Archief - HD héél actief bij BF Vietnam, howcome ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xplod

Legacy Member
Mijn HD staat véél te véél te reutelen tijdens BF Vietnam online en dat zorgt soms voor serieuze framedrops :(

Nochthans met Fraps gemeten,... haal ik op 1280 x 960 high detail,.. makkelijk min. 120 fr/sec. het overgrote deel van de tijd als mijn HD niet of weinig actief is.

Hoe komt dat,.. knap vervelend kan je dat wel noemen :confused:

:help:

butch

Legacy Member
waarschijnlijk omdat ge te weinig ram hebt
als alles in ram is geladen --> vlot beeld
voor de rest zal die veel moeten swappen en dat is dus HD die in actie schiet en ratelt

BLUTCH 26

Legacy Member
Yep same here. :angry:
Als ik bf v online speel dan flikkert da lampje van de HD regelmatig.
Ge moet de threads van bf v maar eens nalezen.
voor dit spel is 512 mb ram zelfs te weinig.moet minstens 1024 Mb zijn.
Vandaar dus.
Heb ook dat probleem met 512 mb ram.

Greetzzzzzzzz

Xplod

Legacy Member
Zeker :ironic:

Ik ga mij hier weer eens in de kosten moeten steken allée vooruit :ironic:

Is er geen andere manier om het game vlotter te laten draaien zonder extra RAM te moeten bijsteken,..... het geld groeit hier nl. niet op mijnen rug zulle, lol :wtf:

Epyon

Legacy Member
Wss te weinig geheugen waardoor em massaal virtueel geheugen begint aan te maken. Ik zou alle programma's die op de achtergrond draaien uitzetten, zo hebt ge maximaal geheugen vrij. Ook een rebootje kan soms wonderen doen, zo is heel uw ram-geheugen gecleared.

Xplod

Legacy Member
Ik heb constant een 280 mb ram vrij,.. is dat niet genoeg om Vietnam mee te gamen :confused:

Xplod

Legacy Member
Ik heb hier eens wat zitten testen:

BF Vietnam zuigt inderdaad nogal wat geheugen zulle,...... ik start dat game steeds met een klein 300mB (van de 512mB) RAM vrij,... als het game opgestart is dan zit dat al direct op 0 en pakt hij nog een extra 400 mB van de page-file, te zien in task-manager..... véél trager geheugen dus,...... en maar snokken dus dat beeld. :sad:
Het maakt echt niet uit of ik in 32 of 16 bit game,... zelfs in medium graphic-settings,.....en in verschillende resoluties,..... constant framedrops.

De fr. p/sec. pieken wel héél hoog zulle,.. ook in de high settings bi 1280 x 960,... bij momenten 160 fr. p/sec maar de miserie is dat de framerate niet constant blijft.
Constant die framedrops. Ik moet wel zeggen dat het scheelt van map tot map en ook dat het na een tijdje wel wat vlotter begint te lopen.

Geheugen uitbreiden zal dus het beste zijn zeker maar wat kan ik ondertussen doen om alles toch wat vlotter te laten lopen :confused:

Memphis

Legacy Member
Lunake zei:
as ge in 2004 nog geen 1 gig ram hebt als gamer...

De meeste hebben dat nog niet denk ik hoor... ik trouwens ook niet... en alles draait vlot hier.

Doom 3 op high detail supervlotjes... zeg mij dan eens waar het aan ligt?

Xplod

Legacy Member
Ik heb eergisteren mijn Seagate sata-schijf uit RMA terug gekregen en daar BF Vietnam op geinstalleerd en ik moet zeggen dat het met die HD al een pakske vlotter draait,.... al wordt er nog véél te véél geswapped naar mijn HD naar mijn goesting :sad:

[LRRP]Neo

Legacy Member
ik heb 512 RAM, no probs here.... al es aan gedacht da et meer dan RAM kan zijn? Een deftige graka kan ook wonderen doen zenne...

Xplod

Legacy Member
[LRRP]Neo zei:
ik heb 512 RAM, no probs here.... al es aan gedacht da et meer dan RAM kan zijn? Een deftige graka kan ook wonderen doen zenne...


Lol,... mijn sig al eens bekeken :doh:

Xplod

Legacy Member
't Is dus duidelijk hé,.... ik heb mij een extra latje 512mB bijgestoken, totaal 1024 mB dus,.. en het maakt een HEMELSBREED verschil :D

Ik speel nu op "High settings" en haal constant boven 100 fr/sec.,.....zelden nog een framedrop en vooral,.... practisch nikske van geswap meer,.. de oorzaak serieuze frame drops.

Dik in orde :niceone:

Seraph

Legacy Member
Zie het als een investering naar bf2, want daar zal 1gig wel echt nodig zijn. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan