Archief - bestanden kopieren naar externe harde schijf?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

parliament

Legacy Member
Heb een externe harde schijf van 1TB , merk is Lacie, geformatteerd naar fat32 (moet dus fat32 zijn), als ik bestanden wil kopieren vanuit men laptop (siemens amilo XI3650) komt er een melding van dat die geen bronbestanden kan lezen. Laptop is ntfs. Dit probleem heb ik soms ook voor met SD-kaartjes. Heb gegoogled, vond niet meteen iets, iemand een gedachte wat het probleem kan zijn?

Heb HDD Regenerator laten lopen, duurde 24uur, zegt "41 delays detected" en één bad sector.
Zag ook een melding van master boot beschadigd.

Wat moet ik hiermee aanvangen?

Basil Fawlty

Legacy Member
Kijk eens of je de SMART gegevens kan uitlezen van zowel je interne als de externe harde schijf. Dat kan je met software als CrystaldiskInfo.

parliament

Legacy Member
Is er een manier om onder windows 7 de externe schijf te formatteren naar fat32, kan enkel kiezen tussen ntfs en exfat. Heb eens wat partition programmas geprobeerd, die doen het enkel naar ntfs???

Dayofdead

Legacy Member
Met Windows 7 gaat dat niet meer.

Als je nog ergens een oude pc of laptop hebt met Windows XP erop gaat dat zonder problemen.
Anders kun je proberen met externe software.

Exit

Legacy Member
sinds XP laat windows niet meer toe om drives/partities groter dan 32GB in fat32 te formateren
(tenzij de drive in fat32 staat kan het wel)

via andere tools ka je het wel in fat32 formateren, heb geen naam van een tool, heeft al eens op forum gestaan gehad

parliament

Legacy Member
Eventjes het afloop laten weten.
Heb de schijf aan xp gehangen en partitie op de externe helemaal gedelete, daarna kon ik wel een fat32 aanmaken, kon wel niet groter als 200gb aanmaken, heb t dan maar zo gedaan, sindsdien geen problemen meer. Probleem is dus waarschijnlijk de grootte van de partitie van 1TB. Heb het gedaan met partition magic 8.0, nu nadeel is wel dat ik 800gb ongebruikt heb staan.
Moet dienen voor men PS3

Exit

Legacy Member
ge kunt altijd een 2de, 3de, ... partitie maken.

fat32 kan wel naar 1TB om te formateren, windows zelf laat niet veel toe

gryptic

Legacy Member
je kan altijd MiniTool Partition Recovery gebruiken om die om te zetten naar fat32 is volledig gratis en bovendien Win 7 x64 ondersteuning normaal zou fat32 meer dan 2TB moeten ondersteunen

parliament

Legacy Member
EASEUS Partition Master 3.5 en partition magic 8.0 laten maar 200gb toe.

TheViper

Legacy Member
Download GParted ik geloof dat het daarmee wel lukt omdat het niet in de OS is maar op een bootable programma .Het is dus een schijfje dat je in je pc moet steken en dan heropstarten met je cd drive op de eerste plek in de boot order mocht je dat niet weten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan