Archief - [GZ]Low-level entry server mobo + cpu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TomG

Legacy Member
Ik zoek een mobo met PCI-X sloten (64 bit, 66 mhz of sneller) voor een single cpu (Voorbeelden )

Daarnaast ook nog een bijpassende cpu. in voorbeeld van link hierboven zou dat bvb een socket 478 PIV 2,4 Ghz kunnen zijn.
(Veel) sneller hoeft zelfs niet, t'is voor thuis server (64 bit pci heb ik nodig voor 3Ware raid controller).

Het mag ook eventueel een amd mobo zijn, al betwijfel ik of ik zoiets vind met onboard gigabit nic (die niet op pci bus zit) + PCI-X.

thx in advance

850T5-R

Legacy Member
* Intel Mobile Banias
-- 1300 Mhz
-- 1 Mb Cache
-- Laag voltage
-- unlocked multiplier (naar beneden)
-- overclocked tot ~2 GHz
-- beschikbaar binnen ~1,5 week

* DFI 855GME-MGF
-- socket 479
-- Alle prullaria aanwezig die erbij horen
-- Onboard VGA, LAN, SOund, FIrewire
-- 2 SATA
-- AGP 8*
-- 2 Gewone PCI, 1 PCI 64 bit / 66 Mhz
-- http://www.dfi.com.tw/Product/xx_pr....jsp?PRODUCT_ID=3350&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=US
-- beschikbaar binnen ~1,5 week

Uiterst zuinig, snel klein, massa's onboard (doch voorzien van kwalitiets chips) en het heeft je PCIX slot.

TomG

Legacy Member
Het gaat dus om een Pentium M cpu heb ik zo begrepen?

Dit wordt dan al wat interessanter (vooral naar stroomverbruik toe).

850T5-R

Legacy Member
Jops een Pentium MObile, de cpu's die ook gebruikt worden in centrino laptops.

TomG

Legacy Member
Wat denk je om voor die cpu en mobo (appart gerekend) te vragen?

850T5-R

Legacy Member
Nieuwprijs mobo: ~ 200 euro
Nieuwprijs CPU: ~150 euro

Nieuwprijs beiden is rond de 350, ik had gehoopt hier zo'n 230 voor te krijgen.

TomG

Legacy Member
850T5-R zei:
Nieuwprijs mobo: ~ 200 euro
Nieuwprijs CPU: ~150 euro

Nieuwprijs beiden is rond de 350, ik had gehoopt hier zo'n 230 voor te krijgen.
Hou oud zijn die? Garantie? Factuur?
Bij mobo staat dat dit maar tot ddr 333 ondersteund. Gaat ddr 400 ook als je die op lagere klok laat draaien?

cpu heb je zelf die multiplier unlocked? Zit er daar cooler bij (zijn toch andere voor een Pentium M veronderstel ik).

850T5-R

Legacy Member
TomG zei:
Hou oud zijn die? Garantie? Factuur?
Bij mobo staat dat dit maar tot ddr 333 ondersteund. Gaat ddr 400 ook als je die op lagere klok laat draaien?

cpu heb je zelf die multiplier unlocked? Zit er daar cooler bij (zijn toch andere voor een Pentium M veronderstel ik).

Moederbord is net geen jaar oud en heeft nog tete ergens december gerantie, als ik me niet vergis. Factuurprijs is overigens rond de 270 euro ;)

Intel mobiles zijn standaard unlocked. Enkel lagere multipliers kunnen gebruikts worden.

Er is ee nspeciale koeler voor deze cpu die op dat moederbord past, bijgeleverd.

timmeken

Legacy Member
ik heb nog een msi k7d master l moederbord liggen en een amd athlon 2000+(xp naar mp gemod)

TomG

Legacy Member
Hoeveel vraag je voor enkel dat mobo?

Ik heb nu een Xp 2200+, als single cpu werkt die daar ook op.

edit: ik ben hier trouwens in het verleden al op zoek naar geweest link

Ik wil er trouwens ook niet teveel geld aan besteden ook. Ik heb nl. nu een bizzar performance (snelheids drops naar 0) probleem met m'n 3Ware 7506 raid controller op een standaard socket a mobo. Hopende dat het hiermee opgelost geraakt.

timmeken

Legacy Member
dieje cpu gaat er idd ook zonder probs op werken

ik heb ook nog 4 latjes van 256mb ecc reg ddr pc 2100 liggen (allé jah die zitten er voor de moment op, moest je interesse hebben ...)

voor mobo doe maar een bod

TomG

Legacy Member
timmeken zei:
dieje cpu gaat er idd ook zonder probs op werken

ik heb ook nog 4 latjes van 256mb ecc reg ddr pc 2100 liggen (allé jah die zitten er voor de moment op, moest je interesse hebben ...)

voor mobo doe maar een bod
Werkt dat mobo ook met standaard ddr ram?

Voor mobo alleen zou ik zeggen zo'n €70

timmeken

Legacy Member
op de eerste 2 geheugensloten wel ja. Kmoet wel zeggen dat het mobo nie de gemakkelijkste is met ram, allé jah eigenlijk den chipset. ma het werkt wel perfect

80 lijkt mij een mooier getal eigenlijk ...

TomG

Legacy Member
timmeken zei:
op de eerste 2 geheugensloten wel ja. Kmoet wel zeggen dat het mobo nie de gemakkelijkste is met ram, allé jah eigenlijk den chipset. ma het werkt wel perfect

80 lijkt mij een mooier getal eigenlijk ...
Over welke versie gaat het trouwens van mobo? Er bestaat één met en zonder lan.

Hoe oud is het mobo? Nog garantie?

timmeken

Legacy Member
wel er staat k7D master L => die l staat voor lan :)
euhm nee geen garantie meer op

TomG

Legacy Member
timmeken zei:
wel er staat k7D master L => die l staat voor lan :)
euhm nee geen garantie meer op
Ah ok, ik heb erover gekeken dan. :)

Wat dacht je van €80 inclusief verzending?

TomG

Legacy Member
Mobo + ram is vandaag aangekomen en werkt naar behoren. Deze thread mag dicht. Toegevoegd aan whitelist.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan