Archief - digicorder

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soepkieke

Legacy Member
hallo

ik weet ni goe waar dit te zetten
het gaat over een hd digicorder
deze heeft mogelijkheid om surround af te spelen,
maar telenet stuurt geen surround door?!
waarom niet, mijn surround ontvanger springt niet op dts of dergelijke
wel op dolby prologic (wat wil zeggen van stereo surround maken door software door trukjes van de decoder zelf). dit is dus geen surround vanuit de film zelf

of sla ik de bal hier mis?

Ironpole

Legacy Member
Uw vraag past beter hier. Of zoek in iedergeval eerst ofdat deze vraag daar al niet werd beantwoord.

FORZA M

Legacy Member
soepkieke zei:
hallo

ik weet ni goe waar dit te zetten
het gaat over een hd digicorder
deze heeft mogelijkheid om surround af te spelen,
maar telenet stuurt geen surround door?!
waarom niet, mijn surround ontvanger springt niet op dts of dergelijke
wel op dolby prologic (wat wil zeggen van stereo surround maken door software door trukjes van de decoder zelf). dit is dus geen surround vanuit de film zelf

of sla ik de bal hier mis?

Telenet geeft inderdaad zo goed als nergens een deftige digitale audiostream door, waardoor uw receiver inderdaad gebruik zal beginnen maken van een techniek als prologic om er toch wat meer van te maken dan simpel stereogeluid.

Bij telenet wordt enkel op volgende zenders digitaal geluid gegeven:

MTV HD (meestal 2.0, maar geregeld een goede 5.1 Dolby surround bij liveopnames.)
Prime Sport HD (2.0)
Prime Star HD (Raar genoeg meestal 2.0, héél af en toe eens 5.1)
Eurosport HD (Zelf nog niet kunnen testen, maar meestal 5.1 naar het schijnt.)

soepkieke

Legacy Member
pfff, de prutsers... :p
en hoe weet gij welke poste da wel hebbe?
ondervinding? of erges gevonde?

Exit

Legacy Member
de zenders op zich moeten het ook eerst doorsturen voor dat telenet (of andere providers) het kunnen doorsturen natuurlijk

FORZA M

Legacy Member
soepkieke zei:
pfff, de prutsers... :p
en hoe weet gij welke poste da wel hebbe?
ondervinding? of erges gevonde?

Ondervinding + google omdat ik het zelf ook maar onnozel vond.


Exit zei:
de zenders op zich moeten het ook eerst doorsturen voor dat telenet (of andere providers) het kunnen doorsturen natuurlijk

Ja, maar je gaat me niet wijsmaken dat het bvb. niet mogelijk is om bij de normale prime-zenders een 5.1 stream mee door te sturen hé! Ik kan me niet voorstellen dat de digital copies die ze van de distributeur aankrijgen enkel een 2.0 stream bevatten. Dat is gewoon puur een teken van niet willen, ofwel met zo'n belachelijk groot capaciteitsprobleem op de kabel zitten dat het niet mooi meer is. (Maar hey, een 5.1 dolby surround stream is 384kbps. Gooi één van die onnozele not-zenders van de kabel, en je kan 50 zenders van 5.1 surround voorzien.)

sneax

Legacy Member
Idd nergens DD. Echt niet de moeite om er moeite voor te doen om het aan te sluiten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan