Archief - 2e VGA poort geeft geen signaal door

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NDP

Legacy Member
Ik wil mijn 2e VGA poort gebruiken van mijn pc om mijn projector aan te sluiten. Wanneer ik de 2e VGA poort test met mijn gewoon pc scherm geeft hij geen signaal door. Ik veronderstel dat ik de tweede VGA poort moet activeren. Hoe kan je dit doen?

Dracozirion

Legacy Member
Welke graka? Gebruik je een DVI-VGA converter?
De poort wordt automatisch geactiveerd.

NDP

Legacy Member
ATI Radeon HD 4800 en inderdaad, DVI-VGA converter.
Dat is dan vreemd (dat de poort automatisch wordt geactiveerd) want als ik mijn pc scherm vga kabel aansluit geeft hij niets weer.

Dracozirion

Legacy Member
Wss een DVI-I & een DVI-D connector
DVI-I: zowel analoog als digitaal
DVI-D: draagt enkel een digitaal signaal (niet VGA (analoog) compatibel)

NDP

Legacy Member
Dus een andere connector aanschaffen? (ik heb dus een DVI D en heb een DVI I nodig?)
Edit: dit staat er op het zakje: CMP-ADAP21
DVI 29 polig male - HD VGA 15 poligfemale

NDP

Legacy Member
Kvind het wel vreemd dat hij het wel doet op mijn andere VGA poort? Zelfde ingang, zelfde connector en hij doet zijn werk...

Dracozirion

Legacy Member
NDP zei:
Kvind het wel vreemd dat hij het wel doet op mijn andere VGA poort? Zelfde ingang, zelfde connector en hij doet zijn werk...

Zelfde UITgang, DVI-I & DVI-D hebben maar een klein verschil qua connector. Google maar eens.
Kan je ook eens PRECIES zeggen welke graka je hebt? Niet de reeks.

NDP

Legacy Member
Dracozirion zei:
Zelfde UITgang, DVI-I & DVI-D hebben maar een klein verschil qua connector. Google maar eens.
Kan je ook eens PRECIES zeggen welke graka je hebt? Niet de reeks.
Excuses, uitgang ;)
Mijn specs van mijn pc kan ik precies niet zeggen (ik weet het niet), enkel de info dat ik je gegeven heb...

vnzz

Legacy Member
uhm, op je graka is je scherm nu aangesloten ja? heb je daar nog zo'n precieze slot staan of heb je nog eentje op een ander stuk (wss van je mobo dan), dan moet je het maar gwn in je cmos selecteren

(zo'n ingang nog ergens achteraan je pc)

Dracozirion

Legacy Member
NDP zei:
Tips hoe je ze loskrijgt :p ? ze eraan draaien was makkelijk, maar loskrijgen is iets anders :)

Heb je het nu over de DVI-VGA converters? Draai ze dan los met een platte schroevendraaier:p

NDP

Legacy Member
Door ze los te vijzen en wat te foefelen heb ik het gevonden. Ik heb mijn nieuwe converter met de kabel van mijn pc scherm in mijn nog nooit gebruikte vga output gestopt en mijn oude converter met mijn kabel voor mijn projector in mijn - al altijd gebruikte - vga output gestopt. Ik heb nu mooi beeld, bedankt vnzz en dracozirion!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan