Archief - Belkin Wifi Adapter probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yusifer

Legacy Member
Om op Internet te gaan met mijn Nintendo DSi XL, heb ik een Belkin Wireless USB Adapter gekocht, model F5D8053 v6. Ik heb enkel Cable Modem dus is deze Adapter m'n enige optie.

Ik volg de instructies. Ik plaats de installatieCD in en volg de stappen. Ik steek de USB Adapter in de computer wanneer deze erom vraagt. Na de voltooiing vraagt het om de PC te herstarten, wat ik doe.

Nadat de PC is heropgestart, zou ik volgens de handleiding een icoon 'Belkin Wireless Networking Utility' moeten zijn naast de klok, maar niks van dat. Ook niet als de USB Adapter aangesloten is. En bij netwerkbeheer noch op m'n NDS kan ik m'n adapter vinden.

Iemand enig idee? :(


PS: Ik heb ook al handmatig de drivers op internet gezocht en geïnstalleerd, maar er is nog niks verandert.

Omdat het een oplossing is, denk ik dat ik wel effe mag dubbelposten.

Heb het probleem kunnen vinden. De adapter dient enkel om draadloze verbindingen in de buurt te vinden, maar ik heb nog steeds een draadloze router nodig, en mijn modem heeft geen draadloze verbinding opties. Blijkbaar moet ik terug naar de winkel om een draadloze router te vragen. Hopen maar dat het dan lukt...

Exit

Legacy Member
dubbelposten hoeft niet, je kan je vorige post editten en dus dat stuk bijvoegen.


een stick of interne kaart is inderdaad om met dat toestel verbinding te maken naar internet, niet als toegang voor andere toestellen

MAAAR als die stick een adhoc functie heeft (of andere naam) dan kan je deze omgekeerd gebruiken
nl om draadloos uit te sturen en dus WEL verbinden met een ander toestel zoals de nds

Yusifer

Legacy Member
Wel ik had contact opgenomen met Belkin Chat Support, peins niet dat ik die functie hebt, anders zullen ze het al gesuggereerd hebben.

Ik heb in elk geval al een draadloze router gehaald, ook van Belkin, merk F7D2301 v1. Maar het installeren blijkt ook niet te lukken... De draad van pc naar modem is nu in die router gestoken, en de draad van router naar modem is er ook. Maar die router blijft een oranje licht knipperen en het lukt niet internetverbinding te maken... So much for easy installation!

Ik ga het nu opnieuw proberen maar ik vrees voor hetzelfde resultaat.

EDIT: Al gelukt, ik had de kabel naar de modem toe gewoon niet goed genoeg ingeduwd, was te voorzichtig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan