Archief - asus p5q pro, radeon 4870X2, OCz 2GB, intel core Q9550

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

djFexx

Legacy Member
Ik verkoop wegens upgrade naar i7 (renderpc school) volgende onderdelen:

actuele nieuwprijzen komen van tweakers & alternate, dit enkel ter referentie

-asus p5q pro, doos cd-rom, enkele kabels, boekske,.. --> richtprijs: doe een deftig bod, laatst gekende minimumprijs 75euro (11dec 2010), bron tweakers pricewatch

-OCz 2GB, pc2 8500, 5-5-5 @ 2.2-v, doos --> prijs: doe een deftig bod, huidige minprijs 4gig latjes = 86euro dus 2gig 43euro, bron tweakers pricewatch

-ati radeon 4870x2, doos, kabels, koppelstukken, crossfirestukske,.. --> prijs: deftig bod, huidige nieuwprijs 349euro, bron tweakers pricewatch

-intel core 2 quad cpu Q9550 quad core @ 2.83GHz, doos, koeler,.. --> prijs: doe een deftig bod, huidige nieuwprijs: 269euro, bron alternate

>Alles werd aangekocht bij alternate en komt in zijn originele doos met zijn origineel toebehoren. Aangezien het een totaal systeem was heb ik daarvan een factuur, deze moet ik wel nog zoeken in de boekhouding dus verdere info (aankoopdata) hieromtrent volgt, garantieperiode is wel verstreken (denk ik?) daar het systeem ouder is dan 1jaar. EDIT: factuur van 30.10.08.

>Systeem is NOOIT overclocked geweest, ik ken daar niets vanaf dus waag mij daar ook niet aan (:confused:).

>Verder geef ik de voorkeur aan afhaling en behoud ik mij het recht om boden te weigeren. Kom zeker niet af met belachelijk lage boden ik koop goed materiaal, zorg er goed voor en ga het dan ook niet als barmhartige samaritaan uitdelen.

djFexx

Legacy Member
Eerste UP met richtprijzen, onderdelen zijn high end (ideaal voor games full res te spelen en het zwaardere rekenwerk!)

-asus p5q pro moederbord --> richtprijs 50euro
-ati radeon 4870X2 2048mb --> richtprijs 130euro (nieuwprijs was 460, huidige 349)
-intel core 2 quad core Q9550 --> richtprijs 120euro (huidige nieuwprijs 269)
-OCz 2GB, pc2 8500 --> richtprijs 25euro

john157

Legacy Member
De processor. Is die veel gebruikt geweest en is die in goeie staat? Anders heb ik wel interesse

djFexx

Legacy Member
john157 zei:
De processor. Is die veel gebruikt geweest en is die in goeie staat? Anders heb ik wel interesse

Ik gebruik gans het jaar door mijn laptop (presentaties geven, opzoekwerk, allround gebruik, dvd's zien,..). Dit is een macbook en het os heeft mijn voorkeur.

Op mijn vaste pc ben ik een paar periodes in het jaar aangewezen voor windows (3D studio max compabiliteit en af en toe wat gamen). Dit is in de grote vakantie af en toe voor games en tijdens het schooljaar twee periodes (eind eerste semester en eind tweede semester) van twee weken intensief gebruik omdat ik dan de rekenkracht nodig heb voor renders te maken. Als je dit dus bekijkt op de oude van het geheel denk ik dat je kan zeggen dat die niet veel gebruikt geweest is.

Staat is als nieuw, ik heb hem er nooit uitgehaald ook nooit aan overclocked zoals eerder vermeld en hij werkt nog even goed als in het begin.

john157

Legacy Member
Ok, dus de processor werkt goed.
En die grafische kaart?

Ik denk wel dat ik de grafische kaarten zal bijnemen. Ik moet juist kijken of die processor op mijn P5W dh delux kunnen. Ook of die gra ka in crossfire er op kunnen.
Als da past neem ik de gra ka en de processor.

djFexx

Legacy Member
john157 zei:
Ok, dus de processor werkt goed.
En die grafische kaart?

Ik denk wel dat ik de grafische kaarten zal bijnemen. Ik moet juist kijken of die processor op mijn P5W dh delux kunnen. Ook of die gra ka in crossfire er op kunnen.
Als da past neem ik de gra ka en de processor.

Grafische kaart zelfde verhaal, nooit overclocked en logischerwijze evenveel uren gedraaid zelfs minder aangezien deze niet gebruikt wordt voor te renderen, heeft ook altijd mooi koel gedraaid (goeie case en ventilatie). Geen idee of het lukt even checken op de site van je mobo en anders de p5q pro erbij nemen :p.

john157

Legacy Member
Idd daar dacht ik ook al aan. Maar het probleem is da uwe windows gelinkt is aan den bios.
Dus ander moederbord is dus ook nog eens opnieuw activeren. En ik heb die xp al teveel geactiveerd.

djFexx

Legacy Member
john157 zei:
Idd daar dacht ik ook al aan. Maar het probleem is da uwe windows gelinkt is aan den bios.
Dus ander moederbord is dus ook nog eens opnieuw activeren. En ik heb die xp al teveel geactiveerd.

Geen idee, ik ben bij pc-winkel info gaan vragen aangezien het ook een upgrade is bij mij, wat er gebeurt wanneer ik deze vervang. Die gast wist me te vertellen dat het idd kan leiden tot herinstallatie maar dat het evengoed kon zijn dat het gewoon verder werkt met bestaand os. Ik had het wel over mijn windows 7 versie bij hem dus geen idee hoe dit met xp zit en of hij gewoon ni goed wist wat te zeggen :p. Wat ik wel weet is dat als je XP oem is dat je gerust kan bellen naar windows activatielijn en ze je daar verder zullen helpen. Ik heb bij vernieuwing van onderdeel vroeger eens hetzelfde gehad (windows vroeg heractivatie vanwege vreemd onderdeel ofzo) en die mevrouw ad lijn heeft me dan verder geholpen.

Swat mss eens rondgooglen, kan mss wel interessant zijn om de onderdelen samen te kopen aangezien deze wel op elkaar afgestemd gekocht zijn (performantiegewijs).

john157

Legacy Member
Wat denk je van €275 cash voor je moederbord, grafische kaart en processor.
Mijn vriendin woont in deinze. Dus we kunnen goed afspreken voor het komen op te halen. Of locatie.

djFexx

Legacy Member
john157 zei:
Wat denk je van €275 cash voor je moederbord, grafische kaart en processor.
Mijn vriendin woont in deinze. Dus we kunnen goed afspreken voor het komen op te halen. Of locatie.

Als je kijkt naar de nieuwprijzen denk ik dat de richtprijzen wel zeerrr laag liggen. Ik wil evt als je de ram er bijneemt korting geven van 25euro, dus alles samen 300 anders lig ik hier met een latje voor niets over, voorkeur afhalen op locatie als je wilt kan ik hier alles nog eens draaiende tonen en dan alles mooi in zijn doos stoppen met alle bijhorende onderdelen.

john157

Legacy Member
Ok, alles samen voor €300.
Ik zal u PM met de details.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan