Archief - cooler for 6600gt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zeroi

Legacy Member
Hey,
Ik heb mij vorige week een XFX 6600GT gekocht, omdat de MSI die ik besteld had nog niet leverbaar was en ik niet kon wachten :).
Nu het probleem is dat deze volgens NVIDEA monitor zo'n 71° wordt als ik nfsu2 speel (op max). Heb zelfs eens gezien dat er 81° stond, wss zal de lezing niet volledig juist zijn.

Maar nu, ik dacht aan een artic silencer, maar deze bestaan blijkbaar nog niet voor de 6600GT.
Weet er iemand of deze komt, en wnn ongeveer
of is er een alternatief op de markt, om deze kaart te koelen.

apa

Legacy Member
De temperaturen die je noemt zijn zeker niet abnormaal voor zo'n kaart. Ik heb op mijn 6600GT een waterkoeling geplaatst waarmee de GPU (idle) al op 43 °C komt! Dat is op zich ook geen probleem. De GPU mag ongeveer tot 95 °C gaan zonder dat dat ooit een probleem vormt.

De kaart heeft standaard 3mm gaten die (als ik het mij goed herinner) 80mm uiteen geplaatst zijn. Dat zijn dezelfde afmetingen als op de oudere kaarten (GeForceFX, ...), waardoor die oudere coolers op zijn minst al correct vastgemaakt kunnen worden.

Plaats je zelf een koeler, dan raad ik je aan op te letten: de GPU is immers niet beschermd door een heatspreader zoals dat het geval was tot en met de GeForceFX kaarten: schuif je uit of oefen je ongelijke druk uit tijdens de montage, dan kan je de GPU beschadigen.

Prijs u gelukkig dat je geen MSI hebt: de MSI's gaan naar verluid allen stuk voor stuk kapot (door de slechte bevestiging van de koeler)

krisse

Legacy Member
apa zei:
Prijs u gelukkig dat je geen MSI hebt: de MSI's gaan naar verluid allen stuk voor stuk kapot (door de slechte bevestiging van de koeler)


Alleen bij de 6600 van msi? Of ook bij 6800gt?

Kheb zo eentje ik dacht daar ook ne waterblok op te zetten

apa

Legacy Member
krisse zei:
Alleen bij de 6600 van msi? Of ook bij 6800gt?

Kheb zo eentje ik dacht daar ook ne waterblok op te zetten

Dat probleem is bij mijn weten enkel bij de 6600GT versie van MSI. Voor water op de 6800GT kaarten moet je wel opletten: de PCB heeft daar 2mm gaatjes rond de CPU terwijl dat vrijwel altijd 3mm gaatjes zijn. Daardoor passen zeer veel alternatieve koelingen niet op de 6800GT kaarten (zoals de Zalman heatpipe of de Asetek VGA-blok). Sommigen boren die gaten wat uit naar 3mm en anderen gaan op zoek naar voldoende lange 2mm bouten... Maar die zijn (zeer) moeilijk te vinden.

schumi2003

Legacy Member
mijn xfx 6600 gt's lopen stock idle 40°
en mijn 2de 6600 gt loopt 37 °

na load loopt dit op tot 50°
en 2de loopt altijd iets cooler 47°
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan