Archief - Aankoop Grafische Kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Viper270386

Legacy Member
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe grafische kaart te kopen voor mijn P4 1.7 Ghz
het moederbord ondersteund bus Standard 4x en 2x nu is mijn vraag wat is het beste wat ik nog kan steken in dit beestje.

JackF

Legacy Member
Welke grafische kaart heb je nu en wat wil je doen met je nieuwe grafische kaart ?

Patman

Legacy Member
budget ?

ik zou voor nen 9800pro gaan als ge 200 € hebt
anders nen 6800 gt als ge meer geld hebt :)

Viper270386

Legacy Member
Heb nu nen Geforce 2 Mx/MX 400
T'is vooral om games te spelen
Buget speel eigenlijk geen rol wil gewoon weten wa mijn beestje aankan

Jry

Legacy Member
Wrom zou ge ne 6800(GT) kopen? da heeft toch wel 8x nodig en em heeft maar 4x max op z'n mobo zegde hij pas. Ik had da ook op m'n vorige pc en ik had ne ATI 9600Pro 256DDR, die werkte ook maar op 4x, en da was op ne Athlon 1800+. Als ik zie da m'n maat dezelfde kaart heeft op ne Athlon 2600+ mee 512DDR Ram geheugen op z'n pc, denk ik da da gou zou zijn. Als ge echt iets beter wilt (wa ge denk ik nie optimaal gaat kunnen benutten) zou ik ook voor die 9800Pro gaan aangezien die 9600Pro toch wel wa oud is ...

JackF

Legacy Member
Hmm, als het de bedoeling is om snel er na ook je mainboard en cpu enzo uit te breiden kun je voorlopig effe overkillen met een 6800NX van MSI (322 €) of goedkoper een 6800NX-LE (278 €) . maar dan zit je wel eventjes goed met het oog op uitbreiding. Als je nog even met die PC wil verder doen zou ik ook voor een ATI 9800 PRO gaan.

tony wauters

Legacy Member
(ik ben vriend van hem): hij gaat volgend jaar toch nieuwe pc kopen, maar hij kan nu aan een geforce fx 5900 geraken voor €130.

Hij vraagt zich ook af wat nu precies te doen met die molex aansluiting (graag wat info hierover, de mensen die weten wat dit is) en of zijn voeding (300 Watt) dat wel ga aankunne.

Patman

Legacy Member
bwa nen gt zal wel iets te straf zijn, mor das dan handig voor latere upgrades :)

tony wauters

Legacy Member
Euhm ok de richting is veranderd naar een 9800 pro, maar welke 9800 pro is nu de beste? Welk merk?

el slettos

Legacy Member
Koop jezelf een radeon 9800 Pro zoals ook de meesten zeggen.
Als ge een geforce 6800 GT zou kopen (die Agp 8x is..) zou dat toch geen nut hebben.
Koop er een van MSI
:applause:

Mich

Legacy Member
msi 9800 pro en dan naar xt brengen (bij hofline.com)
- btw die agp 8X graka op een 4X mobo steken maakt niet uit, tverschil tussen 4 en 8X is zo goed als verwaarloosbaar (een paar procenten hoogstens). kheb hier trouwens ook een gf ti 4600 8X op een 4X moboke

- ivm voeding: als da 300W van een goed merk is (Antec/Enermax/OCZ/Thermaltake/Chieftec), zou da normaal gezien geen probs moete geven. alst een no-name voeding is, zouk toch uitkijken naar een andere.

BraveHeart

Legacy Member
Een GT heeft pas zin als je de kaart later in een zwaarder systeem bouwt, of het bestaande systeem van een upgrade voorziet.

Anders is een Radeon 9600/9800(PRO) ook meer dan voldoende.
Ik zou niet te veel onkosten maken als de PC niet zwaarder wordt gemaakt (de basis).

Ook moet ik er bijvermelden, kaarten van tegenwoordig hebben een merk voeding nodig.
Minstens 350watt (enermax, tagan, termal take, antec.... (zolang je gene no-name/q-tec rommel steekt, zalman is ook niet echt goed (voltlijnen die niet echt idiaal zijn wat hier veel wordt gezegd over dit merk).

Rage

Legacy Member
Ik heb een 300W voeding van het merk DEER (lol!)
no probs met mijn Radeon9800Pro! :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan