Archief - telenet voordeelpakketten in aantocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kermit

Legacy Member
Telenet lanceert eerste voordeelpakketten

Nico Vandenabeele
25 augustus 2006
Bron: ZDNet

Het gezamenlijk aanbieden van telecomdiensten was lange tijd verboden door de wet op de koppelverkoop, maar in de zomer van vorig jaar werd dit verbod opgeheven. Telenet acht nu de tijd rijp om de eerste 'multiple play'-bundels op de markt te brengen. Die combineren bellen, surfen en tv-kijken in één pakket met één factuur.

Onder de naam Telenet Packs biedt Telenet vanaf 4 september drie voordelige bundels aan: Budget Pack, Standard Pack en Top Pack. Alledrie de pakketten omvatten breedbandinternet en vaste telefonie.

Afhankelijk van het pakket kan dit aangevuld worden met mobiele telefonie, de televisiedienst Flexview, ongelimiteerde toegang tot hotspots en beveiligingssoftware voor internetgebruikers. De optionele diensten zijn in de prijs inbegrepen, maar niet verplicht.

"De klant is vrij om te kiezen welke diensten hij wil. De enige twee vaste elementen zijn internet en vaste telefonie. Ook als je alleen die twee producten neemt, blijft het pakket goedkoper dan de som van de diensten afzonderlijk", verduidelijkt Telenet-woordvoerder Jan de Grave. De besparing voor de klant varieert van 140 tot 260 euro per jaar, naargelang het gekozen pakket.

Telenet Budget Pack kost 40 euro per maand en omvat een ComfortNet-breedbandabonnement en Telenet FreePhone. Optioneel kunnen klanten ook kiezen voor Telenet Mobile, het mobiele telefonieaanbod dat Telenet eerder dit jaar lanceerde.

Voor 50 euro per maand krijgen Standard Pack-klanten een ExpressNet-internetverbinding, Telenet FreePhone en de optionele diensten Telenet Mobile en Flexview, een dienst voor digitale televisieabonnees met een digicorder. Met Flexview kunnen ze met een druk op de knop de opnamefunctie van hun digicorder programmeren, 'tijdzappen' en programma's live pauzeren.

Telenet Top Pack kost 65 euro per maand. In ruil krijgen klanten hiervoor een ExpressNet Turbo-internetverbinding en Telenet FreePhone. Facultatief kunnen we ook kiezen voor het beveiligingspakket Internet Security Pack, ongelimiteerde toegang tot de WiFi-hotspots van Telenet, Flexview en Telenet Mobile.

Voor vijf euro per maand extra kunnen Pack-abonnees ook opteren voor FreePhone 24, waarmee ze de hele dag door gratis kunnen bellen naar vaste nummers. Klanten kunnen de pakketten twee maand uitproberen. Zijn ze na afloop niet tevreden, dan betaalt Telenet de diensten die de klant niet wil behouden terug. De installatie en configuratie van de bundels is gratis, maar Telenet rekent wel 50 euro startkosten aan - die niet worden terugbetaald.

Hoeveel klanten Telenet met de pakketten aan zich wil binden, wou de Grave niet kwijt. Het telecombedrijf ziet wel een enorm potentieel. "Uit buitenlands onderzoek blijkt dat de helft van de breedbandinternetgebruikers geïnteresseerd is in voordelige multiple play-bundels. Vooral de korting spreekt hen aan, maar ook het gebruiksgemak van één factuur voor alle diensten", aldus de Grave.

http://www.zdnet.be/news.cfm?id=59998&mxp=109



Wie is geïnteresseerd? ;)

>P>Barney

Legacy Member
yup yup, ziet er zeer goed uit.
Zal je als bestaand klant dan gewoon moeten kiezen welk pakket je wil ?

>P>Barney

Legacy Member
iemand al bij telenet mobile ?
Zou misschien overstappen.

Kermit

Legacy Member
ik vind telenet mobile zo uitzonderlijk goedkoop niet hoor, zeker het sms'en is te duur

virtualdude

Legacy Member
Kermit zei:
ik vind telenet mobile zo uitzonderlijk goedkoop niet hoor, zeker het sms'en is te duur
t'is het geen abonementkosten die het allemaal doet.

M'n ouders hebben hier bv een GSM met proximus abo maar die wordt eigenlijk enkel gebruikt op smsjes te ontvangen en te bellen wanneer ze op reis zijn.

Verspilling aan abogeld dus.

In zo'n gevallen is het wel interessant maar we hebben toch geen telenet telefonie dusja :)

Kermit

Legacy Member
virtualdude zei:
t'is het geen abonementkosten die het allemaal doet.

M'n ouders hebben hier bv een GSM met proximus abo maar die wordt eigenlijk enkel gebruikt op smsjes te ontvangen en te bellen wanneer ze op reis zijn.

Verspilling aan abogeld dus.

In zo'n gevallen is het wel interessant maar we hebben toch geen telenet telefonie dusja :)
jama wie met een kaart belt betaalt ook geen abo-kosten
en echt duurder is het dan ook niet bij base (zeker niet omdat je maar per seconde betaalt, en mijn telefoontjes zijn vaak nog geen 10 seconden, zo van, ja ge kunt mij komen halen, tot sebiet, en van die dingen :p )

Phoen!x

Legacy Member
Hmm, niet mis. Zeker aangezien we hier al Telenet digitale TV hebben en ook aanegesloten zijn op het telefoonnetwerk van telenet, maar nog klant zijn bij Belgacom Skynet ADSL voor internet... Zouden wij er goed aan doen om 1 van die packs te kiezen? Met voorkeur dan voor het Top pack... Ik ben altijd al van plan geweest om over te stappen naar telenet...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan