Archief - Draadloos netwerk - Signaalsterkte

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SpArkLeS

Legacy Member
Ik heb thuis 3 computers, waarvan 2 laptops en 1 pc.
De b-box2 van Belgacom staat boven op mijn kamer, de pc is verbonden via kabel, alsook een mediaspeler en 2x digitale tv.

Nu de 2 laptops worden voornamelijk gebruikt in de keuken en je kan het al raden, de ontvangst is daar verschrikkelijk. Is er een manier om het draadloos netwerk te versterken zonder van modem te moeten verwisselen?

Alvast bedankt!

Nielsvds

Legacy Member
Koop een wireless n access point liefst met zichtbare antennes. Ik heb dit ook gedaan omdat de afstand van het draadloos signaal van de b-box 2 onvoldoende sterk was. Sluit dat aan op de lan poort van de b-box2. Anders kan je van een tv-poort een netwerkpoort maken surf naar 192.168.1.1 ga naar advanced settings,route,routing tabblad,scroll naar beneden en haal het vinkje weg bij port 4 druk op apply.

ShPonGle

Legacy Member
ik heb deze gekocht om dat probleem op te losse, easy setup en goede ontvangst nu, zeer tevreden van.

SpArkLeS

Legacy Member
Hhmm, mercikes.

Ik zal eens zoeken voor een access point.

Edit:

Nog een vraagje heb ik nog een switch ofzo nodig? Aangezien al mijn poorten bezet zijn op de modem?

Nielsvds

Legacy Member
Ja, je hebt inderdaad een switch nodig. Ik heb dat ook moeten om mijn access point aan te sluiten op mijn b-box 2. Ikzelf heb de netgear FS605 v3 switch.

Nielsvds

Legacy Member
Ikzelf gebruik een sitecom wl611 als accesspoint. Totaal geen problemen mee gehad. Zeer goede ontvangst.

Ben je nog van plan om er nog een NAS aan te sluiten? Zoja dan is het beter om een gigabitswitch te kopen. Zonee dan kom je al toe met een 100 mbps switch. Voor mijn switch heb ik maar 20 EUR betaald.

SpArkLeS

Legacy Member
Misschien een domme vraag.

Het access point moet dus altijd bij de modem staan? Gaat het signaal dan genoeg versterkt worden zodat ik in de keuken deftig op het internet kan?

Ben nu op alternate aan het kijken:

*SiteCom WL331 => 59,90 euro
*Linksys WAP610N WL300 DB Acc Point => 76,90 euro (deze vind ik er nice uit zien)
*TP-LINK TL-WA801ND => 44,99 euro

Edit: heb juist gelezen dat de linksys niet zo goed zou zijn

Nielsvds

Legacy Member
Bij Sitecom heb je 10 jaar garantie wanneer je je registreerd. Ja, het access point moet op de switch aangesloten zijn die verbonden is met b-box2. Je kan nog zelf de antennes zelf richten. Ik heb hier nog zeer goede ontvangst en zitten hier toch 2 ruimtes tussen waar dikke betonnen muren tussenzaten. Normaal gezien zou dat geen probleem mogen geven.

Een andere mogelijkheid is werken met poweradaptors bv van devolo met ingebouwd wireless n access point.

Met TP-Link heb ik geen ervaring. Maar blijkt ook veel waar voor zijn geld te zijn.

SpArkLeS

Legacy Member
Okay!

Het worden deze dus, bij Alternate

SiteCom Switch 5 poorts => 17,99
SiteCom WL331 => 59,99

Nu nog wat twijfelen of ik upgrade van Vista naar windows 7 erbij ga kopen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan