orpian
Legacy Member
Hallo iedereen, hopelijk kunnen jullie mij helpen met volgend probleem:
Ik heb thuis een home cinema systeem geïnstalleerd, maar desondanks krijg ik enorm piepend geluid wanneer ik iets afspeel via mijn pc.
De opstelling:
Een 42" full hd tv die met een 1.4 HDMI (arc) kabel verbonden is met Sony dz330 Home Cinema Systeem.
Ook aangesloten op de 2 overige HDMI poorten van de televisie zijn: een Playstation3 & een computer.
Alles werkt perfect (surround sound bij games/goed stereo geluid bij televisie) en wanneer ik de computer aanzet en dan de TV switch naar het juiste HDMI kanaal, krijg ik perfect beeld van men PC. Eergisteren kreeg ik tijdens een film via men computer geen "spraak" (Center speaker) geluid meer door, maar sinds gisteren komt alle geluid er terug door tesamen met een enorm hoge piep!! Het rare is, wanneer ik de computer dan weer afzet, blijft de piep ook bij de rest van de apparaten. (moet alles volledig afzetten om terug normaal geluid te krijgen)
Geluid van de computer wordt uitgevoerd via de NVidia kaart (HDMI Out) & instellingen van geluid in de Windows XP staan allemaal correct. Iemand een idee?!
Alvast bedankt!
EDIT: heb ondertussen al met verschillende kabels/poorten geprobeerd maar het probleem blijft! Misschien iets fout met de Nvidia vrees is..
Ik heb thuis een home cinema systeem geïnstalleerd, maar desondanks krijg ik enorm piepend geluid wanneer ik iets afspeel via mijn pc.
De opstelling:
Een 42" full hd tv die met een 1.4 HDMI (arc) kabel verbonden is met Sony dz330 Home Cinema Systeem.
Ook aangesloten op de 2 overige HDMI poorten van de televisie zijn: een Playstation3 & een computer.
Alles werkt perfect (surround sound bij games/goed stereo geluid bij televisie) en wanneer ik de computer aanzet en dan de TV switch naar het juiste HDMI kanaal, krijg ik perfect beeld van men PC. Eergisteren kreeg ik tijdens een film via men computer geen "spraak" (Center speaker) geluid meer door, maar sinds gisteren komt alle geluid er terug door tesamen met een enorm hoge piep!! Het rare is, wanneer ik de computer dan weer afzet, blijft de piep ook bij de rest van de apparaten. (moet alles volledig afzetten om terug normaal geluid te krijgen)
Geluid van de computer wordt uitgevoerd via de NVidia kaart (HDMI Out) & instellingen van geluid in de Windows XP staan allemaal correct. Iemand een idee?!
Alvast bedankt!
EDIT: heb ondertussen al met verschillende kabels/poorten geprobeerd maar het probleem blijft! Misschien iets fout met de Nvidia vrees is..