Archief - Belgacom Favorite zeer traag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frogger

Legacy Member
Hallo,

Bij mijn vriendin thuis hebben ze Belgacom Favorite abonnement en een B-Box1. Het internet is hier zo traag als in de middeleeuwen...

Als ik een speedtest doe bij BandWidth Test krijg ik dit:
Your result is 39.511 KiloByte per second
Your result is 42.524 KiloByte per second
Your result is 50.344 KiloByte per second

Niet echt de bedoeling dus.

Wie kan me helpen dit probleem op te lossen want belgacom wil niet echt meewerken...
1) er zit niemand anders op het netwerk.
2) test is met wireless en met kabel gebeurd.
3) De telefoon/dsl splitter wordt gebruikt.
4) Bij belgacom zeggen ze dat de snelheid inorde is.

Er zijn hier 3 telefoonstekkers in huis (2 telefoonstekkers zijn zo'n 5pins, 1 stekker is een RJ11 die in de muur steekt).
In de garage staat een telefoonlijn splitter die dus naar deze 3 contactdozen gaat.
De bbox krijgt enkel maar verbinding met dsl op het contactpunt met de RJ11contactdoos.
De andere 2 contactdozen werken, er hangt namelijk een telefoon aan die werkt. (Telefoon stekker steekt in de adslstekker,adslstekker steek dus in de muur.)

Huidige werkende setup is dus: met een RJ11contactdoos in de muur, daar steekt hangt een splitter aan die verbonden is met de bbox.

Dit zijn de waarden die de Bbox geeft:

Status: Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Line Type --- Interleaved Path
Trained Mode Automatic G.992.1 (G.DMT)

[Go Top]
Data Rate:Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 192 (Kbps.)
Down Stream 512 (Kbps.)

[Go Top]
Operation Data / Defect Indication:Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 31 dB 31 dB
Attenuation 30 dB 29 dB


Heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn,mss een verkeerde instelling in de Bbox? Ik weet het echt niet meer...

Alvast bedankt. Maarten

Nielsvds

Legacy Member
Haal eens de netadaptor van de b-box 1 gedurende een 10 tal minuten uit en steek deze weer in. Voer ook eens een reboot uit van de b-box, op mijn b-box 2 is dat bij advanced settings,maitenance,reboot. Zo'n functie moet er ook bij de b-box 1 modem zijn.

Frogger

Legacy Member
BBox1 heeft zo te zien geen Reboot button.
Het uittrekken van de netadaptor helpt ook niet. Dit heb ik al meerdere keren geprobeerd.

Nog suggesties?

Merci

Dit zijn de waarden die de bbox geven: http://www.msomers.net/bbox.jpg

Nielsvds

Legacy Member
Normaal gezien zou je bij advanced settings,maitenance vervolgens naar de reset onderverdeling gaan aan de linkerkant en klik dan op reboot router.

Voer een reset uit. Normaal gezien zou je een klein knopje moeten zijn op de b-box 1 houdt die gedurende 10 seconden met een puntig voorwerp ingedrukt.

Feignasse

Legacy Member
Zelfs voor ADSL zijn die waarden inderdaad nogal aan de lage kant :p
Je attenuation (verzwakking van de lijn) lijkt me ook vrij hoog, maar ik ben geen Belgacomtechnicus :p

Om uit te sluiten dat het probleem aan de binnenbekabeling ligt, zou ik eerst eens alle telefoons uittrekken en vervolgens de modem opnieuw inschakelen. Blijft het probleem, dan moet je dringend contact opnemen met Belgacom.

Ik raad je ook aan om je vraag opnieuw te stellen op dit forum, waar heel wat mensen van Belgacom meelezen.

En check voor alle zekerheid ook maar eens of je vriendin nog niet in aanmerking komt voor VDSL2: Input Extra Residential Page.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan