Archief - Hoe 2° router/wifi opzetten om beter signaal te krijgen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Highlander

Legacy Member
Hallo,

Ik zit beneden met een router (linksys 4200) maar het signaal is overal in huis niet zo goed.

Ik heb ook nog een tweede router (dir-635), kan ik deze ergens boven opstellen om toch een betere wifi dekking te hebben

Zo ja hoe moet ik de routers dan instellen? of kan dit technisch helemaal niet?


Dank

Burny

Legacy Member
Kan je die 2de router boven aan een LAN kabel hangen? Zoja, dan kan het wel om 1 groot WIFI netwerk te creëren met 2 AP's.

Highlander

Legacy Member
ja boven heb ik een lan kabel maar hoe moet ik de router boven instellen

Burny

Legacy Member
Highlander zei:
ja boven heb ik een lan kabel maar hoe moet ik de router boven instellen

Kan je die 635 in Access Point mode zetten?
Vervolgens gewoon hetzelfde SSID, type security en wachtwoord configureren.
Indien die geen AP mode heeft, UTP in een lan poort, DHCP en NAT uitzetten en dan uw WIFI configureren zoals hierboven beschreven.

Cpt. Awesome

Legacy Member
Dit had ik ook een tijd terug. Ik kende toen nog niet zoveel van PC's, maar ik weet dat een specilist in draadloos internet hier 2 volle namiddagen heeft gezeten om die 2 te doen werken (waren buffalo's extreme).
Wij hebben maar 1 inet aansluiting in hoek van ons huis, en de wifi raakt moeilijk tot bij mij boven. Toen het systeem werkte, had ik 92% ontvangst op 3meter afstand. Enige probleem was toen ik de router opnieuw moest instellen door stroomstoot. Het is mij niet gelukt en die vent heeft me een USB wifi-ontvanger aangeraden.
Ik heb zo een D-link dingetje gekocht, kost me 29euro (jaar gelegen) en nu heb ik met de wifi beneden 58% verbinding, wat genoeg is. Een 2e router kost je wsl meer, dus denk eens over die USB-ontvanger.
Deze heb ik. Is plug en play (wel bijgeleverde software).

Maar zoals B-MAXX zei: je kan ook altijd dit eens proberen, met een blikje. Ik ga het morgen zelf proberen, om 60+% te krijgen. .Hier is een eenvoudige, duidelijke guide

Cpt. Awesome

Legacy Member
Nou, die wifi-stick was voor mij een plug en play ding.
De ingebouwde lan-kaart (Desktop) was verouderd en had minder bereik. Ik zeg dit gewoon als een alternatief.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan