Archief - Asus Radeon EAH6870 crossfire

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cloclo100

Legacy Member
Hallo iedereen,

Heb een vraagje rond mijn pas geïnstalleerde Asus Radeon 6870 crossfire(ééntje had ik al, ik heb een tweede erbij gestoken)) Alles werkt naar behoren en het gamen uiteraard ook, echter als ik mijn pc opstart komt het "smartdoctor" venstertje tevoorschijn en beginnen mijn fans heel hard te blazen op de grafische kaart. Als ik "smartdoctor" wegklik gaan ze terug zachter. Ook als ik gegamed heb, is de temperatuur altijd rond de 70°C.

De vraag is, moet ik iets speciaals doen? Ik heb ook niet de 2e kaart moeten installeren, die werd automatisch herkend. Moet ik die ook installeren misschien of heeft het ati control center dit automatisch gedaan? Die temperaturen, zijn die normaal? Moeten die fans niet onder het gamen harder gaan blazen, want dat doen ze nu niet. Nochtans staan al die snufjes van het control center op, zoals smart cooling etc etc.

Een ander vraagje. Ik heb 2 schermen, ik moest ze alletwee op één kaart aansluiten, want als ik ze op de andere aansluit werken ze niet. Wilt dit zeggen dat crossfire maar één kaart kan laten gebruiken voor de schermen? Het is ook zo als ik het ati control center open en naar de grafische kaarten ga, dat één kaart de temperatuur aangeeft en de fan snelheid, en de andere geeft niets aan, alles staat op 0 daar. Nochtans staan ze volgens het control center correct in crossfire.

Een laatste vraag: bij de gegevens staat dat ik nu 3GB geheugen heb in crossfire. Hoe kan dit, aangezien het over 2 kaarten met 1GB geheugen gaat?

Ik weet, dit zijn veel vragen, maar als er iemand(of als jullie elkaar kunnen aanvullen) is die mij hier vooruit kan helpen, dan ben ik een gerust man!

hartelijk dank!

Christophe

krisse5844

Legacy Member
cloclo100 zei:
Hallo iedereen,

Heb een vraagje rond mijn pas geïnstalleerde Asus Radeon 6870 crossfire(ééntje had ik al, ik heb een tweede erbij gestoken)) Alles werkt naar behoren en het gamen uiteraard ook, echter als ik mijn pc opstart komt het "smartdoctor" venstertje tevoorschijn en beginnen mijn fans heel hard te blazen op de grafische kaart. Als ik "smartdoctor" wegklik gaan ze terug zachter. Ook als ik gegamed heb, is de temperatuur altijd rond de 70°C.

De vraag is, moet ik iets speciaals doen? Ik heb ook niet de 2e kaart moeten installeren, die werd automatisch herkend. Moet ik die ook installeren misschien of heeft het ati control center dit automatisch gedaan? Die temperaturen, zijn die normaal? Moeten die fans niet onder het gamen harder gaan blazen, want dat doen ze nu niet. Nochtans staan al die snufjes van het control center op, zoals smart cooling etc etc.

Een ander vraagje. Ik heb 2 schermen, ik moest ze alletwee op één kaart aansluiten, want als ik ze op de andere aansluit werken ze niet. Wilt dit zeggen dat crossfire maar één kaart kan laten gebruiken voor de schermen? Het is ook zo als ik het ati control center open en naar de grafische kaarten ga, dat één kaart de temperatuur aangeeft en de fan snelheid, en de andere geeft niets aan, alles staat op 0 daar. Nochtans staan ze volgens het control center correct in crossfire.

Een laatste vraag: bij de gegevens staat dat ik nu 3GB geheugen heb in crossfire. Hoe kan dit, aangezien het over 2 kaarten met 1GB geheugen gaat?

Ik weet, dit zijn veel vragen, maar als er iemand(of als jullie elkaar kunnen aanvullen) is die mij hier vooruit kan helpen, dan ben ik een gerust man!

hartelijk dank!

Christophe

Van die temps heb ik dit ook @ idle ... De "mainkaart" ( waarscherm aanhangt ) is bij "idle" warmer ( en heeft wel correct temps ) dan degene die in CF staat en al helemaal "staat te rusten" en mogelijks te koel is voor correcte uitlezing . Echter na het gamen geeft de twede kaart ook temp's aan , maar nog steeds een stuk frisser dan de "mainkaart" ...

deathrecon

Legacy Member
cloclo100 zei:
Niemand die mij op mijn vragen kan antwoorden? :(

Rustig rustig ;)

Ik heb dit ook bij mij single HD5870 aan de hand gehad...dat openspringen van je schermpje kan je eenvoudig wegwerken,door naar de instellingen te gaan van smartdoctor,dan het eerste kadertje vanonder,daar kan je aanvinken "minimize Smartdoctor at next reboot" dan komt het schermpje al niet meer tevoorschijn.

Wat je aan die fans kan doen,ga in dat zelfde instellingen kadertje,en klik vanboven op "fan controle"... vink daar dan vervolgens aan "enable smartcooling"

Dan zou het blazen ook weg moeten gaan,je kan vervolgens als je wil,bij dat van "enable smartcooling" ook zelf de uw snelheid van uw fan instellen kwa snelheid op welke temperatuur...

Hoop dat dit helpt

En? heeft het iets geholpen?

cloclo100

Legacy Member
Jawel, maar de temperatuur blijft wel hoog tijdens en na het gamen. 70°C, kan dat geen beschadigingen opleveren?

flyingdutchman

Legacy Member
Is een vrij lage temperatuur nog hoor ;). meeste kaarten worden rond de 100 tegenwoordig.

deathrecon

Legacy Member
Ja,als hij stabiel rond die temperatuur blijft schommelen zit je nog heel veilig hoor :) En wees gerust,als je kaart te heet zou worden loopt je spel wel vast,of reset je pc zich wel ofzo...er staat voldoende veiligheid op die dingen om zo een temperaturen te verduren.

Als je zwaar gaat zitten overclocken en je houd het niet veilig met automatische reset en dergelijke dan kan je het jezelf natuurlijk wel beklagen :) Maar als je wat research doet op het internet ivm je kaart en wat je ermee kan doen enzo dan kan je niets mis doen :)

Maar dan ben je toch geholpen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan