Archief - ATI crossfire mix

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yavik

Legacy Member
Hallo,

Is het mogelijk om een ATI 5970 te mixen in crossfire met een ATI 6950 bv. ?

Mvg

SXe

Legacy Member
Neen.

5970 Met 5970
6950 Met 6950

Gewoon random kaarten met elkaar in CF steken gaat niet.

6950 met 6970 zou denk ik wel gaan bv, maar dan gaat de 6970 aan de snelheid van een 6950 draaien.

yavik

Legacy Member
ok thanks, dan is het gewoon uitmaken wat ik met mijn 5970 black edition doe en of als ik over ga terug naar 1 single nvidia gpu of :
2*ATI 6950 2GB
2*GTX 560

en dit voor gaming op een resolutie van 2560*1440

of andere hints zijn welkom, kijk uit voor een goede config tegen Battle field3 en ik heb de indruk dat mijn 5970 al wat ligt begint te worden

HighWire

Legacy Member
in SLI/Crossfire moet je altijd dezelfde GPU steken!

Echter kan je bvb wel een GTX570 van MSI in SLI steken met een GTX570 van bvb EVGA/Gainward/etc... Zolang de GPU maar hetzelfde is.

Nu zou je je kunnen afvragen: Mijn ene kaart van EVGA is overclocked maar de andere niet: Dan draait je overclocked kaart een de snelheid van de traagste kaart :)

Nuja, dat terzijde, ik heb zelf 2*Gainward GTX570 Golden Sample in mijn systeem zitten, dus nVidia fanboy zijnde zou ik 2*GTX560 aanraden in u geval :p Maar dit is meer fanboyisme dan een gegrond advies :p

Twinturbo

Legacy Member
Bij AMD kon je wel bijvoorbeeld een 5850 en een 5870 in crossfire steken. Maar kwam zo goed als altijd beneden de prestaties van 5850 CF.

Yank

Legacy Member
De 5970 kan ook in CrossFire met de HD5830, HD5850 of HD5870, maar ik denk dat de prestatiewinst in praktijk niet echt de moeite is.

Maar als het vooral voor Battlefield 3 is, wil je misschien nog wachten. Er is een kans dat de volgende AMD-reeks dan al uit is.

mdgf

Legacy Member
Als je ergens een goedkope 5850 op de kop kunt tikken en je speelt games die trifire goed ondersteunen kan het wel de moeite zijn (de prestaties vallen zeer goed mee dacht ik, ik heb het ooit eens opgezocht), maar dan ook enkel als je aan beide voorwaarden voldoet (en je voeding krachtig genoeg is, etc)

in SLI/Crossfire moet je altijd dezelfde GPU steken!
En de 5830, 5850, 5870 en 5970 gebruiken allemaal dezelfde gpu('s) :).

Maar voor BF3 inderdaad wachten.

HighWire

Legacy Member
mdgf zei:
Als je ergens een goedkope 5850 op de kop kunt tikken en je speelt games die trifire goed ondersteunen kan het wel de moeite zijn (de prestaties vallen zeer goed mee dacht ik, ik heb het ooit eens opgezocht), maar dan ook enkel als je aan beide voorwaarden voldoet (en je voeding krachtig genoeg is, etc)


En de 5830, 5850, 5870 en 5970 gebruiken allemaal dezelfde gpu('s) :).

Maar voor BF3 inderdaad wachten.

Had al een vermoeden dat die dezelfde GPU hadden, maar ik heb dat daar neergepend voor verwarringen te vermijden :p Nu denk ik wel dat die verschillende kloksnelheden hebben, waardoor de snellere kaart trager gaat lopen (evensnel als de traagste :p). Er zal dan wel een winst zijn, maar of die dan gerechtvaardigd is tegenover de kost...

Nuja, BF3 duurt nog even, dus zoals eerder aangehaald: wacht nog even af en kijk wat er tegen dan op de markt is :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan