Lisa_
Legacy Member
Hallo iedereen,
Ik heb sinds kort telenet fibernet, en zou hierbij mijn eigen router willen gebruiken.
Zou iemand aub eens duidelijk kunnen uitleggen hoe ik dit best aanpak?
Ik heb al zaken gehoord over "DHCP uitzetten", "verschillende subnetten gebruiken" enz. maar ik heb preciezere instructies nodig.
(Ik weet bvb. wel hoe ik mijn router kan instellen op een static IP, maar niet wat ik dan als DNS en gateway moet ingeven.)
Mijn router is een D-link. Alvast heel erg bedankt aan diegenen die mij hiermee willen helpen!
Lisa
Ik heb sinds kort telenet fibernet, en zou hierbij mijn eigen router willen gebruiken.
Zou iemand aub eens duidelijk kunnen uitleggen hoe ik dit best aanpak?
Ik heb al zaken gehoord over "DHCP uitzetten", "verschillende subnetten gebruiken" enz. maar ik heb preciezere instructies nodig.
(Ik weet bvb. wel hoe ik mijn router kan instellen op een static IP, maar niet wat ik dan als DNS en gateway moet ingeven.)
Mijn router is een D-link. Alvast heel erg bedankt aan diegenen die mij hiermee willen helpen!
Lisa