Archief - 4 Routers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Senneee

Legacy Member
Goededag iedereen!
Ik heb een vraagje/probleempje
Ik heb geen enkel idee hoe het komt maar ons draadloos internet thuis gaat totaal niet ver
dus hebben we in totaal 4 routers om overal wat internet te kunnen hebben
We hebben een Belkin 54g, zo'n N-router van Telenet toen we fibernet aanschafte, een linksys en een dlink.
De belkin54g en die van telenet staan in de bureau gekoppeld door een internet kabeltje, de linksys staat boven ook gekopeld aan de belkin, en de dlink staat in de keuken en is aangesloten via zo een speciaal ding in het stopcontact dat op zijn beurt weer is aangesloten op de belkin
Dus allemaal aan de belkin aangesloten waarvan 1 via stopcontact (met een devolo dlan 200 avplus)


Natuurlijk hebben deze allemaal een verschillende wireless naam, en ik zou nu graag 1 netwerk (naam) hebben, zodat ik niet altijd van netwerk moet verwisselen als ik naar een andere kamer ga.
Ik ken helemaal niet veel van internet
Dus zou er iemand dat eens makkelijk en stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik dus juist kan doen?

En dan heb ik nog een vraagje, ik heb gelezen dat er maar een bepaald aantal computers op een netwerk zouden kunnen?
Als ik nu 1 netwerk zou hebben verstuurd door 4 routers, kan ik dan 4 laptops, 2 smartphones en een ps3 allemaal draadloos kunnen gebruiken?

Alvast bedankt!

Burny

Legacy Member
Hetgeen jij wil is mogelijk, maar ik heb alleen praktijk ervaring met meerdere AP's van hetzelfde type/merk.
Wat je dan moet doen is zowel het SSID als de security 100% hetzelfde instellen.
Uw router doet dienst als router+AP, de overige toestellen best zuiver als AP, zodat je intern allemaal op hetzelfde LAN zit.

Qua maximum clients zijn er niet echt restricties, hetgeen jij opnoemt zal zeker geen probleem zijn.

Senneee

Legacy Member
en waar kan je die ssid en beveiliging instellen?
gewoon mijn ip adres in mijn internet browser typen?
Alvast bedankt!

Nielsvds

Legacy Member
Het ssid en versleutelingstype moet je instellen op de configuratie pagina/ip adres van je draadloze routers.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan