Archief - HD Digicorder en switch

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Powerwing

Legacy Member
We hebben thuis een Goldshake van Telenet. Tot nu toe hadden we in het salon een HD Digicorder die met UTP verbonden was met een UTP-uitgang in de muur.
Nu hebben we een nieuwe TV gekocht, een philips LED met Net TV en ook een Sony BR-speler die je ook op het net kan aansluiten. Natuurlijk zit er maar één UTP-uitgang in de muur.
Hoe kan ik deze 3 toestellen (dus digicorder, Net TV en BR-speler) met het net verbinden ? Kan ik een switch plaatsen (dus UTP-kabel van muur naar switch en van de switch drie maal UTP naar respectievelijk digicorder, Net TV en BR) ?
Mogelijk ?

piedii

Legacy Member
ja dat zou moeten lukken. Bij mij thuis heb ik hier net hetzelfde en dat werkt zeer vlotjes.

Extrizyo

Legacy Member
piedii zei:
ja dat zou moeten lukken. Bij mij thuis heb ik hier net hetzelfde en dat werkt zeer vlotjes.

om even op je antwoord in te gaan, ik zit ook met een gelijkaardige situatie, welke switch is dat dan juist? en waar heb je die gekocht als ik vragen mag

Powerwing

Legacy Member
Darkrai61 zei:
om even op je antwoord in te gaan, ik zit ook met een gelijkaardige situatie, welke switch is dat dan juist? en waar heb je die gekocht als ik vragen mag

Wil ik ook graag weten. Ik denk niet dat een switch zo duur is, is in elk geval een stuk goedkoper dan een router. Ik denk D-Link of Linksys.

TrsH

Legacy Member
maakt nie uit welke switch het is, zolang het maar een switch is en geen router, want je dogocorder zal niet werken achter een router omdat deze een 10. ip-adres moet hebben.

Powerwing

Legacy Member
RpR zei:
Ja maar niets meer mogelijk normaal maar 4 externe ip's.

Ok dus als ik een switch hang aan de TV met daaraan de digicorder, de Net TV en de BR speler heb ik al 3 externe IP's.
Aan het bureau heb ik ook nog een outlet maar daar hangt een router aan van waaruit een kabel naar m'n imac en één naar het wireless access point. De router wordt aanzien als één extern IP en zorgt zelf voor IP'adressen naar de iMac en WAP... Correct gedacht of niet ?

piedii

Legacy Member
Darkrai61 zei:
om even op je antwoord in te gaan, ik zit ook met een gelijkaardige situatie, welke switch is dat dan juist? en waar heb je die gekocht als ik vragen mag

eehm telenet heeft deze switch geplaatst bij het instaleren van Fibernet.

Powerwing

Legacy Member
Ben nog een TV boven vergeten met een digicorder... Eigenlijk zijn dat dan 5 IP-adressen, maar het zou me verwonderen moesten alle IP's tegelijkertijd gebruikt worden. Dus eigenlijk geen probleem dus ?

Extrizyo

Legacy Member
om hier nog even op terug te komen, telenet is hier nu dus geweest en we hebben gewoon zo'n switch gekregen en niet voor moeten betalen, alles werkt perfect :) mooie service
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan