Archief - Gpu dimm post ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dA_WiZ

Legacy Member
Hallo,
Ik heb een vraagje vrij bizar.
Dus ik heb een nieuwe pc gekocht I7-2600K + Rog asus maximus IV.
Bios geupdate en al.
En nu zie ik dat mijn Gpu Dimm post aangeeft dat mijn geheugen van 1600mhz tegen 1333mhz draait.
Dat vindt ik vrij bizzar want als ik alles aan pas xmp profiel gebruik juiste voltages + freq + timings invoer staat het wel op 1600Mhz maar in de dimm post nog steeds aangegeven dat het 1333 Mhz naar 1600 Mhz draait en normaal zou da dus 1600Mhz naar 1600Mhz moeten zijn. Iemand enig idee hoe ik dat kan instellen dat het dus correct aangegeven wordt dat ik 1600 mhz geheugen heb dat aan 1600mhz draait ?
Groetjes

mdgf

Legacy Member
Moet in je bios ergens aangepast worden, maar dat doet er niet toe want 1600MHz maakt geen enkel verschil uit ten opzichte van 1333MHz.

vinteg

Legacy Member
zolang je uw cpu niet overclocked heb je idd geen verschil...

dA_WiZ

Legacy Member
tis wel de bedoeling om te clocken.

het plan was normaal om met 3.4gig Mhz geheugen te gebruikken dat standaard tegen 1600Mhz loopt te nemen.
En dan cpu van 3.4 naar 4.++ laten lopen zo dak het geheugen ook wat omhoog kan clocken.

mdgf

Legacy Member
Een i7 2600k en andere sandy bridge processoren worden onafhankelijk van het geheugen overclocked... daarom dat wij altijd het goedkoopste 1333MHz geheugen aanraden, omdat het toch geen enkel, maar dan ook niets van verschil uitmaakt.
(in tegenstelling tot de vorige generatie iX cpu's)

Musk

Legacy Member
maw. je hebt teveel betaald voor dat geheugen. 0.001% snelheidswinst (verwaarloosbaar dus)

dA_WiZ

Legacy Member
ik wist dat het verschil tussen 1333 en 1600 niet veel is maar toch.
Maar nu benk er nog steeds niet uit hoe dak da kan fixe da ta standaard op 1600Mhz staat.
Zou dat mss kunnen door desynchronisatie tussen bios en geheugen door dat ik bios geflashed heb ?
Alvast bedankt voor de responds.

mdgf

Legacy Member
Staat je geheugen in je BIOS op 1600MHz?
In elk geval is het "iets" dat in je BIOS verandert moet worden, maar vraag me niet wat want ik gebruik 1333MHz geheugen. Standaard kan je cpu/chipset enkel overweg met 1333MHz om 1600MHz te bereiken moet je "overklokken".

dA_WiZ

Legacy Member
idd om 1600Mhz te bereiken moet ik "overclocken".
Mijn geheugen staat nu op 1600Mhz.
In iedergeval merci voor re reacties manne.
Voor mij mag de tread gesloten worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan