Archief - 6850 Cf (500watt voeding) ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lagniau

Legacy Member
Hallo, mijn vraag is simpelweg kan ik 2 6850's draaien met een voeding (Antec) van 500watt ?

1HDD
AMD Phenom 955 x4 (standard)
2x 2gb ram @1,5v
2extra fans in case
cpu cooler Scythe mugen 2
Geen lichtjes ofzo..
en 1 dvd-writer van LG ;)

Info voeding : http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=NjU=

En waar ik me wel wat zorgen om maak bij moederbord specs staat er
1. pci-xpress slot @ 16x
2. pci-xpress slot @ 4x

veel prestatie verlies? ..

Mvg, Lagniau Kenneth

...

mdgf

Legacy Member
De voeding is geen enkel probleem, die x4 zal wss wel iets van prestatieverlies veroorzaken, maar ik vindt niet sebiet benchmarks ervoor.

magere-hein

Legacy Member
Prestatieverlies gaat ge ni hebben maar veel winst ook ni. Tis beter 2 keer 8 dan 1 keer 16 en 1 keer 4.

Lagniau

Legacy Member
magere-hein zei:
Prestatieverlies gaat ge ni hebben maar veel winst ook ni. Tis beter 2 keer 8 dan 1 keer 16 en 1 keer 4.

Geen prestatieverlies ma ook geen winst.. conclusie ?:D ben ff niet mee met wat je vertelt..
en ja wat zou ik dan doen ? nieuw moederbord of gewoon 1 nieuwe grafische kaart?

magere-hein

Legacy Member
Gaat wel een beetje winst hebben ma die ga ni spectaculair zijn omda uw 2de kaart bijna geen bandbreedte heeft.

Denk da ge beter af zijt met een nieuwe kaart. Want anders moet ge investeren in een nieuw moederbord + een nieuwe kaart.
Wa is anders de volledige naam van uw moederbord?

Lagniau

Legacy Member
ASRock M3A770DE
ik wou snel een nieuw goedkoop moederbordje.. xD

phate_13

Legacy Member
magere-hein zei:
Gaat wel een beetje winst hebben ma die ga ni spectaculair zijn omda uw 2de kaart bijna geen bandbreedte heeft.

Denk da ge beter af zijt met een nieuwe kaart. Want anders moet ge investeren in een nieuw moederbord + een nieuwe kaart.
Wa is anders de volledige naam van uw moederbord?

Sorry, maar Bullshit(!).
Het prestatieverschil tussen 16x en 8x is zo'n 1% en als je naar 4x gaat verlies je zo'n 5%. Een heel verschil ten opzichte van uw uitspraak van "bijna geen bandbreedte" nietwaar?

Sorry hoor, maar hier kan ik echt lastig van worden. Ga je hem onnodig op kosten jagen... In plaats van gestaafde argumenten gebruiken in plaats van random onzin uit te kramen...
Anyway, hier vind je duidelijk wat voor verschil het maakt, en dat bij een nog zwaardere kaart (een HD6850 zal hier dus nog minder last van hebben):
AMD Radeon HD 5870 PCI-Express Scaling Review - Page 25/26 | techPowerUp

(Dat artikel van tom's hardware is overigens al redelijk oud, daar gebruikt men nog pci-e 1.0 sloten ipv 2.0 sloten geloof ik. Op jouw moederbord zitten 2.0 sloten, wat al inhoud dat deze al dubbel zo snel zijn als 1.0 sloten. Een pci-express 1.0 8x slot is even snel als een pci-express 2.0 4x slot.)

En ja, die voeding is absoluut geen probleem.

Lagniau

Legacy Member
Zeer bedankt phate, je hebt me zo'n .. 100euro bespaart of meer.. ;)

nu nog 1 vraagje, klopt het dat de 6850's het uitstekend doen in crossfire?

Momenol

Legacy Member
ik heb ook de 6850 met een asrock 870 extreme 3 mbo. ga ik winst of verlies hebben met een crossfire setup?

Lagniau

Legacy Member
- 2 x PCI Express 2.0 x16 slots (Single at x16 or dual at x8/x8 mode)

da is van uw mob..

Lagniau

Legacy Member
flyingdutchman zei:
8/8 is prima, 16/4 is ook in orde. Enkel bij nieuwe aanschaf van een moederbord let je erop dat je beste 8/8 hebt...

dat gaat allemaal prima gaan, als uw voeding een beetje ok is.

Ok bedankt flyingdutchman! en weet jij iets meer van prestaties 6850 CF?

EDIT : zal het anders vragen : is het de moeit voor iemand die graag eens de nieuwste games speelt ?

Musk

Legacy Member
6850's scalen extreem goed, maak je daar vooral geen zorgen over :)

Momenol

Legacy Member
mijn voeding is een OCZ 500w. caselights, 5 fans + fancontroller, 2 dvd branders, 2 hdd's en 1 ssd. gaat mijn voeding nog een 2e 6850 aankunnen? :p

Lagniau

Legacy Member
mdgf zei:
Google is uw vriend...
Radeon HD 6850 & 6870 CrossfireX review
CrossFire/SLI Benchmarks : AMD Radeon HD 6870 And 6850: Is Barts A Step Forward?
etc...
Beslis zelf, maar zoals je zult zien hangt de winst ook van game tot game af. Dus probeer ergens iets te vinden van games die jij speelt met een 6850 CF vs enkele 6850. Maar meestal/zowat altijd scaled crossfire van de 6xxx reeks heel goed en is het dus zeker de moeite.

Bedankt, nouja nergens zie ik een benchmark staan met codblackops .. :D maar zal toch wel wa deftig draaien zeker ?:D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan