Archief - Belgacom b-box2 DHCP/DNS probleem?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HomeBoy7

Legacy Member
Sinds ik gisteren een reboot heb gedaan van mijn BBox2 krijg ik dus geen DHCP-adres meer voor mijn LAN-poorten. Wel voor wifi?!
Ik heb de Bbox ge-reboot / -reset / factory default gezet en uiteindelijk ben ik van Belgacom eene nieuwe mogen gaan halen. Maar het probleem is er nog steeds!!!
Als ik mijn laptop, nas, ... een fixed IP geef, zien die elkaar (via de bbox2) maar ik geraak niet op internet. Dus volgens mij ligt het probleem niet aan mijn netwerk.

Ik heb het volgende terug gevonden in mijn event logs:

Code:
Level	Date and Time		Source				Event ID	Task Category
Error	6/07/2011 21:47:09	Microsoft-Windows-Dhcp-Client	1001		Address Configuration State Event	Your computer was not assigned an address from the network (by the DHCP Server) for the Network Card with network address 0x904CE579D237.  The following error occurred: 0x79. Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.
Error	6/07/2011 21:45:15	Microsoft-Windows-DNS-Client	1012		None	There was an error while attempting to read the local hosts file.

Nu vraag ik mij af, of er een probleem bij mij is, of toch bij Belgacom?!

Exit

Legacy Member
dhcp range eens bekijken, heb al zelfde probleem bij iemand gehad

met handmatig ip wel in de bbox geraken, met dhcp enkel op internet geraken.

dhcp range toen aangepast (uitgebreid) omdat de dhcp een ip buiten dat bereik uitdeelde (wat de reden daarvan ook was) als ik me niet vergis

HomeBoy7

Legacy Member
Ik krijg een heel ander IP op mijn LAN-verbinding:

- Wifi: 192.168.1.3
- LAN: 169.254.125.136

Ik krijg nergens een DHCP-adres op mijn LAN-verbindingen: PS3 / NAS / Laptop ...

R!|)|)L3R

Legacy Member
waarom in de modem liggen kloten? Laat die er gewoon 1 geven.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Laat je PC ook gewoon een variabel IP kiezen/krijgen, haal het IP eruit.
Heb je toevallig iets van nVidia-netwerk geïnstalleerd op je pc? Verwijder dit dan, dit kan ook zo'n problemen geven. Overlaatst ook voorgehad bij een kennis van mij.

Exit

Legacy Member
@R!|)|)L3R
dat 169 ip wijst erop dat er GEEN autom ip wordt toegewezen of ontvangen en dat windows/toestellen zelf een ip kiezen.
en die nvidia geeft nog niet aan waarom de consoles ook geen ip hebben.


lan op de lan poorten verbonden (niet op een tv poort)?
handmatig ip instellen in de range en eens in de settings kijken en de dhcp setting eens nakijken

HomeBoy7

Legacy Member
De LAN poort hangt niet op de TV-poort van de BBox.
Ik heb eens rondgehoord, en blijkaar kan mijn NAS het probleem zijn omdat ik daar een FIXED IP aan heb gegeven en die als prefered zou kunnen staan. (de NAS is er later pas bijgekomen en als enige fixed ip in mijn netwerk)

Gisteren heb ik alles op DHCP gezet, en ga straks eens proberen of het opgelost is.

Verbeter mij als ik fout ben, want ik ben er ook niet echt in thuis, en probeer gewoon een oplossing te vinden.

Basil Fawlty

Legacy Member
Ik had gisteren ook problemen met DHCP en mijn Scarlet model (die hardwarematig identiek is aan de B-Box 2). Bij mij had alleen een PC met Windows Vista een probleem (geen IP-adres toegewezen krijgen, werkte wel met een vast IP), maar een PC met Windows 7 niet. De oplossing was om het krijgen van een BROADCAST flag bij een DHCP aanvraag uit te schakelen in het register. Dat is gek, want eerder werkte het prima.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Exit zei:
@R!|)|)L3R
dat 169 ip wijst erop dat er GEEN autom ip wordt toegewezen of ontvangen en dat windows/toestellen zelf een ip kiezen.
en die nvidia geeft nog niet aan waarom de consoles ook geen ip hebben.


lan op de lan poorten verbonden (niet op een tv poort)?
handmatig ip instellen in de range en eens in de settings kijken en de dhcp setting eens nakijken

Dat van die 169 wilt niks zeggen, dat hij die kennis ook voor!
Da mee die consoles is idd raar....

Daarom dat ik ook zei, waarom in de modem liggen kloten, de modems van Belgacom zijn erom bekend dat ze er niet voor dienen.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Net wat ik dacht, alles gewoon laten staan zoals het stond en dan heb je geen problemen met die modems.

.conne.

Legacy Member
Bij Belgacom is het al lang de gewoonte op de modems/routers zo te beperken dat ze maar routeren op een bepaalde range. Vroeger zelfs maar 4 IP's. Nu, in principe is dat op de BBox2 niet zo, bij mij toch niet. Dus toch raar.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Ze blijven de modems zo maken, willen niet dat de mensen die ze hebben er teveel aan kunnen veranderen, ergens verstaanbaar vind ik, anders stond de helpdesk roodgloeiend :)

HomeBoy7

Legacy Member
't Is weer van dat. Een paar dagen terug mijn BBox moeten rebooten omdat inet niet meer ging, met als gevolg dat ik weer geen DHCP krijg op mijn LAN-verbindingen.
Reboot/reset router geeft geen olossing. Alle toestellen staan op DHCP zonder speciale instellingen.
Het vreemde is wel dat er een lease-time is van 2min voor mijn LAN verbindingen?!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan