Archief - Grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nickrobe

Legacy Member
:help:
Ik ga mij binnenkort de alienware aurora kopen, maar ik weet niet welke grafische kaart ik het beste gebruik(het is onder andere om te gamen).
Nvidia GeForce of AMD Radeon en hoeveel GB?

Twinturbo

Legacy Member
De 6870 is al een goede kaart. (waarom ze 30 € meer vragen voor een gtx 460 die mindere prestaties geeft... beats me)
Maar Alienware is gewoon overpriced. Voor hetzelfste geld stel je zelf een pc samen die niet alleen sneller is maar ook uit kwaliteits onderdelen.

1050 € voor een i5 2300 met een 6870 en slechts 3gb ram gaat er wel over...

nickrobe

Legacy Member
Twinturbo zei:
De 6870 is al een goede kaart. (waarom ze 30 € meer vragen voor een gtx 460 die mindere prestaties geeft... beats me)
Maar Alienware is gewoon overpriced. Voor hetzelfste geld stel je zelf een pc samen die niet alleen sneller is maar ook uit kwaliteits onderdelen.

1050 € voor een i5 2300 met een 6870 en slechts 3gb ram gaat er wel over...

weet ik maar ik vind het te riskant om met waterkoeling te werken.(en ik zou waterkoeling willen gebruiken).En voor ik zelf 1 in elkaar steek ga ik mijn pc eens uiteen halen (geen schrik, heb er verstand van, zit in 5IB).Want in de klas hebben we alleen zo'n oude pc gemaakt.
En merci voor de goede raad :bow:

Twinturbo

Legacy Member
Je kan de pc ook laten ineensteken door de winkel met de onderdelen naar jou keuze voor een meerprijs (meestal maar iets van een 30 €).

Echt wel de moeite waard hoor.

nickrobe

Legacy Member
Twinturbo zei:
Je kan de pc ook laten ineensteken door de winkel met de onderdelen naar jou keuze voor een meerprijs (meestal maar iets van een 30 €).

Echt wel de moeite waard hoor.

was ik eigenlijk van plan

Twinturbo

Legacy Member
Waarom kom je dan af met een Alienware? ^^

Kijk eens op het aankoopadvies subforum naar alle systemen die daar voorbijkomen.

nickrobe

Legacy Member
Twinturbo zei:
Waarom kom je dan af met een Alienware? ^^

Kijk eens op het aankoopadvies subforum naar alle systemen die daar voorbijkomen.

op de site vn alienware/dell kan je zelf kiezen welke onderdelen gebruikt worden en ik twijfelde tussen de nvidia geforce n amd radeon.

mdgf

Legacy Member
Voor 1050€ kun je al CF 6950 steken (maar dan geen ssd en wat goedkopere andere onderdelen). En dat is al rap ~120% sneller (220% dus) dan een 6870. En nog een heel stuk sneller dan een 460.

Kijk anders op de pc builder van jaha als je wat wil rondspelen met een pc-builder en blijf kilometers uit de buurt van ondingen als alienware. (http://www.jaha.be/ccc.php)

Vergeet ook niet dat zo'n goedkope waterkoeling wss zelfs minder performant zal zijn dan deftige luchtkoeling.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan