Archief - Belgacom b-box2 netwerk probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HomeBoy7

Legacy Member
Ik heb vandaag ondervonden dat ik thuis enkel nog draadloos internet heb en geen netwerk meer heb via mijn netwerkkabel. Na het resetten van de b-box (en de b-box voor een half uur van de stroom te halen) blijft het probleem. Als het morgen nog zo is ga ik eens bellen.
Zijn er nog mensen met dit probleem? Wat kan ik eventueel zelf doen?

Code:
Connection-specific DNS Suffix: 
Description: Realtek PCIe GBE Family Controller
Physical Address: ‎*********************
DHCP Enabled: Yes
Autoconfiguration IPv4 Address: 169.254.***.***
IPv4 Subnet Mask: 255.255.0.0
IPv4 Default Gateway: 
IPv4 DNS Server: 
IPv4 WINS Server: 
NetBIOS over Tcpip Enabled: Yes
Link-local IPv6 Address: fe80::11b3:781c:141:7d88%11
IPv6 Default Gateway: 
IPv6 DNS Servers: fec0:0:0:ffff::1%1, fec0:0:0:ffff::2%1, fec0:0:0:ffff::3%1

Fraggie

Legacy Member
Kan je iets afleiden uit de lichtjes die branden op de BB?

Connectiviteit kan je testen door je zelf manueel in te schrijven in het netwerk, door manueel een IP toe te wijzen op je interface. Kan je vervolgens pingen naar je router dan zou ik eerder kijken in de richting van DHCP/..

Uit de gegevens die je nu post kan je afleiden dat Windows zelf een IP heeft toegewezen omdat er geen DHCP te vinden is & alles op auto staat.

Nielsvds

Legacy Member
Je ip-adres is verkeerd de b-box 2 ip-adressen beginnen allemaal met 192.168.1.xxx en dan willekeurige cijfers. Druk eerst de windows toets samen in met r typ nu cmd druk enter typ vervolgens ipconfig /release druk enter, typ vervolgens ipconfig /renew druk enter, typ exit en druk enter.Probeer je netwerksettings te resetten met winsockfix.

HomeBoy7

Legacy Member
Wel vreemd dat mijn draadloos netwerk wel een DHCP adres krijgt. Als ik mijn netwerkpoort vb 192.168.1.8 geef, kan ik niet pingen naar de b-box (192.168.1.1).

Een release en renew werkt niet (wel voor mijn draadloos netwerk).
"An error occurred while renewing interface Local Area Connection : unable to contact your DHCP server. Request has timed out."
Winsockfix helpt ook niet.

Niet onbelangrijk, het probleem ligt wel degelijk bij de b-box (of Belgacom) want ik heb het probleem éérst ondervonden op mijn PS3, en om de bekabeling en mijn netwerkpoort op de PS3 uit te sluiten, heb ik mijn laptop rechtstreeks op de b-box gestoken (op verschillende poorten). Zowel de PS3 als mijn laptop krijgen een IP via het draadloos netwerk, maar niet via een UTP-kabel.

Ik zal morgenvroeg nog eens kijken en anders bel ik naar Belgacom.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan