Archief - Zoek bedrijf dat dvd's in massa kan branden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Raul09

Legacy Member
Ik weet niet goed hoe ik dit kan vinden dus vraag ik hier of iemand een bedrijf kent. Heb al wat op google gezocht maar nog niet direct iets gevonden. Zou een bedrijf willen weten dat een 130-tal dvd's kan branden voor mijn bedrijf. Liefst in regio Gent. Als je er meerdere kent laat maar weten dan kunnen we prijsoffertes vragen.
Alvast bedankt

Raul09

Legacy Member
weet niet goed welke zoekterm ik daarvoor moet gebruiken, had op goudengids dvd ingedrukt maar dat geeft niet veel goeds/nuttigs

matthias

Legacy Member
die link is clickable e, voor moestje et nognie doorhebben

Hourences

Legacy Member
http://www.lulu.com/products/discs/dvd.php

Internationaal maar ge kunt het laten overvliegen, zeker in grote hoeveelheid kost da niet zoveel.

Goedkoop en goed spul, ik ben zelf klant bij hun.

Wel enkel voor video dvd lijkt me.

645 euro + verzendkosten voor 130 dvds.

Psychodweep

Legacy Member
Kvrees dat je voor 130 DVD's geen producent gaat vinden. Die master DVD kost al duizenden EUR's. Ze gaan u uitlachen als ge afkomt voor 130 DVD's.
Tis beter dan da ge die gewoon zelf op DVD+R ofzo brandt.
Mijn broer heeft nog gewerkt bij VTV Kuurne... ff googlen kom je op dit:
http://www.dvdinfo.be/artikel.php?id=3

KOSTPRIJS AANMAAK DVD
Stel dat je een filmpje gedraaid hebt met je videocamera en je wil het gemonteerde resultaat op een DVD laten zetten.

Hier is het kostenplaatje voor het maken van 1.000 stuks:
- Pre-mastering: 120.000 frank / 2.974,72 €
- Glasmastering: 36.000 frank / 892,42 €
- Replicatie & doosje & inlay: 90.000 frank / 2.231,04 €
- Totaal: 246.000 frank / 6.098,18 €

Nu nog een voldoende grote afzetmarkt vinden om die minimumhoeveelheid van 1.000 stuks verkocht te krijgen en je eerste box-office succes is binnen en kan je beginnen schrijven aan het scenario voor een sequel.

QplQyer

Legacy Member
Psychodweep zei:
Kvrees dat je voor 130 DVD's geen producent gaat vinden. Die master DVD kost al duizenden EUR's. Ze gaan u uitlachen als ge afkomt voor 130 DVD's.
Tis beter dan da ge die gewoon zelf op DVD+R ofzo brandt.
Mijn broer heeft nog gewerkt bij VTV Kuurne... ff googlen kom je op dit:
http://www.dvdinfo.be/artikel.php?id=3
Dat artikel is van 2001, de prijzen zullen onderhand wel gezakt zijn. Ik kan me niet voorstellen dat als een CD in een oplage van 500 stuks +- €800 kost om te persen, een DVD zoveel duurder is.

Moloch

Legacy Member
QplQyer zei:
Dat artikel is van 2001, de prijzen zullen onderhand wel gezakt zijn. Ik kan me niet voorstellen dat als een CD in een oplage van 500 stuks +- €800 kost om te persen, een DVD zoveel duurder is.

gezakt? de prijzen voor lege media zijn bijna verdubbeld door die kopieerheffing :wtf:

denkimi

Legacy Member
er bestaan machines die honderden cd's per uur kunnen branden, zonder master cd.

QplQyer

Legacy Member
Prijzen voor dvd's te persen uiteraard en daar is de prijs van een leeg schijfje niet de beslissende factor (eerder het drukwerk en het maken van een glass master). Ik dacht dat die persbedrijven trouwens die kopieerheffing terugbetaald krijgen (of niet moeten betalen).

Block

Legacy Member
130 DVD's zelf branden is nu niet onoverkomelijk. Vroeger stond er in pcm wel regelmatig een advertentie voor een armpje dat zelf een nieuwe cd inlegt van een spindel en de gebrande op een andere spindel legt (werkte perfect samen met nero). Ik kan alleen het merk niet meer herinneren.

eniac

Legacy Member
Regio Gent: vanop de N60 bij Gavere sla je af richting Deinze (Deinse Baan / Steenweg Deinze heet dat blijkbaar), niet al te ver op je rechterkant kom je zoiets tegen.

Naam schiet me helaas niet te binnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan