De firmware is een stukje software speciaal geschreven door de fabrikant waardoor er mogelijke problemen waaronder extra ondersteuning van bepaalde merken beschrijfbare media of calibratieproblemen enz... opgelost kunnen worden. Dit kan je downloaden van de website van de fabrikant van je writer. Als je dit programmaatje uitvoert dan "flash" je een bepaalde chip in je toestel, als dit gedaan is even de pc rebooten en dan heb heeft je drive een upgrade gekregen.
Mijn vraag blijft : heb je de CD-RW eerst geformatteerd vooraleer hem te gebruiken? Dat zal je wel moeten doen bij elk nieuw schijfje (via InCD bij Nero)