Fatalix
Legacy Member
Hi,
De naam van mn draadloze netwerk is altijd default geweest namelijk 'bbox-2" ofzoiets, was ook zonder wachtwoord. Dat heb ik gister veranderd naar iets anders en MET wachtwoord.
Geen probleem, restart en klaar. Probleem is nu dat ik een slechte verbinding heb met macbook via WiFi. Ik kan soms wel verbinden en dan is er internet (wachtwoord klopt ook enz) dus geen probleem, maar andere keren ook helemaal niet. Dan staat "alert; no internet conn". Als ik dan ga kijken krijgt ie wel een apart ip natuurlijk (gewoon dhcp, niet manual). DHCP renew/refresh werkt oook niet.
Kan zijn dat dit een MAC os bug is? Ik heb het netwerk ook al is verwijderd uit mn lijst en terug laten vinden enz, werkt ook niet.
Als ik de connection tool gebruik doet hij het wel weer...
thanks!
edit: als ik utp kabel gebruik werkt het natuurlijk wel direct.
De naam van mn draadloze netwerk is altijd default geweest namelijk 'bbox-2" ofzoiets, was ook zonder wachtwoord. Dat heb ik gister veranderd naar iets anders en MET wachtwoord.
Geen probleem, restart en klaar. Probleem is nu dat ik een slechte verbinding heb met macbook via WiFi. Ik kan soms wel verbinden en dan is er internet (wachtwoord klopt ook enz) dus geen probleem, maar andere keren ook helemaal niet. Dan staat "alert; no internet conn". Als ik dan ga kijken krijgt ie wel een apart ip natuurlijk (gewoon dhcp, niet manual). DHCP renew/refresh werkt oook niet.
Kan zijn dat dit een MAC os bug is? Ik heb het netwerk ook al is verwijderd uit mn lijst en terug laten vinden enz, werkt ook niet.
Als ik de connection tool gebruik doet hij het wel weer...
thanks!
edit: als ik utp kabel gebruik werkt het natuurlijk wel direct.