Archief - aansluitingen s-video

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NaaiT

Legacy Member
hey,

heb een klein probleemke: ik wil mn pc aansluiten op mn tv, gebruik makend van een s-video kabel (tv staat 5m van pc & heb reeds zo een kabel liggen).

Nu heb ik een MSI R5750 grafische kaart, die volgende uitgangen bevat:
- DVI
- HDMI
- DisplayPort

Hoe zou ik deze dus aan elkaar kunnen verbinden?

Nota: ik heb ook nog een oud graka'tje liggen die wél een s-video aansluiting heeft. Is het in theorie mogelijk om deze te gebruiken enkel voor de output naar tv? Wsl niet zeker..? :)

thanks!

Sven

morfer

Legacy Member
1. heb je plaats om die oude beeldkaart in uw computer bij te steken als 2de ?
2. zo ja kan je van uw tv een 2de scherm maken, het lijkt mij zelf handiger om het zo te doen :)
3. zoniet moet je beginnen klooien met dure convertors.. omdat DVI HDMI digitaal is en S video analoog :)
4 ander alternatief, je koopt een 50 euro kostende ati beeldkaart met Svideo ( om geen driverprobleem te hebben )

Exit

Legacy Member
als 2de kaart in de pc steken en die s-video ervan gebruiken moet gaan ja.


enige andere optie is om vga naar scart te gaan maar dat werkt niet altijd

NaaiT

Legacy Member
thanks!

zal inderdaad eens proberen met die 2e videokaart. Hoe zit dat dan eigenlijk qua processing? Stel, ik speel een zwaar spel die de kracht van mn ATI kaartje vereist. Als ik dit dan op tv wil zien of vb in dual screen, zal dit wsl niet goed lukken?
Mn pc gaat in het algemeen toch ook niet vertragen, omdat hij vb alles 2x processed?

ik denk dat het enige andere alternatief een HDMI kabel is van 5m. Even op ebay gekeken en voor 10eur moet dit wel lukken denk ik.

NaaiT

Legacy Member
denk dat dat inderdaad de beste optie zal zijn ipv te foefelen met die graka's.. geen gratis optie maar valt mee :)

thanks iedereen!!

morfer

Legacy Member
Voor 30 euro hebje al een van 5 meter, valt uiteindelijk nog goed mee vind ik.

Cell

Legacy Member
Yoo,

Ik heb een S-Video kabel gekocht voor mijn "nieuwe" grafische kaart.
Nu merk ik dat de kwaliteit tegenover HDMI toch een pak minder is. Veel minder scherp en op dn duur doet het toch wel pijn aan de ogen.
Zijn er hulpmiddelen om de tekst wat scherper te maken? Ik heb geen zin om 24/7 mijn bril aan te doen voor op verre afstand tv te kijken ;p Ik zit 2 meter van mijn TV...
Ik heb de scherpte in mijn TV al op max gezet maar het steekt toch nog tegen.

Mvg

edit: daar is de hoofdpijn al :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan