Archief - Vraag ivm renoveren van een woning

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

witchdemon

Legacy Member
Ik heb een rijwoning op het oog, met twee slaapkamers, niet te groot maar meer heb ik niet nodig, maar ik vraag me nu af ...

Wat kost het ongeveer (dus meubelen + werkuren) om de keuken, living (vloer), badkamer en slaapkamers te renoveren ?

En ik ga voor normaal meubelair, met een moderne look :p

'k wil het gewoon een beetje uitrekenen, een gerenoveerde woning met 3 slaapkamers kost rond de 165 000 euro, degene die ik op het oog heb, te renover is rond de 110 000 euro...

als ik voor +- 20 000 euro of minder alles kan renoveren (incl meubilair ofc) dan lijkt die van 110 000 me intressanter, ook omdat de ligging me meer aanspreekt

[TFT]Poky

Legacy Member
meubels moet ge niet onderschatten, zelfs als ge alles bij ikea haalt.
Voor een heel huis betaalt ge toch gemakkelijk al 5000 € aan meubels

witchdemon

Legacy Member
yep dat weet ik wel, denk zelfs dat het een stukje meer zal zijn dan 5 000 euro (een deftig bed en matras alleen al bv :lol: )

maar hoeveel kosten komen er dan nog bij voor die werken van de renovatie?

wouter_dc

Legacy Member
Is ook wel een groot verschil tussen als je het volledig zelf gaat doen of alles door vakmannen he..

|nfected

Legacy Member
Met 20.000€ alles renoveren + meubels? Dream on :)

1: wat met er allemaal nog gerenoveerd worden?
Als ge bvb al uw elec + sanitair + dubbel glas nog allemaal moet gebeuren. Dan kunt met beetje zoeken en in het zwart voor een deel dat dit doen doen voor ongeveer 15000-20.000€ in de veronderstelling dat jij het laat doen

Moet er nog parketten of vloeren gelegd worden, dan mag je rekenen ongeveer op 30-40€/m² voor het materiaal

Schilderwerken = gewoon pot verf + borstel --> niet zo duur

Moet er nieuwe badkamer + keuken dan kost je dat ook ongeveer voor beiden samen 10-15.000€ dan praten we over basic keuken en badkamer

Dan nog eens bed, reken op 2000€ voor een bed + matras. Kast van 1200€
Zetel heb je tss de 1000-2000€
woonkamer meubels zonder zetel zal toch rond de 2000€ zijn, als ge paar kasten en lichten en accesoires koopt

Allemaal van de goedkopere materialen he
Moet er nieuw dak op gelegd worden, laat je dat beter varen...
Vocht in de muren kunt ge ook nog redelijk goedkoop oplossen

witchdemon

Legacy Member
best door vakmannen anders gaat het op nie veel trekken :p
dak is nie nodig, dubbel glas eigenlijk ook nie ...

dus 't zal gauw op 30 - 35 000 euro komen als ik het zo bereken

VMax

Legacy Member
witchdemon zei:
best door vakmannen anders gaat het op nie veel trekken :p
dak is nie nodig, dubbel glas eigenlijk ook nie ...

dus 't zal gauw op 30 - 35 000 euro komen als ik het zo bereken

Ik zou dubbel glas toch als eerste optie bezien als ge nog wat centjes over hebt.. Enkel glas is stoken met het raam open :)

darkenrahl

Legacy Member
Is dubbel glas niet standaard tegenwoordig? Of krijg je er geen subsidies voor omdat het milieuvriendelijker is?

EvilTwin

Legacy Member
darkenrahl zei:
Is dubbel glas niet standaard tegenwoordig? Of krijg je er geen subsidies voor omdat het milieuvriendelijker is?


Bij nieuwe huizen mag je geen dubbele beglazing meer steken omdat deze onvoldoende isoleren. Tis tegenwoordig een soort van vierdubbele beglazing en die is verplicht. Je krijgt er wel vrij veel subsidie voor.

En dan moet je ook nog je ventilatie int oog houden, dus overal ventilatie voorzien in uw ramen + een toestel dat je oude lucht naar buiten pompt.

Van controverse gesproken. Langs den ééne kant moet je isoleren, langs den andere kant moet je ventileren. En ze komen het controleren he :doh:

Edit : is wel enkel voor nieuwbouw en provincie-gebonden

|nfected

Legacy Member
Dat dient zodat uw muren kunnen ademen. Hierdoor bijna geen kans op natte plekken op de muren. Die ventilatiegaten zijn ook zodanig gemaakt dat er maar x percent doorkan. Zodat er bij veel wind of regen het niet door die ventilatie kan gaan.

Nu ik zou sowieso minstens dubbele glazen nemen ofwel van die super isolerende ramen zoals hierboven gezegd is geweest. Kun je idd toch terugtrekken en uw energiekosten zijn beduidend lager. Ge kunt dat trouwens testen zo'n ruiten mbv een aansteker. Als ge de vlam voor zo'n ruit doet, moet ge 2 vlammen zien naast elkaar

witchdemon

Legacy Member
handig trucje ivm het glas :doc:

als 'k het zo bekijk en alles wat er komt bij kijken is't bijna simpeler om meteen een gerenoveerd huis te zoeken ? veel verschil in prijs is er blijkbaar toch niet (zie topic start)

mekna5

Legacy Member
Normaal kan je schakelaars hebben zonder draden
Dus zonder kappen en dus een paar uur minder betalen
En zeer handig om te plaatsen normaal je kan ze tegen alles kleven

Anoniem0

Legacy Member
lol. van glas met een prijs van 300 a 400 euro de m² krijg je 10 euro/m² terug.
fantastische subsidie toch :p

KoenDK

Legacy Member
ik zou er gewoon voor betalen, zelfs al zou ik 10.000€ uitsparen, ik klop genoeg uren tijdens mijn week en heb nog graag een leven :wtf:

waarom zeg ik dit? ik heb mijn ouders maaaaanden aan een stuk s'avonds en in het weekend zien werken, met veel ruzie als gevolg en hun humeur ging er dus ook zwaar op achteruit :sop: then again, dat zou IK doen ;)

hatetn

Legacy Member
KoenDK zei:
ik zou er gewoon voor betalen, zelfs al zou ik 10.000€ uitsparen, ik klop genoeg uren tijdens mijn week en heb nog graag een leven :wtf:

waarom zeg ik dit? ik heb mijn ouders maaaaanden aan een stuk s'avonds en in het weekend zien werken, met veel ruzie als gevolg en hun humeur ging er dus ook zwaar op achteruit :sop: then again, dat zou IK doen ;)


bij een nieuwbouw kunde meer dan de helft uisparen als je het zelf doet
vergeet niet dat ze voor vakmannen snel tegen de €40/uur vragen, het gaat mss sneller maar als je het zelf doet is het gratis

en veel van die dingen leerde snel aan dus als ge tijd hebt zou ik het toch overwegen

Sileced`

Legacy Member
Mijn ouders zijn ook een huis aan het renoveren en tegenwoordig kunt ge beroep doen op allerlei subsidies van de overheid. Waarmee ge een flink deel kunt uitsparen dat toch wel de moeite waard is. Een vaste prijs op renovatiekosten plakken is onmogelijk, zonder de staat, opvervlakte, wensen, ... te weten. Maar €20.000 voor renoveren + meubels (badkamer, keuken, ...) zal al redelijk krap zijn. Ge zou dan niet "te" moderne meubelkes moeten nemen. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan