Fighting Hobbit
Legacy Member
Ik zit met een lastig probleem. Mijn notebook, een sony VGN-FZ31Z is gisteren nogal raar beginnen doen. Ik kreeg een blue screen (plots, niet door iets bijzonders te doen) met een fout boodschap, die drie tellen later gevolgd werd door een reboot. In een soort reflex heb ik mijn systeem dan in ubuntu laten booten in de hoop nog wat bestanden te backupen voor er echt iets mis zou gaan. Ubuntu draaide netjes (is ook opgebouwd met zeer basic graphics e.d.) en ik heb rustig een half uurtje tijd gehad om bestanden over te zetten. Ik vermoedde dat er op mijn windowpartitie wellicht een foutje zat, dus heb ik een systeemherstel gedaan. Alles leek redelijk te gaan toen ik hierna in windows opstarte, maar na een paar minuten kreeg ik weer problemen. Nu kwamen er ook gekke rode vlekken op mijn scherm. Toen ik nog eens opstartte in windows kreeg ik weer rode vlekken, gevolgd door een scherm vol grijze strepen en een automatische roboot. Daarna had ook het opstartscherm van vaio strepen en lukte ook booten in ubuntu niet meer, gezien mijn scherm na wat kleuren volledig zwart werd.
De enige logische verklaring lijkt me dus een probleem met de GPU en die hangt dan weer vast aan het moederbord. Ik heb dan maar eens bij de pc shop waar ik mijn notebook gekocht hebt gepolst naar reparatie mogelijkheden, waarna ze me voorstelden een reflow te doen.
Ik vind hierover vooral veel DIY zaken op google, maar ik zou gewoon willen weten of dat echt een degelijke oplossing is? Het lijkt me eerder een doekje op de wonden, zodat alles weer een paar maanden werkt, maar misschien vergis ik me daarin? Toevallig mensen met ervaringen?
Alvast bedankt
De enige logische verklaring lijkt me dus een probleem met de GPU en die hangt dan weer vast aan het moederbord. Ik heb dan maar eens bij de pc shop waar ik mijn notebook gekocht hebt gepolst naar reparatie mogelijkheden, waarna ze me voorstelden een reflow te doen.
Ik vind hierover vooral veel DIY zaken op google, maar ik zou gewoon willen weten of dat echt een degelijke oplossing is? Het lijkt me eerder een doekje op de wonden, zodat alles weer een paar maanden werkt, maar misschien vergis ik me daarin? Toevallig mensen met ervaringen?
Alvast bedankt

