Archief - Heeft het zin om mijn laptop accu al te vervangen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nielsvds

Legacy Member
Hey

Wanneer ik in pc wizard het batterij level bekijk zit dit op 33%. Gewoon nog wachten tot dat ik nog maar 10 minuten op accu kan werken?

Nielsvds

User_BELGIUM

Legacy Member
de vraag moet zijn "heb ik er zo'n last van dat ik vind dat ik moet een nieuwe batterij kopen?"

Extrizyo

Legacy Member
een nieuwe batterij zal bijna evenveel kosten als een nieuwe laptop dus kzou da nie doen als ik jou was

Nielsvds

Legacy Member
Het exacte type accu kan ik al niet meer aanschaffen via de shop van mijn laptopfabrikant. Ik vrees een beetje om nog een geschikte accu te vinden die past. De autonomie is zeer sterk achter uitgegaan. Het betreft al een laptop van bijna 2 jaar geleden. Die laptop heeft mij toen toch wel 900 EUR gekost. In deze laptop zit ook een blu-ray speler. Als ik ook een blu-ray player wil hebben dan zitten nieuwe laptops in de > 1000 EUR klasse. Een gewoon accu kost +/- 150 EUR. Toch bedankt voor jullie reacties.

Dastardly

Legacy Member
ge kunt altijd is zien op ebay. genoeg chinese shops die allerlei batterijen verkopen. heb mijn 6 cell daar ook gekocht voor mijn netbook en heb er tot hier toe toch geen klachten over.

een nieuwe batterij kopen bij de fabrikant zelf zou ik ook niet doen, kost belachelijk veel in vergelijking met de nieuwprijs van de laptop.

Nielsvds

Legacy Member
Ik ben toch een beetje wantrouwig tegen namaak. Vooral op basis van brandgevaar. Zit er daar ook zo'n beveiliging in zoals in merkaccu die ervoor zorgt dat de accu weigert op te laden wanneer bepaalde cellen beschadigd zijn. Bedankt voor je tip.

alverman

Legacy Member
Probeer eens de batterij helemaal leeg te doen en dan volledig op te laden, 3-4-5 keer. Normaal gezien zou je batterij weeral wat langer moeten meegaan (heeft van mij al gewerkt bij laptop en gsm)

Dastardly

Legacy Member
Nielsvds zei:
Ik ben toch een beetje wantrouwig tegen namaak. Vooral op basis van brandgevaar. Zit er daar ook zo'n beveiliging in zoals in merkaccu die ervoor zorgt dat de accu weigert op te laden wanneer bepaalde cellen beschadigd zijn. Bedankt voor je tip.

ge kunt altijd pech hebben, maar zover ik weet komen ook merkaccu's uit china. dus zolang je niet voor de belachelijk goedkopen gaat denk ik toch dat je niet veel verkeerd kan doen (die van mij vliegt in ieder geval niet in brand bij 't opladen :D).

Yank

Legacy Member
Darkrai61 zei:
een nieuwe batterij zal bijna evenveel kosten als een nieuwe laptop dus kzou da nie doen als ik jou was
Dan koop je toch wel heel goedkope laptops.

on-topic: batterij van ebay powerseller (met paar duizend positieve feedback) lijkt me het beste, gaat rond de 50-100 euro zijn en je bent weer vertrokken voor 2 jaar.

Nielsvds

Legacy Member
@alverman Ik heb altijd de accu goed onderhouden. Iedere maand volledig laten leeglopen. Anders tot dat windows aangaf dat de accu nog voor 40 % gevuld is.Bijna 2 jaar lijkt mij toch zeer acceptabel qua levensduur. Dit is wel een multimedia laptop dus kan je moeilijk gaan vergelijken met energiezuinige laptops. De accu kan al ouder zijn dan 2 jaar.


@Dastardly : Bijna alle electronica wordt gemaakt in China,Taiwan,... :) Anders ben ik niet zo tegen tegen iets goedkoop. Maar in dit geval wel omdat er brandgevaar is.


@Yank: Ik zal eens zien of ik een 9 cell accu vindt. Want zo één steekt er momenteel in mijn laptop.

Bedankt iedereen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan