Archief - Grafische kaart moet lager in temperatuur.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

retsac

Legacy Member
Hallo,

Zoals de titel zegt zoek ik manieren om mijn GPU kouder te krijgen, heeft nu altijd 48° - 52° van temperatuur maar moet wel om die temperaturen te bekomen mijn fans rapper laten draaien op 40% ongeveer maar redelijk ambetant omdat dit enkel maar voor mijn GPU nodig is. Want mijn processor, moederbord en hardeschijven zitten standaard op 30° - 35° graden. Hoe kan ik afzonderlijk voor mijn GPU de temperatuur verminderen?

P.s het is een amd HD 6900 series met afzondelijk koeling ingewerkt (blijkbaar niet genoeg)

Allvast bedankt, Retsac

TrsH

Legacy Member
is dat 48 - 52°C stressed in games of idle?

temp is nu niet abnormaal toch?

retsac

Legacy Member
TrsH zei:
is dat 48 - 52°C stressed in games of idle?

temp is nu niet abnormaal toch?


48° - 52° is wanneer de fan van de grafische kaart op 42% staat. zonder te gamen gewoon gebruik. bij renderen en 3d tekenen zou hij 58° durven gaan maar dan zet ik hem tijdelijk op 50 of 60%.

nee deze temperaturen zijn zeker niet erg, maar zou hem standaard iets kouder of stiller willen krijgen want continu op 40% laten draaien is niet helemaal stil.

gunnie

Legacy Member
Zet die gewoon op automatisch? Heb ook een 6950 en die is idle 56° op 33% en imho stil te noemen. Tijdens het gamen gaat die natuurlijk wel sneller draaien maarja.

retsac

Legacy Member
gunnie zei:
Zet die gewoon op automatisch? Heb ook een 6950 en die is idle 56° op 33% en imho stil te noemen. Tijdens het gamen gaat die natuurlijk wel sneller draaien maarja.

zet hem liever handmatig op meer %.

56° is wel wat veel om continu te hebben niet?

jm188

Legacy Member
bwa ik vind da meevallen

er hangt ook veel af van uw kast zijn airflow he, bekabeling dat luchtstroom blokkeert enz

kan je geen casefan vooraan bijplaatsen?

gunnie

Legacy Member
Lol ik heb een Thermaltake Level 10GT met 3 200mm casefans en een 140mm vanachter, zolder hier is redelijk warm kwa kamertemp. Onder load komt die rond de 70-75° en dat is echt geen probleem voor een gpu. :) En men cable management is imho goed genoeg , er steekt geen enkele kabel in de weg bijna.

meino

Legacy Member
Die temperaturen zijn perfect aanvaardbaar / normaal.

Wilt ge ze toch koeler hebben... after-marketkoeler monteren of waterkoeling.



Maar nogmaals: die temperaturen zijn perfect normaal en uw GPU kan daar tegen. (Hell, ik stook mijn oude HD4870 vlotjes naar 70+ graden tijdens het gamen... Dat geeft geen enkel probleem.)

R3L4X

Legacy Member
Dat zijn echt geen warme temps hé, op m'n vroegere 9800GTX+ kon ik makkelijk 90° stressed halen en 60° idle.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan