Archief - 16 bit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Alexis

Legacy Member
yo ,

@colnagopral & xeon? :
1600*1200res
1280*1024res

alle2 ultrahigh & bij alle2 in advanced options alles op yes & 16x

*edit*

rede gevonde wrom ik zo resultate haal
d3 pakt dus gewoon same kleuresettings als windows & da stond hier op 16bit
alzek die in windows op 32zit is m'n fps dus serieus stukske lager maarja, 16bit is voor mij schoon genoeg (zie zelfs nauwelijks verschil)
__________________



deze post las ik bij doom III ik vraag me af wrm niemand gewoon windows op 16 bit laat als dat zo een preformance geeft. en ge ziet da idd toch niet ??

grtz

flov007

Legacy Member
mja, das mss nog is een gedacht, ik ga het ook is proberen. ma ik denk wel da ge het merkt als ge stil staat :)

Alexis

Legacy Member
wat doet dat eigenlijk die 16 bit enzo ik weet dat als je het op 32 bit zet meer kleur ziet maar ik zie eigenlijk alleen maar verschil tussen 256 kleuren ( in de tijd dat ik de smurfen van infrogames speelde ) en 16 bit ( de tijd van unreal tournemant ).

Masked

Legacy Member
32 bit heeft eveneveel kleuren, da is gewoon doorzichtigheid e.d.

simpele duif

Legacy Member
hmm ff proberen...
is toch gewoon bij eigenschappen van het beeldscherm veranderen eh?

Heezy

Legacy Member
Der is wel degelijk een verschil tussen hoor.
Ge hebt vier kleurkanalen: Rood, Groen, Blauw en Alpha. Alpha is de doorzichtigheid om zo minder berekeningen te hoeven doen.

32bit kleuren = 8bit voor elke kleurkanaal. Enkel RGB zorgen voor de kleuren --> 2^24 = 16.7 miljoen kleuren.

16bit kleuren = 4bit voor elk kleurkanaal --> 2^12 = 4096 kleuren

Dit is dus tevens de reden dat de FX reeks zo slecht presteert onder SM3.0 omdat die standaard een 32bit FP-precisie gebruikt. En die kaarten hebben gewoonweg die rekenkracht niet in huis.

Dat jullie het verschil tussen beide kleurmodi niet zien snap ik niet goed :). Wat niet wegneemt dat idd de prestaties tijdens games wel zal toenemen.

simpele duif

Legacy Member
bah net effe getest en het is LELIJK
net of ik weer bezig was met windows 95

Alexis

Legacy Member
kheb net effe gespeeld in doom III op 16 bits en dan met 32 bits en ik zie echt geeeeeeen verschil. buiten in fps natuurlijk :). ik heb ook rook bronnen bekijken en die zijn niet meer doorzichtig of minder.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan