Archief - Computer probleem, wie kan helpen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Drieze

Legacy Member
Hallo,

ik heb al een tijdje wat problemen met mijn computer (AMD Phenom 9150e, Quad-Core Processor, kloksnelheid: 1.80 GHz, 2,75GB, Nvidia Geforce 9600 GSO, Win XP Home).

- soms start de pc niet meer helemaal op en blijft hij hangen in het opstartscherm van windows (bij het afsluiten is dit soms ook hetzelfde),
- eens de pc toch opgestart is blijft hij vaak hangen voor een 5 à 10 tal seconden waarna hij terug even gewoon doet of gewoon helemaal niet meer reageert.

Bestaat er zoiets om het probleem te detecteren of zou iemand weten waaraan dit zou kunnen liggen? Ik heb mijn PC net geformateerd in de hoop dat het zou opgelost zijn maar het is er niet mee opgelost, het is nog steeds hetzelfde probleem.

Alvast bedankt voor hulp en reacties,

Drieze

mdgf

Legacy Member
Zou een hdd probleem kunnen zijn. Maakt hij soms rare geluiden?
Test hem in elk geval eens met hdtune. Of probeer eens te installeren en werken op een andere hdd als je er nog een hebt liggen.

Drieze

Legacy Member
Alvast bedankt voor de snelle reactie!!

Ik heb het programma HD Tune al gedownload en geïnstalleerd. Hoe kan ik nu precies die scan op eventuele fouten doen? Moet ik gewoon de knop start indrukken en dan voor enige tijd (hoelang?) laten lopen en daarna de resultaten bekijken?

Alvast bedankt,

Drieze

brittjan

Legacy Member
Drieze zei:
Alvast bedankt voor de snelle reactie!!

Ik heb het programma HD Tune al gedownload en geïnstalleerd. Hoe kan ik nu precies die scan op eventuele fouten doen? Moet ik gewoon de knop start indrukken en dan voor enige tijd (hoelang?) laten lopen en daarna de resultaten bekijken?

Alvast bedankt,

Drieze

ja inderdaad, Hdtune zal je volledige hardeschijf gaan controleren. Zodra die klaar is zal hij zeggen of hij fouten heeft gevonden :)

Drieze

Legacy Member
Ok bedankt, ik zal het programma laten scannen en de resultaten hier dan anders eens tonen. Tot straks!

Drieze

Hallo,

de scan zelf levert niets op, allemaal groene vlakjes en helemaal in orde.
Als ik kijk in HD Tune bij 'Health' dan staan er twee dingen die als warning worden weergegeven. Nl:

HD Tune Pro: ST3500320AS Health

ID Current Worst ThresholdData Status
(01) Raw Read Error Rate 119 99 6 206122286 ok
(03) Spin Up Time 95 93 0 0 ok
(04) Start/Stop Count 99 99 20 1173 ok
(05) Reallocated Sector Count 100 100 36 58 warning
(07) Seek Error Rate 76 60 30 84766924 ok
(09) Power On Hours Count 98 98 0 2263 ok
(0A) Spin Retry Count 100 100 97 13 warning
(0C) Power Cycle Count 99 99 20 1173 ok
(B8) End To End Error Detection 100 100 99 0 ok
(BB) Reported Uncorrectable Errors 100 100 0 0 ok
(BC) Command Timeout 100 99 0 65558 ok
(BD) (unknown attribute) 100 100 0 0 ok
(BE) Airflow Temperature 65 53 45 639631395 ok
(C2) Temperature 35 47 0 35 ok
(C3) Hardware ECC Recovered 44 30 0 206122286 ok
(C5) Current Pending Sector 100 100 0 0 ok
(C6) Offline Uncorrectable 100 100 0 0 ok
(C7) Ultra DMA CRC Error Count 200 200 0 0 ok

Health Status : warning



Kunnen jullie hier iets uit opmaken?

Alvast bedankt,

Drieze

Drieze

Legacy Member
Kan iemand zeggen of er een probleem met mijn HD blijkt uit bovenstaande gegevens?

Bedankt,

Drieze
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan