Archief - Dlink router werkt nimeer sinds fibernet 40

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JasonC

Legacy Member
Hey,

Kheb onlangs fibernet 40 laten installeren, en zoals de meesten wel al weten isda met een wireless modem dus mijn dlink was overbodig. Mn netwerkstructuur zag er vroeger zo uit: een modem opt gelijkvloers met een wan kabel die helemaal tot het 2de verdiep ging. Die wan kabel stak in mn Dlink Wireless N Router DIR - 635 en vanuit die router ging er nogis een lan kabeltje nr een vaste desktop die vlak naast de router staat. Voor de rest was die draadloos verbonden met 2laptops. Nu isdie router weg en steekt die wan kabel die nrt 2de loopt direct in de vaste desktop. De laptops maken draadloos verbinding met de telenet wireless modem.

Maar voor mijn laptop is dit een probleem want die moet een signaal oppikken dat 2verdiepen lager zit en er blijft niveel van over, de snelheid isnu trager dan die vroeger met Expressnet XL was (draadloos signaal kwam van de dlink in de kamer naast mij op 5m afstand)

Ik gaan dus nr een telenet center in de buurt en vraag aan de technieker of het mogelijk is om mn oude router trg te doen werken, hij zegt vanwel, tmoet gwn een andere ssid hebben, en zo konik een tweede draadloos netwerk thuis hebben.

Nu hebbik die wan kabel uit de pc gehaald, in de dlink gestoken, kabeltje van dlink nr desktop, gwn zoals et vroeger was, met verschil dat die wan kabel nu van een andere(nieuwe) modem komt. Kheb den dlink gereset en trg geïnstalleerd mr de desktop krijgt geen internet, draadloos werkt dus ook niet. Kheb eerst geprobeerd manueel te installeren, en daar zei die dat die geen internet kon vinden. Kmoest dan een provider uit de lijst kiezen, dus "not listed" gepakt. Dan hebbik gekozen vr DNS. Kwist ook nimeer goe wak bij Host name, primary & secondary dns moest invullen...

Dus hebbik nogis gereset en proberen te installeren via da quick start cd-rommeke. Ik kies trg DNS (kmoest aan/uitvinken of ik een kabelmodem had kdenk dak een kabelmodem heb??). Dan gaat alles goed tot die verbinding is aant testen en dan zegt die weer dat er geen internet is... :s Dit hebbik met die oudere modem nooit gehad. En als ik die wan kabel die van de wireless modem komt (nrt 2de) gwn in de desktop steekt is er wel internet...? :s

Iemand die me hier aub mee kan helpen?

Exit

Legacy Member
de router eens als AP+switch gebruiken ipv als router

zet het ip van de router in de range van de modem
zet dhcp uit en stel wireless in (en bvb wireless van de modem uitzetten)
verbind nu de kabel van de modem op een lan poort, niet op de wan poort
test


of de router in de dmz zetten van de modem via mijn telenet (zie andere thread ivm de wireless telenet modem)

JasonC

Legacy Member
Tisal gelukt kmoest mn dlink router in de range zetten van 192.168.1.1 ent probleem was direct opgelost!
Ongeloof bedankt voor de tip zilvervos!
Nu hebbik dus twee draadloze netwerken thuis, is het beter als ik met allebei tegelijk altijd verbind? Als ik nu voor allebei zeg dat em automatisch verbinding moet maken gaat dat danook gebeuren? Op de telenet router staat namelijk ook een draadloze printer. Moet ik dan altijd speciaal met die router verbinding maken of isda in orde alsik met ammebei tegelijk ben verbonden?

cooLopke

Legacy Member
Bij mijn weten kun je maar met 1 netwerk verbonden zijn. Maar of je nu verbonden bent met het netwerk van de router of de telenet modem/router maakt normaal geen verschil voor de draadloze printer.

Exit

Legacy Member
als die aan de telenet router hangt EN je gebruikt de eigen router als router dan ga je niet kunnen printen op die printer omdat je niet in het zelfde netwerk zit.

als beide op autom verbinden staat dan zal die normaal switchen naar het netwerk dat het beste bereik heeft ...

edit:
@Coolopke
dat maakt dus wel degelijk uit.
als die 2de router als AP+switch ingesteld wordt dan maakt het niet uit
maar als die als router werkt dan zit je met 2 gescheiden netwerken
zelfde als dat je de printer aan internet hangt en je van achter uw router thuis daarop wilt gaan printen ...

JasonC

Legacy Member
Ja idd khebbet geprobeerd, kmoet egt met die bepaalde router waarop de printer staat verbonden zijn... Oh well, zoveel moeite kost da nu ook weer ni xD

cooLopke

Legacy Member
Exit zei:
edit:
@Coolopke
dat maakt dus wel degelijk uit.
als die 2de router als AP+switch ingesteld wordt dan maakt het niet uit
maar als die als router werkt dan zit je met 2 gescheiden netwerken
zelfde als dat je de printer aan internet hangt en je van achter uw router thuis daarop wilt gaan printen ...

Idd, klopt, teveel pinten op gisteren, sorry. Kwas overigens vergeten da ge met home routers zit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan