Archief - c2q 9450 @ 3.6ghz, x fire 5870, 4gb ddr2, asus p5qpro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kenapa

Legacy Member
wohooo, mijn epeen just got bigger again :-)

In mijn "oud systeempje" een extra 5870 bijgestoken in x fire...
Haal nu 7315 punten...
Mijn grpiacs sore is zelfs nog een stuk hoger maar omwille van mijn cpu verlies ik veel in de laatste 2 testen.

En dit op mijn c2q9450 @ 3.6ghz, 4gb ddr2 ram en asus p5q pro bordje.
Voor de config zeker niet slecht(beter than avarage want meeste halen maar 6800 ptn met deze config, behaal een 4de plaats met deze config op futuremark). Al heb ik wel het gevoel dat mijn cpu redelijk wat bottleneckt in 3d mark.
De vraag is nu, is het de moeite up te graden of zal dat in games zoals bf3 niet veel uitmaken daar cpu minder stressed wordt daar...??
Of zou een extra 200 mhz (3.8ghz dan) ook al veel verschil kunnen maken?
Indien die extra oc niet veel verschil uitmaakt zou ik het niet doen omdat mijn systeem nu perfect stabiel draait zonder ook maar enige voltmod en dus ook lage temps houdt maar in case die 200 mhz extra veel verschil zou maken doe ik het toch...

any sugestions?

Merci


edit hier alvast de before and after x fire results.
before: http://3dmark.com/3dm11/1965767
after: http://3dmark.com/3dm11/2020680

Jack The Ripper

Legacy Member
Volgens mij zal 200mhz weinig verschil maken. Ik denk niet dat het voor u de moeite is om te upgraden, tenzij ge alles op het maximum wilt spelen op een zeer hoge resolutie.

Ik heb nu dezelfde cpu dan gij steken, draait momenteel aan stock snelheid, kzou die wel zonder problemen op 3,2Ghz kunnen gooien.
Ik heb nu 1x HD6870 steken. Zou een tweede HD6870 mij een goede boost geven of is het beter om 1 krachtigere grafische kaart te hebben zoals een HD6970 of GTX570/580 voor hoge resoluties (2560x1440) ?

Relevation

Legacy Member
@Kenapa: Ik zou voorlopig niks veranderen aan je systeem tot je het echt zou merken.
Dan kan je je q9450 nog iets hoger oc. Op welk vcore zit je nu en welke koeler heb je nu ?

@Jack The Ripper: Nog een 2de 6870 in xfire bijsteken zal je zeker een goede prestatie boost geven. beter dan een singel kaart.

Kenapa

Legacy Member
vcore is nu 1.26. als koeler heb ik een scythe mugen.
Bij stresstest zoals intel burntest haal ik max 68 graden op core 0, de rest ligt nog 4-5 graden lager.
Tijdens gewoon gamen kom ik nooit boven de 60 graden
Ik merk gewoon dat mensen met x fire 5870 en een i5 2500k op 4 ghz toch een 1000 tot 1500 ptn meer halen.
Als ik de tests dan compare zie ik dat ik in graphic test idem fps haal en enkel in physics en combined test zwaar acher hang. Vandaar mijn conclusie van de cpu een bottleneck is. De vraag ik natuurlijk in hoeverre dat in games ook daadwerkelijk een bottleneck is daar de meeste games niet zo doorwegen op de cpu.
Ik heb welliswaar wel gelezen dat bf3 de cpu wel goed zou gaan benuttigen wat maw toch een merkelijk lage framerate zou kunnen geven ivg met een i5 cpu dan...?

Ik heb dan ook nog een 2de vraag. Ik speel op resolutie 1080p

Mijn main 5870 was een toxic vaor 2 gig editie, Daar ik deze niet meer vond heb ik een 1 gig toxic vapor bij gestoken. Dit wil zeggen volgens mijn info dat er maar 1 gig vram van elk zal gebruikt worden en ik er qua vram dus iets ben op achteruit gegaan. Maar bij de results van 3d mark geeft hij toch 2 gig aan...?? gebruikt hij ze dan toch??

En mijn 3rde vraag hier aan verbonden is of dat het op 1080p in sommige games nadelig zou kunnen zijn omdat ik nu maar (2x )1 gig vram meer ter beschikking heb?


edit, ik heb in de beginpost ff de before and after results gepost.
Opmerkelijk hierbij is dat de combined score er is op achteruit gegaan. De gfx score is bijna x2 wat dus perfect scalen is imo, de physics score gelijk gebleven wat ook normaal is en wat imo zou moeten resulteren in een combined hogere score maar wat dus duidelijk niet het geval is...
En een goeie vriend van mij heeft identiek hetzelfde voor... anyone?

Tnx

edit 2: ik zie dat als je de test compared hij bij mij pre xfire 2.66 ghz cpu aangeeft maar dit is fout ingelezen blijkbaar want die draaide met absolute zekerheid 3.6ghz zoals post xfire... Ik heb gezien dat dit af en toe wel eens wordt verkeerd ingelezen...


De hoogste scores met mijn setup worden gehaald met een lagere multiplier en 533mhz fsb... @ 3.8 ghz... kan dit ook veel verschil geven door die multiplier te verlagen en fsb zwaarder te ocen of is het enkel the end result ghz dat echt verschil geeft? Mijn ram moet die 533 sowieso aankunnen

Relevation

Legacy Member
@1ste vraag: Ik zou wachten tot bf3 uit is en dan kan je zien of je het hard zal merken.

En met een vcore van 1.26 zit je laag. Mijn q9450 draait op [email protected] dus met de jouwe moet dat hoger kunnen indien de temps het toelaten natuurlijk. Je multiplier verlagen kan helpen maar dan moet je fsb hoger en dus ook je spannig op je north brige.

@2de vraag: je gebruikt maar 1gb vram niet 2gb. maar kan zijn dat 3dmark dit fout doorgeeft.

@3de vraag: 1gb ram is voor 1080p genoeg, 2gb is voorlopig alleen goed voor hoger resoluties. dus op 1080p zal het een minimaal verschil geven.
vb:69501gb vs 69502gb

Ter info ik haal volgede scores in 3dmark 11 @3759 MHz
Physics Score:5348
Combined Score:4781

AMD Radeon HD 6870 video card benchmark result - Intel Core 2 Quad Processor Q9450,ASUSTeK Computer INC. P5Q DELUXE score: P5172 3DMarks

Relevation

Legacy Member
jup was zwaar oc, maar was alleen voor te zien hoe ver ik kon gaan.
zat toen op 1020/1200.

Kenapa

Legacy Member
bIJ HET SPELEN VAN BFBC2 had ik vroeger 70% cpu load en 100% gpu.
Nu heb ik 100% cpu load 100% op eerste gpu en maar 60% op 2de gpu... Dat wil zeggen dat wegen cpu 40% niet benut wordt veronderstel ik? of is dat normaal bij x fire???
tnx

Relevation

Legacy Member
Welke versie van catalyst gebruikje ? en heb je de AMD Catalyst Application Profile geïnstalleerd?

Relevation

Legacy Member
AMD Catalyst Application Profile's zit er standaard in in de driver maar kan je ook apart installeren voor ze sneller te updaten. Maar ze installeren kan geen kwaat.

Kenapa

Legacy Member
en zou je toevallig een antworod weten op mijn vraag?
Een goeie vriend van mij met dezelfde gpu setup maar i7 930 haalt in bc2 tot 30-40% meer fps... is dat mijn cpu of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
edit: uw linkje werkt niet

Hmmm,

Ff met gpu-z zitten testen en blijkbaar zijn mijn loads toch mooi in orde.
In bfbc2 beide rond de 70 a 80% en in vietnam beide rond de 95% ideaal dus.
Ook opmerkelijk hoeveel beter vietnam geprogrammeerd is!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan