Archief - wet ivm personenvervoer autobus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

J3rry

Legacy Member
ik neem alle dagen de bus naar mijn werk van aalst naar zottegem

dus smorgens stap ik op om 6.23 in aalst en savond om 16.31 in zottegem
al een hele tijd zit die bus van zottegem naar aalst dus overvol staanplaatsen & zitplaatsen vol, vooraan op de bus stond er max 90 personen dus ik neem aan dat ze dit niet mogen overschijden maar dit doen ze dus dubbel en dik wel
mensen kunnen met moeite op of uitstappen mag dit wel ?
en zoniet waar kan ik dit melden ? want ik ben het meer dan beu dat die chauffeur de schoolgasten uitscheld om door te schuiven terwijl ze gewoon niet kunnen

Arifiene

Legacy Member
een wet...
pff geen idee
begin eens te kijken in het reglement van de lijn zelf...

BuffaloKampioen

Legacy Member
I hate the bus...
Especially at mornings, al die stampers mee under dikke boekezakken GRR

Gentille

Legacy Member
Heb je zo geen lijnboekje? Daar in staat een infonummer: 070 220 200
Voor al je vragen en suggusties over de Lijn. Daar je klacht neerleggen. Met hoe meer je gaat klagen over je lijn, hoe meer ze zullen overwegen om een extra bus in te leggen, bij ons is het ook gelukt. Na een paar maal in de krant te hebben gestaan omdat onze bus zo overvol zat. Nu hebben ze s'morgens al 3 bussen :p

Arifiene

Legacy Member
gentille zei:
Heb je zo geen lijnboekje? Daar in staat een infonummer: 070 220 200
Voor al je vragen en suggusties over de Lijn. Daar je klacht neerleggen. Met hoe meer je gaat klagen over je lijn, hoe meer ze zullen overwegen om een extra bus in te leggen, bij ons is het ook gelukt. Na een paar maal in de krant te hebben gestaan omdat onze bus zo overvol zat. Nu hebben ze s'morgens al 3 bussen :p
Pas op met dat nummer, dat is een (duur) betalend nummer waar ze supertraag de menus uitleggen + de personen aan de andere kant van de lijn zijn echt wel traag (diegene die ik iedere keer vastheb toch)
Voor een klacht kun je daar terecht, maar kijk eerst in het reglement van de lijn of uw klacht wel gegrond is...
Spitsuren zijn nu eenmaal een moeilijk punt en ge zijt echt ni de enige die hier last van heeft.

Gentille

Legacy Member
Arifiene zei:
Pas op met dat nummer, dat is een (duur) betalend nummer waar ze supertraag de menus uitleggen + de personen aan de andere kant van de lijn zijn echt wel traag (diegene die ik iedere keer vastheb toch)
Voor een klacht kun je daar terecht, maar kijk eerst in het reglement van de lijn of uw klacht wel gegrond is...
Spitsuren zijn nu eenmaal een moeilijk punt en ge zijt echt ni de enige die hier last van heeft.

Spitsuur of niet. Je moet niet in een bus gaan zitten waar ze ze inproppen en de deuren amper dichtkunnen of plots openspringen. (heb dit toch paar maal meegemaakt, de buschauffeur kwam er ons gewoon inproppen :rofl: ) Er moet nog altijd aan de veiligheid gedacht worden. Ik kan best begrijpen dat ze geen extra bus moeten inleggen omdat er 5 mensen geen zitplaats hebben, maar er zijn grenzen.

SoliD

Legacy Member
Mjah wat ga je erbij winnen? De Lijn is niet verplicht om een extra bus in te leggen, en dan kunt ge wss op de volgende bus wachten.

GroovyBeatsss

Legacy Member
Als ze er niks aan willen doen hoger contact opnemen :p

Bestaat er geen minister van mobiliteit? Aanklagen wat een onveilige situatie dat is en dat de lijn er niks aan wilt veranderen...

Gamb|t

Legacy Member
Als er max 90 personen staanplaats staat vermeld dan wil dit zeggen dat er 90 personen moigen rechts staan zijn.

De politie kan hier controle op doen maar wie gaat er beslissen wie van de bus moet? Wie straf je dan?? Waarom zou persoon X van de bus moeten en persoon y niet, om de 90 staanplaatsen te respecteren.

Mijn advies met verschillende personen naar De Lijn bellen en vragen voor een langere bus of meerdere bussen.

Feignasse

Legacy Member
Achja De Lijn, logistieke kampioenen zijn het.
Ik heb al vaak genoeg gezien dat ze op een lijn die sowieso erg rustig is de langste bussen inleggen (nota bene ergens op een verloren middaguur, wanneer 95% nog aan het werk is / op school zit). Maar kies rond 16 à 17u een drukke lijn en je krijgt gegarandeerd een kort exemplaar waarin dan nog eens 50% van de zitplaatsen zijn weggehaald om plaats te maken voor onzichtbare gehandicapten :applause:

a242050

Legacy Member
gentille zei:
Heb je zo geen lijnboekje? Daar in staat een infonummer: 070 220 200
Voor al je vragen en suggusties over de Lijn. Daar je klacht neerleggen. Met hoe meer je gaat klagen over je lijn, hoe meer ze zullen overwegen om een extra bus in te leggen, bij ons is het ook gelukt. Na een paar maal in de krant te hebben gestaan omdat onze bus zo overvol zat. Nu hebben ze s'morgens al 3 bussen :p

3 bussen? Wauw, hier rijden er van 07.00 tot 08.00 een stuk of 10 en één voor één zitten ze volledig vol. De laatste haltes waar hij nog mensen moet oppikken, stopt hij gewoon niet meer...

Conqie

Legacy Member
ben ik ff blij dat ik nooit echt heb moeten vetrouwen op de lijn voor naar school te graken ^^

menlor

Legacy Member
voor klachten kunde ook via mail terecht. En ge krijgt geen autmomatische mail terug, de klacht wordt wel degelijk gelezen hoor.
en das gratis en kunde in detail u klacht uitleggen.
Heb ik toch al gedaan met buschauffeur die NIET handsfree aant bellen was en ik hem hierop wees. Tweede keer da ik hem hierop wees begon em mij uit te schelden ^^. 1 dag erna al mail terug met ganse uitleg en wa ze ginge doen ^^

maja

gregory804

Legacy Member
Vandaag stond er in de krant een artikel over een bus die ook altijd volzet is smorgens maar verschillende haltes doorrijd, omdat er geen volk meer bijkan, of omdat het niet 'veilig' meer is.

Arifiene

Legacy Member
gregory804 zei:
Vandaag stond er in de krant een artikel over een bus die ook altijd volzet is smorgens maar verschillende haltes doorrijd, omdat er geen volk meer bijkan, pf omdat het niet 'veilig' meer is.

das ook logisch eh, al die mensen samen, die kunnen zich ni vasthouden, als de bus abrupt remt => mensen vallen om, en vooral oude mensen kwetsen zich dan rap, allé, da kan bij iedereen gebeuren eh...

russian

Legacy Member
In mijn ogen is de manier om dat aan te kaarten de media (lokaal nieuws van HLN ofzo) in te schakelen (beroep doen op relaties). En dat met een dikke foto en wat poespas.

Ik denk trouwens dat de maximale capaciteit door Vanhool e.d. wordt vastgelegd. Overschrijden is misschien wel legaal, maar wanneer de bus door zijn as zakt zal Vanhool niet aansprakelijk zijn.

gregory804

Legacy Member
Arifiene zei:
das ook logisch eh, al die mensen samen, die kunnen zich ni vasthouden, als de bus abrupt remt => mensen vallen om, en vooral oude mensen kwetsen zich dan rap, allé, da kan bij iedereen gebeuren eh...
Ik bedoel maar dat de ts zich ergert aan de bus die over het maximum aan passagiers zit, terwijl de mensen aan de haltes waar de bus gewoon voorbijrijdt, zich ergeren aan het feit dat er niemand meer bijkan/mag

GroovyBeatsss

Legacy Member
gregory804 zei:
Ik bedoel maar dat de ts zich ergert aan de bus die over het maximum aan passagiers zit, terwijl de mensen aan de haltes waar de bus gewoon voorbijrijdt, zich ergeren aan het feit dat er niemand meer bijkan/mag
Dan is het misschien beter om af te spreken met die mensen en een gezamelijke klacht in te sturen. Kunt evengoed de bus is rondgaan (voor zover dat mogelijk is in een volle bus) En handtekeningen verzamelen, eventuele klachten, ...

En hier dan mee naar De lijn gaan. Zal veel meer effect hebben als een mail van u alleen denk ik...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan