Archief - Netgear Powerline Adaptor (2)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w0lfj3

Legacy Member
Maak een netwerkje tussen 2 pc's of voeg een extra pc toe aan de bestaande internet verbinding zonder kabels! Met deze adaptor kun je eenvoudig via het stopcontact uw netwerk uitbreiden en het internet delen.

meer info http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=XE102

2 stuks beschikbaar in ongeopende doos


nieuwprijs was 99€


bieden vanaf 50€


af te halen te Ieper (West Vlaanderen) of opsturen op kosten van de koper.

Asshen

Legacy Member
Werken die dingen een beetje goed ?
Hoe zijn jouw gebruikservaringen ?

Krulle

Legacy Member
Asshen zei:
Werken die dingen een beetje goed ?
Hoe zijn jouw gebruikservaringen ?

Ik installeer vaak powerlines voor het interactief maken van digibox (een soort van internetconnectie maken voor het opvragen van films). En ik vind het een fantastische uitvinding.
Eén keer lieten ze mij in de steek maar dat was in een samengevoegde woning met 2 apparte electriciteitsnetten.

Wel opletten met de (theoretische) maxsnelheid van 14 mbps.

RpR

Legacy Member
Krulle zei:
Ik installeer vaak powerlines voor het interactief maken van digibox (een soort van internetconnectie maken voor het opvragen van films). En ik vind het een fantastische uitvinding.
Eén keer lieten ze mij in de steek maar dat was in een samengevoegde woning met 2 apparte electriciteitsnetten.

Wel opletten met de (theoretische) maxsnelheid van 14 mbps.
Wel opletten dat er geen zekeringen staan tussen de 2 connecterende pc's want het netwerk gaat NIET door zekeringen.

w0lfj3

Legacy Member
Asshen zei:
Werken die dingen een beetje goed ?
Hoe zijn jouw gebruikservaringen ?

Mijn ervaringen zijn heel goed, zijn gemakkelijk te beveiligen met bijgeleverde software en werken voor digitale tv heel goed maar ook voor een gewoon pc netwerk. Wel inderdaad max. 14Mbps dus als je Expressnet Turbo hebt zal de snelheid wat lager liggen.

Ook op letten dat je ze best rechtstreeks in het stopcontact steekt, bv op een stekkerblok met overspanning of bliksembeveiliging zal de snelheid gemakkelijk gehalveerd worden.

Jagge

Legacy Member
RpR zei:
Wel opletten dat er geen zekeringen staan tussen de 2 connecterende pc's want het netwerk gaat NIET door zekeringen.
Het werkt zelfs over verschillende tellers (1.0Mbs) daarom moet het worden "beveiligd" om storingen te voorkomen.

Krulle

Legacy Member
Jagge zei:
Het werkt zelfs over verschillende tellers (1.0Mbs) daarom moet het worden "beveiligd" om storingen te voorkomen.

Over verschillende tellers heb ik ze nog niet zien werken.
Als je met meer dan 2 powerlines zit kun je dmv de beveiliging bepaalde powerlines gaan paren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan