Archief - Dual monitor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

highdetail

Legacy Member
Hallo,

ik heb mijn nieuwe pc al een tijdje en ik ben er heeeeel tevreden over.
Nu, ik zou graag mijn in game experience verbeteren of anders maken en zou een tweede scherm willen aansluiten, dual monitor dus.

Mijn case is een Coolermaster CM 690 II.
Ik ben bij een klein computerwinkeltje geweest om eens te vragen hoe dat kon, de man heeft me gezegd dat ik een adaptor nodig had, hij heeft me 1 meegegeven maar deze paste niet in mijn case. Computerscherm zelf aansluiten op de case lukt ook niet. Ik kan niet zeggen welke poorten (VGA, HDMI of kwni wa allemaal) het zijn..
Ik breng dus die adaptor terug en vraag als er geen andere mogelijkheid is of een andere adaptor. Hij heeft mij gezegd dat ik dan geen dual monitor kon hebben op mijn pc.. Is dit waar? Want een vriend van me heeft een gelijkaardige case en kan dit wel.. En aangezien die man niet zeker bleek van zijn stuk vraag ik het hier eens.

Alvast thanks.

mdgf

Legacy Member
Not sure if serious? :$

Je scherm sluit je aan op de grafische kaart hé, niet op je case, das gewoon een bak waar de dingen inzitten (er kunnen bv wel usb of esata poorten zijn, maar das ook verbonden met het moederbord).

Welke graka heb je?

highdetail

Legacy Member
Ja ik bedoel natuurlijk de poorten eh..
Dacht dat da wel duidelijk ging zijn maarja..
Mijn graka is een HSI Radeon 6950.

Yank

Legacy Member
Welke schermen heb je?
Normaal zou je 2x dvi, 1x hdmi en 2x displayport op je gpu metoen hebben, dat zit toch op de meeste 6950's. je kunt dit makkelijk controleren met die termen op google/wikipedia op te zoeken en te vergelijken wat je ziet zitten op je gpu.

Maar hoe denk je dat dit je in-game experience gaat verbeteren?

highdetail

Legacy Member
Niet echt verbeteren, gewoon wil eens zien hoe het is enzo.
Is ook wel handig ingame als je iets wil opzoeken zonder game af te sluiten.

Ik heb 2 Benq 2220 HD's (niet echt topkwaliteit schermen, maar I don't care.. (: )

Yank

Legacy Member
Welk type scherm precies (er zijn verschillende 2220's)? Als je de Benq G2220HDA's hebt, ga je een actieve displayport -> vga adapter moeten zoeken, maar al de andere types zouden ook DVI moeten hebben en dat zou geen probleem mogen zijn, tenzij je een HD6950 met maar 2 DVI aansluiting zou hebben.

highdetail

Legacy Member
Ja mijn scherm is VGA, dat weet ik nu.
Maar hij heeft mij zo'n adaptor gegeven en mijn schermsnoer (of hoe het ook heet) pastte in de adaptor, maar de adaptor zelf paste niet in de poort. Er zijn 2 gelijkaardige poorten in mijn case, en ik dacht dat ze hetzelfde waren, maar mijn scherm past in de ene poort wel en in de andere niet, daardoor kan ik dat 2e scherm niet aansluiten, omdat de tweede poort verschillend is. Het verschil zie je bijna niet, er ontbreken 4 kleine gaatjes (kan er geen naam op plakken).
Hopelijk is dit een beetje duidelijk.. :s

Dracozirion

Legacy Member
VGA is analoog --> VGA naar DVI = DVI-I (DVI-I staat voor Analoog & Digitaal)
Zonder die 4 gaatjes = DVI-D (staat voor enkel digitaal) --> hier kan je dus alleen DVI op hangen

Yank

Legacy Member
je hebt een DVI-I en DVI-D aansluiting op je 6950, in die eerste past de adapter wel, de tweede niet. dit omdat 1e nog een extra signaal stuurt voor die VGA, die 2e niet.

dus zoals al zei ga je een displayport naar vga adapter nodig hebben (geen passieve), kost rond de 30 euro dacht ik.

zoiets bvb: http://azerty.nl/8-2323-283954/startech-com-displayport-to-vg.html
er zijn er ook veel op ebay te vinden, de goedkopere zijn vaak wel geen actieve, dus let goed op bij de beschrijving.

Yank

Legacy Member
die HP is ook goed, let wel dat die bij azerty op een verkeerd product gekoppeld is, dat is een displayport naar hdmi (daarom dat die ook opvallend goedkoper is).

Darkwing Duck

Legacy Member
Boyke, ze hebben het juist uitgelegd hierboven. lees de post van Dracozirion. DVI-D is enkel digitaal! en VGA is analoog.

highdetail

Legacy Member
Darkwing Duck zei:
Boyke, ze hebben het juist uitgelegd hierboven. lees de post van Dracozirion. DVI-D is enkel digitaal! en VGA is analoog.

Sorry hoor dat ik er niet veel van ken en dat ik het niet goed begrijp.. Ik stel gewoon een vraag. Het lijkt misschien of ik de vorige posts niet heb geleesd ofzo, maar ik begrijp dat gewoon niet..

Dus alleen Yank's adaptor is goed..? want 30 euro is toch wel veel voor zoiets..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan