mooie tafferelen hebben we wel wat over:)
Ook enig idee of je die kaartjes op het voorhand moet bestellen enzo?

Dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten,

Dhr. Tom

tikketim

Legacy Member
wat mij het leukste lijkt om te zien is hoe die stieren door de straten lopen achter een stelletje stoere kerels die dan meerdere keren gepierced worden in hun gat :)

1 keer is stierengevechten gezien waar ook mensen in de arena rond de stier liepen om dan weer snel achter een hek te kruipen om hem kwaad te maken ...
mensen uit het publiek mochten in de arena in een ton zo proberen de overkant te bereiken wat ook best grappig was ..
een man werd zo ook vastgebonden op een stoel vlak voor de ingang van de arena waar de stieren uit kwamen , die man natuurlijk kei veel schrik om dan te zien dat er ineens een kalfje de arena in komt gelopen :p

dat is entertainment , niet wanneer ze die stieren afmatten om dan langzaam te doden :)

polarvandal

Legacy Member
@ topicstarter:
In zes Autonome Gemeenschappen (Catalonië, Baskenland, Galicië, Valencia, Navarra en de Balearen) heeft de Staat naast het Spaans een tweede officiële taal erkend, respectievelijk het Catalaans, het Baskisch, het Galicisch, het Valenciaans, het Baskisch van een bepaald deel van Navarra en een van het Catalaans afgeleide taal die op de Balearen gesproken wordt
ge hebt verschillende (ik denk 6) 'dele' in spanje (kan echt ni meer op juiste naam kome)
en 1 van die dele heeft het stierenvechten afgeschaft en ik denk dat het dat deel was waar barcelona toe behoort.

Ik weet dat als ge naar spanje gaat ge veel reclameaffiches ziet voor stierengevechten (vooral in de toeristische gebieden).

Echt helpe kan ik u zo op voorhand ni , kdenk da ge da best is nagaat in barcelona zelf in een reisbureau of zo van die infogebouwtjes voor toeristen (ge zult ni de enige zijn die dat eens wilt zien (ik wil dat ook al lang eens zien))

Brolpaq

Legacy Member
mja ik ben daar 2 jaar terug ook naar gaan kijken in barcelona :), was wel leuk. :applause:

Pierlo

Legacy Member
Ik heb zo'n stierenloop eens gezien toen ik op reis was in spanje, maar dat was wel in Calpe, nog eind van Barcelona dacht ik.

In zo'n arena zegt me niets, is gewoon die beesten afslachten.

[F6]Ares

Legacy Member
ik wou zeggen "girona" omdat ik vroeger in spanje daarvoor affiches zien hangen heb. Maar toen las ik dit:

Culture without Cruelty

June 2005

Two more towns to close bullrings in Catalonia, Spain

Two more towns in the northeast Spain have joined the fight against bullfighting by publicly announcing the closure of their bullrings.

Lloret de Mar and Girona

While Barcelona has declared itself an anti-bullfight city, the towns of Lloret de Mar and Girona in Catalonia have gone one step further by actually closing down their bullrings.

Dakantochnie

Legacy Member
Mensen, ik heb ook zo mijn gedacht over stierenvechten, maar daar heeft de TS niet echt iets aan.

Het is dieronvriendelijk, en je kan je er vragen bij stellen of naar zoiets gaan kijken wel 'verstandig' is, maar nogmaals: denk dat, post dat niet. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan