Archief - garantie laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

elespauls

Legacy Member
ik had geen idee in welk onderdeel ik dit moest zetten dus sorry als deze discussie verkeerd zou geplaatst zijn.
ik heb een misschien heel domme vraag.
valt de garantie van je laptop weg als je hem formateert en er een eigen versie (gedownload) opzet?
en op mijn laptop staat een product key van windows 7 home premium, maar ik ben er van plan 7 ultimate op te zetten, zou deze key ook werken. beide zijn 64 bit versies

Exit

Legacy Member
ten 1ste, download => niet toegestaan!!

ten 2de, je 'software garantie' vervalt ja
voor garantie moet je ook kunnen aantonen dat het niet softwarematig is (en zal men meestal vragen een recovery te doen om zeker te zijn.)

neen, die key zal NIET werken op een ultimate, wel op 64bit home premium

Pedroo

Legacy Member
Stel u voor dat er iets misloopt (waardoor hij op garantie moet), indien het mogelijk is, zet er dan uw originele windows terug op. Zo kan het fabriek nooit reclameren.

Uw key zal ni werken voor de win 7 ultimate versie.

Ik heb dit indertijd met mijn laptop van acer ook gedaan. De periode dat hij binnenmoest, gewoon een clean install van het originele besturingssysteem. Indien er bv een stuk hardware stuk is waardoor je geen 'legale' windows erop kan zetten, haal de HD er dan uit en probeer die te formatteren (of laten doen). Tegen een lege schijf kunnen ze ook niets doen.

Succes

elespauls

Legacy Member
ik heb ook een laptop van acer maar heb daar geen enkele dvd bij gekregen.
is het dan slimmer om mijn gedownloade versie als home premium te instaleren en de key te gebruiken die op de sticker staat op mijn laptop? ik heb toch betaald voor die key en dan kunnen ze dat waarschijnlijk niet zien.

Exit

Legacy Member
zolang je uw key gebruikt is er geen probleem
de key bepaald de versie die installed wordt

elespauls

Legacy Member
dus dan kunnen ze er zeker geen probleem van maken dat die windows gedownload is aagezien ik een gekochte key heb.
home premium installeren lijkt me dus verstandiger.
toen mijn zus haar laptop kocht (medion) zat daar gewoon een cd'tje bij met haar windows versie op

Exit

Legacy Member
bij elke pc is er een optie om een recovery cd te maken via de meegeleverde software.

de cd zelf maakt niet uit waar je die haalt, download of kopie nemen
zolang je een legale key ervoor gebruikt is er dus niets mis
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan