Archief - overzetten data van oude Wii naar nieuwe Wii

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ShPonGle

Legacy Member
Ik ga ervan uit dat deze vraag wel legaal is aangezien ik het hier niet over modding heb.

Scenario: mijn oude wii zijn dvd drive is defect, en heb een nieuwe wii op de kop getikt.

Ik zou nu graag de savegames (idealiter alle data & settings ook) overzetten die nu nog op de oude wii zijn geheugen zelf staan (bvb. MarioKart, die schrijft niet op de SD kaart).

Zouden er toolkes bestaan om dit gedaan te krijgen? Of kan ik een onderdeel uit mijn oude wii halen en dit in mijn nieuwe steken (hij ligt nu toch al helemaal opengevezen).

ShadowJoker

Legacy Member
De enige die dit kunnen zijn de mensen bij Nintendo zelf en enkel in heel beperkte omstandigheden. Meestal als je een defecte console binnenbrengt bij Nintendo België, dan sturen ze je gewoon een nieuwe Wii (waar sowieso geen gegevens opstaan).

ShPonGle

Legacy Member
hmm daar ga ik toch niet echt mee akkoord. zo is er bvb Savegamemanager GX. Maar blijkbaar heeft niemand hier ervaring daarmee, zal er zelf morgen wat mee spelen.

Lugonu

Legacy Member
Er zijn ook bepaalde apps waarmee je de kopieer beveiliging van savegames kan verwijderen en ze op een SD-kaart kan zetten. kzou toch aanraden eerst savegame manager te proberen, da's het makkelijkste :)

RipTor

Legacy Member
Voor savegamemanager GX moet ge em wel modden natuurlijk.

Bully007

Legacy Member
Maar uw account overzetten gaat vrees ik niet, of weet iemand wel hoe dit gaat? Want ik zou nog graag weten hoe dit werkt, heb namelijk ook 2 Wii's en wilde dit doen, maar ergens tussendoor vastgelopen.

ShPonGle

Legacy Member
wat bedoel je met account?
maar in alle geval: savegames, mii's, ...: alles overzetten is me dit weekend gelukt via softmod op beide wii's.

Bully007

Legacy Member
Account = Bij het winkelkanaal, dus alle gedownloade spellen en dergelijke, dat overzetten gaat dus blijkbaar niet, dat kan enkel Nintendo.

ShPonGle

Legacy Member
die info klopt helaas ook al niet. ik geloof dat er hier wel heel erg weinig mensen zijn die met deze materie vertrouwd zijn (ofwel ga ik zelf altijd te diep :) )

Namelijk, wanneer ik op mijn nieuwe wii inlogde op het nintendo kanaal, vroeg hij me zelf om mijn emailadres en wachtwoord van mijn club nintendo account. Heb deze ingevoerd, kreeg de melding dat de nieuwe wii vanaf nu aan mijn account gelinkt was. Mijn gedownloade spellen en kanalen stonden er idd niet terug op daarmee, maar deze kun je daarna terug downloaden voor nul punten en ik had deze btw ook al vooraf gebackupt op SD kaart dus was voor mij geen issue.

conclusie: een wii is 100% zeker VOLLEDIG over te zetten naar een ander toestel, zolang je maar alles bijhoudt rond accountgegevens en een backup neemt van alles via softmodding.

Scooter

Legacy Member
Was Savegamemanager GX voldoende of heb je nog andere software moeten gebruiken? Ik heb wel interesse aangezien ik toch wel redelijk wat aankopen heb gedaan op het winkelkanaal en deze niet graag kwijt ben indien mijn Wii de geest geeft. Misschien wel beter dat je een pm stuurt als je wat meer details kwijt wil want er mag hier blijkbaar niet gesproken worden over modden.

ShPonGle

Legacy Member
om deze zaken te backuppen hoef je normaal niet aan modding te doen, de meeste van die zaken kon ik gewoon naar de SD kaart backuppen via het "wii geheugen menu".
enkel om de speciale zaken te backuppen zoals mii's en savegames die system-only zijn heb ik het gebruikt, en dat is volgens mij wel een legaal doeleind.

en neen, met savegame manager GX alleen zul je er niet geraken, er was heel wat meer nodig vooraleer je dit kan aanwenden. Maar ik ga hier niet verder over uitweiden, en ook niet per pm, er zijn websites genoeg die daarover handelen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan