Archief - TE koop / TE ruil: Pentium Mobile (Banias) + DFI socket 479 moederbord.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

piotke

Legacy Member
Ik verkoop of ruil volgende setup. ruilen kan tegen een andere moderbord + cpu combinatie + opleg.

Onderstaande setup bestaat uit moederbord + cpu + koeler. Wat maakt deze nu zo speciaal ? DE cpu is een Intel MObile, een laptop cpu. Verbruik is rond de 20 watt en kan dus passief gekoeld worden. Daarnaast overclocked hij nog eens redelijk goed op de koop toe. Deze cpu is redelijk snel, ondanks zijn lagere clocksnelheid.

Hte moederbord is een mini atx moederbord met redelijk wat onboard. VGA, gigabit Lan, Sound. Maar ook uitbredingspoorten zoals AGP (voor een snellere kaart) of zelfs PCI-X. Ideaal om een serverke van te maken en hier een degelijk netwerkkaart of raidcontroller in te steken. MOederbord werkt met DDR en heeft ook SATA poorten. Zowat alles wat maar mogelijk is kan je hierop vinden.

Het moederbrod is net geen jaar oud (factuurprijs 270 euro & factuur aanwezig.). De cpu daarvan ken ik de leeftijd niet, maar dat zal even oud zijn ongeveer.
De huidige nieuwprijzen zijn ongeveer 180 voor het moederbord en zo'n 130 voor de cpu. Een totaal van 310 euro.. Niet onaardig, maar je krijgt heel wat in return.

Zoals reeds vermeld ka ndeze setup gewoon gekocht worden, mits degelijk bod (ik heb reeds een bod van 175 van een kennis, maar had liefst nog iets meer gezien). Of kan geruild worden tegen een andere mobo+cpu combinatie. Dewelke uiteraard op DDR werkt.

Wat zijn mogelijke doeleinden hiervan ?
- Server (snel en veel mogelijkheden)
- HTP computer (Snel, uiterst zuinig en stil en veel multimedia mogelijkheden)
- case mod (kleine bordjes, passief gekoeld eventueel dus ideaal)
- Gewone computer (ideaal voor opde kamer, maakt geen lawaai + vrij snel)

Zoals je ziet, een waaier aan mogelijkheden.

Even overlopen; Intel Mobile Setup + DFI Socket 479 Mainboard

Processor - Intel Mobile
* 1300 Mhz (1.3 Ghz)
* 1 Mb Level 2 Cache
* 400 fsb
* overclocks to more then 1.7 GHz on default voltage
* Ultra Low voltage - not much heat - 1.388 Vcore
* Socket 479
* Banias Core
* This is the CPU used in Centrino laptops

Mainboard - DFI 855GME-MGF
* socket 479
* Onboard VGA, LAN, 5.1 Sound, Firewire
* 2 SATA RAID
* 2 normal PCI, 1 PCI 64 bit / 66 Mhz (for fast raid controller, network cards, ..)

BlackOUT

Legacy Member
Bodje 200€ indien je het kan komen brengen vervoer wordt apart geregeld...

piotke

Legacy Member
Brengen gaat helaas niet. Kan wel aangetekend verzonden worden (7.5 euro) of per EMS taxipost verzonden, dan heb je het de dag erna (13 euro).

Kan je dat bod bevestigen. Vermoedelijk gaat het naar u.

BlackOUT

Legacy Member
Men excusses maar ik wil dit enkel afhandelen via ontmoeting en met test.
Dus bij deze is men bod wellicht vervallen.

piotke

Legacy Member
Als je er op staat kan ik met de trein tot in sint niklaas geraken. En eventueel vraag ik aan een kennis om te rijden. Das als dat het enigste obstakel is, dan is er geen obstakel.

MAil me adres de dagen waarop we kunnen afspreken n sint niklaas (zaterdag zou me perfect passen, ongeveer de hele dag)

BlackOUT

Legacy Member
door andere topic effe terug gedacht aan deze en opgezocht omdat ik de whitelist vergeten was.

Weldra gedaan men beste.

en voor jou hetzelfde sympathieke en correcte verkoper.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan